וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה רחבה בצפון היא עניין של זמן: "התוכנית אושרו - נצטרך לקדם מהלכים"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 14:21

פעילי חיזבאללה מתבצרים בכפרים בדרום לבנון והקימו עמדות ירי ותצפיות. האיומים כלפי ארגון הטרור לא באמת מרתיעים אותו והוא ממשיך בשיגור רקטות ונ"ט לעבר ישראל. 140 פעילים חוסלו עד כה ע"י צה"ל. גורם ביטחוני: "נאלץ לקדם מהלכים צבאיים נגד חיזבאללה - וגם לבנון"

בווידאו: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון/צילום: דו"צ

חיזבאללה העביר חלק מכוחות העילית שלו לחלק הצפוני של דרום לבנון מחשש שצה"ל יחסל אותם - כך אישרו בשבועות האחרונים גורמי ביטחון. ארגון הטרור השיעי החל לבנות קו התקפה מתוך כפרים לבנונים, ומשתמש בהם כמגן אנושי. עמדות ירי הוקמו בין היתר בכפרים ירון, מארון א-ראס, בלידא, כפר כילא, אל עדיסה, עיתה א-שעב, מרווחין, טיר-חרפה, וא-נקורה.

ההתבצרות של הפעילים בכפרים האלו לא מאפשרים להם לירות בכינון ישיר טילי נ"ט מסוג קורנט - שיעילים ברדיוס חמישה קילומטרים. לכן, פעילי ארגון הטרור נאלצים להתקדם רגלית ולחשוף את עצמם למודיעין הישראלי ולהתקפות מהקרקע או מהאוויר.

מפת צפון ישראל גבול לבנון. ללא, מערכת וואלה
הכפרים מהם משוגרים טילים לצפון/מערכת וואלה, ללא
דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023. רויטרס
ישראל תוקפת בדרום לבנון/רויטרס

חלק משיגורי הרקטות לעבר ישראל נוחתים בשטח לבנון, מה שמצביע על לחץ, בהילות ושיבוש בארגון חיזבאללה. בד בבד, קו ההתקפה המקורי של חיזבאללה הושמד או שובש על ידי התקפות צה"ל.

האיומים של שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לעבר חסן נסראללה, מצביעים על כך שמידת האש עד כה לא באמת מרתיעה אותו מלהמשיך ולפעול בשם ציר הרשע. זאת, תוך שארגון הטרור השיעי ממשיך לשגר רקטות, טילי נ"ט וכלי טיס לא מאוישים.

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
טנקים ישראליים בגבול לבנון/עיבוד תמונה, רויטרס

עד כה מאשר חיזבאללה הרג של יותר מ-140 פעילים מאש צה"ל. ביום שלישי נהרגו חמישה מהם. הספירה לא כוללת פעילים "מנותקי קשר" כהגדרת הארגון, וכעשרים פעילים פלסטינים אותם אימן בשנים האחרונות לצד כוח העילית רדואן. בפועל, איבד הארגון מאות נכסים שכוללים עמדות, חמ"לים, תצפיות, מחסני נשק, בורות שיגור, תעלות ירי ותשתיות תומכות טרור.

"אנחנו לוקחים בחשבון את מימדי ההפתעה של חיזבאללה לערוך פשיטות בדומה לחמאס בדרום", אמרו גורמי ביטחון. "יש כמות גדולה מאוד של פעילים לאורך הגבול שמחכים לטעויות שלו. מנגד, לא יהיה אפשר להמתין ולראות מתי נסראללה ירד מהעץ. הרמטכ"ל ושר הביטחון אישרו תוכניות מגוונות. לאורך זמן ישראל לא תוכל להמתין לסיום התהליך המדיני ותיאלץ לקדם מהלכים צבאיים לא רק נגד חיזבאללה אלא נגד לבנון שלא מרסנת את ארגון הטרור שפועל משטחה ללא סיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully