וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר משמרות המהפכה שחוסל בסוריה נקבר באיראן: "הנקמה תהיה חמורה"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 8:46

בכירי המשטר, בראשם חמינאי, השתתפו בהלווייתו של רזא מוסאווי, שנהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. מפקד משמרות המהפכה הזהיר מתגובה: "ישראל בקריסה מוחלטת"

הלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי/סוכנות הידיעות תסנים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הוביל היום (חמישי) את התפילות בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי, שנהרג בתחילת השבוע בתקיפה אווירית בסוריה שיוחסה לישראל. חמינאי ספד ל"מאבק הבלתי-נלאה של השהיד הזה וקרא לחברותו עם שומרי האל", לפי הטלוויזיה הממלכתית.

גופתו של מוסאווי הגיעה לטהראן אחרי שעברה אתמול במקדש הקדוש ביותר לשיעים בעיר נג'ף שבעיראק, שם קראו המשתתפים "מוות לאמריקה, מוות לישראל".

ישראל לא קיבלה אחריות פומבית על חיסולו של מוסאווי, שהיה אחראי על הקשר הצבאי בין טהראן לדמשק, אך היא מדגישה שהיא תפעל היכן שצריך כדי לסכל איומים על המדינה. הרפובליקה האסלאמית הבטיחה שישראל "תשלם את המחיר", אך שמרה על עמימות בכל הנוגע לתגובתה האפשרית.

"הנקמה תהיה קשה וחמורה", הזהיר מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי. "לא נשתוק על פגיעה ומותם של בני ארצנו, הנקמה לא תהיה אלא קצה של הישות הציונית".

ארונו של רזא מוסאווי בהלווייתו באיראן, 28 בדצמבר 2023. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
ארונו של מוסאווי בטהראן/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, ארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן תוקפים את ישראל מלבנון, סוריה, עיראק ותימן. בעוד שאחרים, כולל מיליציות בעיראק, תוקפות כוחות אמריקניים.

ישראל תקפה מאות פעמים בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה ב-2011, במטרה למנוע מאיראן להתבסס מעבר לגבול ולהעביר נשק מתקדם למשטרו של בשאר אסד וחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully