וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תרחיש של מלחמה: המתכונת החדשה של פעולה נגד חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 23:27

בפיקוד הצפון החלו היום בשילוב פעילות מטוסים, טנקים ומרגמות בו זמנית נגד מוקדי הטרור של הארגון, כדי להגביר את ההשפעה על המרחב. בשלב זה עדיין מצפים לפתרון דיפלומטי, אבל במידה שזה לא יתאפשר, צה"ל יפעל להרחקת האיום מהגבול בדרכים שעשויות לכלול גם פשיטה

מטוסי קרב, טנקים וארטילריה של צהל תקפו בדרום לבנון/דובר צה"ל

פיקוד הצפון פתח היום (חמישי) במתכונת חדשה של פעולה נגד חיזבאללה, שבמסגרת מתבצעות בו זמנית התקפות משולבות נגד הארגון במוקדי טרור. במסגרת הפעולות מסמן המודיעין מרחב תשתיות טרור בלב כפר בדרום לבנון, ומרכז האש הפיקודי מחלק מטרות בין מטוסי קרב, הארטילריה, הטנקים והמרגמות. האש שנפתחת בו זמנית, כדי להגביר את אפקט ההשפעה על המרחב, מותאמת לסוג המטרה: מפקדה, מחסני אמצעי לחימה ובונקרים.

מתחילת המלחמה נהרגו עד כה יותר מ-140 פעילי ארגון חיזבאללה. מספר זה לא כולל פעילים שאותם הגדיר הארגון כ"מנותקי קשר", מאחר שלא מצא את גופותיהם, ועוד כעשרים פעילים פלסטינים שאותם אימן לאורך השנים האחרונות, ומיקם לאורך הגבול הישראלי.

מטוסי קרב, טנקים וארטילריה של צהל תקפו בדרום לבנון. דובר צהל, דובר צה"ל
תקיפה משולבת של צה"ל בדרום לבנון/דובר צה"ל, דובר צהל

ההערכות במערכת הביטחון הן כי לנוכח המצב שאליו נקלע מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, והמחויבות שלו לציר הרשע בראשות איראן, משטר האייתולות דוחק בו להמשיך במלחמת ההתשה נגד צה"ל עד להודעה חדשה. כך למעשה הפכה לבנון למגרש משחקים בין מעצמות, כשמאחורי הקלעים מושכים בחוטים האמריקנים, הרוסים והאירופים, ובמיוחד צרפת. גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי המתיחות הביטחונית מעוררת דאגה בקרב מדינות ששלחו את כוחות הצבא שלהם ללבנון, במספר כוחות יוניפי"ל שמבצעים פעילות במרחב העימות.

בשלב זה בממשלה בישראל יש ציפייה, כי לבסוף הפתרון בין ישראל לחיזבאללה יהיה במסגרת תיווך דיפלומטי. ואולם במידה שלא, יפעל צה"ל להרחקת איומים מהגבול בדרכים מגוונות, מהרחבת המערכה המוגבלת ועד כדי הידרדרות למלחמה בתרחיש קיצון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרמטכ״ל קיים סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקדי אוגדה 146 וחיילי המילואים בגבול הצפון. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בהערכת מצב בגבול הצפון, 20 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

על רקע שיגורי כלי הטיס הלא מאוישים, השימוש בטילי קורנט לטווח של 5 ק"מ, רקטות מסוגים שונים, וניסיונות לחדור לישראל, קיים חשש בישראל שחיזבאללה ינסה לגנוב את תשומת הלב בפעולת טרור. ולכן בפיקוד הצפון הידקו את שיתוף הפעולה עם חיל האוויר במרחב, עם שלל כוחות היבשה ועם חיל הים, על מנת להיערך לתרחישי קיצון, שיכולות לכלול גם פשיטה.

בתוך כך, צה"ל פגע היום מהאוויר בשתי חוליות פעילי חיזבאללה, אחת מהן חוליית נ"ט שנערכה לשיגור וחוליה נוספת ששיגרה רקטות ממבנה. עדיין לא ברור כמה פעילי חיזבאללה נהרגו במתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully