וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' ידידיה שטרן: "טעות לפרסם עכשיו את החלטת בג"ץ על ביטול עילת הסבירות"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 10:22

הפרופ' למשפטים טען בראיון ל-103FM כי פרסום פסק הדין של בג"ץ עלול לפגוע באחדות בעם. "זו טעות חברתית קולוסאלית", אמר, "השאלה האמיתית היא אם נכון שהיא תפורסם בזמן שבאותו טנק יושבים הבנים שלנו, שאחד תומך ברפורמה ואחד מתנגד לה"

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

פרופ' ידידיה שטרן, מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, קרא הבוקר (ראשון) לבג"ץ לא לפרסם בזמן הקרוב את פסק הדין על ביטול עילת הסבירות. "אני חושב שהזמן לפרסום הכרעת הדין הוא לא עכשיו", הבהיר בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "זו פשוט טעות חברתית קולוסאלית להוציא עכשיו את ההכרעה, לא משנה מה טיבה".

שטרן טען כי פרסום ההחלטה "חותר תחת האחדות". לדבריו, "אנחנו יודעים שתהיה הכרעה, השאלה האמיתית היא אם נכון שהיא תפורסם בזמן שבאותו טנק יושבים הבנים שלנו, שאחד תומך ברפורמה ואחד מתנגד לה - לא זה הזמן להיות צודקים, אלא חכמים. אם מסכימים שפרסום ההכרעה לא ראוי כי הוא מפלג אותנו, הפתרון פשוט - כל מה שניתן לעשות זה להאריך את מעטפת הזמן. לא נכון להבעיר מחדש את המחלוקת ברגע הזה".

בשבוע שעבר הודלפה טיוטת ההחלטה, לפיה בג"ץ עתיד לפסול את החוק לביטול עלית הסבירות. על פי הטיוטה, שמונה שופטים הצביעו בעד פסילת החוק והשארת עילת הסבירות, בעוד שבעה התנגדו. פסק הדין המלא צפוי להתפרסם בעוד כשבועיים, ב-12 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully