וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי הבידור של רוסיה חגגו במסיבת עירום - והסעירו את המדינה

29.12.2023 / 8:42

ראפר שהיה ערום פרט לגרב על איבר מינו נכלא, זמרים ובדרנים אחרים איבדו ספונסרים ופרסמו סרטוני התנצלות נסערים אחרי שתיעודים מליל הוללות במועדון במוסקבה הכעיס חיילים באוקראינה. פוטין, שלקח את רוסיה לכיוון שמרני-דתי, הובך והשופרות זעמו: "חיות, חלאות, בהמות"

מסיבת "כמעט עירום" במוסקבה/רשתות חברתיות

מסיבה סוערת שנערכה לאחרונה במוסקבה נתקלה בתגובות זעם חריגות ובהליכים משפטיים מצד הרשויות, בדוגמה נוספת לכיוון השמרני-דתי שלוקחת רוסיה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה.

אל המסיבה שנערכה במועדון מפורסם בבירה תחת הכותרת "כמעט עירום" הגיעו ידוענים רבים, כולל ראפר שהיה מכוסה רק בגרב על איבר מינו ובעקבות זאת נידון ל-15 יום מאסר. כמה מנותנות החסות של אותם מפורסמים החליטו לבטל את החוזים עמם, כשלפי הדיווחים פוטין עצמו לא היה משועשע למראה התמונות מהאירוע הזה.

סרטון של הדובר של פוטין מקשיב להסבר של אחד הכוכבים שהשתתף במסיבה הופץ ברשתות החברתיות. במקביל, ב"באזה", כלי תקשורת שלו יש מקורות בשירותי הביטחון, דיווח כי חיילים הנלחמים באוקראינה היו בין הראשונים שהתלוננו על המסיבה אחרי שראו תיעודים שלה.

מסיבת "כמעט עירום" במוסקבה, דצמבר 2023. אינסטגרם, צילום מסך
המסיבה תפסה את ראש סדר היום ברוסיה והדחיקה את המצב הכלכלי הקשה/צילום מסך, אינסטגרם

דימיטרי פסקוב, הדובר של פוטין, ביקש ביום רביעי מהכתבים לסלוח לו על כך שהוא לא מתכוון להגיב בפומבי על הסקנדל: "הבה נהיה אתם ואני היחידים במדינה הזו שלא מדברים על הנושא הזה". מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ של רוסיה, אמרה כי האירוע "הכתים" את אלו שהשתתפו בו. ואולם, היא הוסיפה כי כעת יש להם הזדמנות לתקן את עצמם.

תגובת הנגד החריפה מצד הרשויות, מחוקקים ובלוגרים תומכי הקרמלין, התקשורת הממלכתית והכנסייה האורתודוקסית נמצאת בראש סדר היום כבר כמה ימים. היא דחקה הצדה את הידיעות על עליית מחירי הביצים, והשערורייה מאפשרת לאזרחים לשחרר קיטור באמצעות מחאה נגד האליטה של תעשיית הבידור.

עוד בוואלה!

רוסיה הוציאה מחוץ לחוק את "תנועת הלהט"ב הבינלאומית": "כולם יהפכו למטרה"

לכתבה המלאה

המסיבה במועדון "מוטאבור" אורגנה על ידי הבלוגרית אנסטסיה איבלייבה, והשתתפו בה זמרים, שהיו לבושים רק בתחתונים או בתלבושות עם מעט מאוד בד, והופיעו במשך שנים בתכניות בידור בטלוויזיה הממלכתית.

איבלייבה, מהשמות הידועים ביותר ברוסיה, תועדה באחד הסרטונים עם שרשרת אזמרגד בשווי 23 מיליון רובל (251 אלף דולר) סביב הישבן שלה, בתקופה שבה רוב הרוסים מתקשים להתמודד עם יוקר המחייה.

היא כבר פרסמה שני סרטוני התנצלות פומביים על המסיבה שנערכה ב-20 בדצמבר ונמשכה אל יום למחרת. בסרטון השני, שפורסם ברביעי, היא התנצלה בדמעות על מעשיה ואמרה כי היא ראויה לכל מה שתקבל. היא הביעה תקווה שהיא תזכה ב"הזדמנות שנייה".

בינתיים, היא נעלמה בתור אחד הפרצופים המזוהים ביותר עם חברת הטלפונים הגדולה MTS, רשויות המס פתחו נגדה בחקירה ועונשה עשוי להגיע לעד חמש שנות מאסר. בנוסף לכך, בית משפט במוסקבה הסכים לדון בתביעה שהגישו קבוצת אנשים הדורשים ממנה פיצויים בסך מיליארד רובל (10.9 מיליון דולר) על "סבל מוסרי". הם מבטיחים להעביר את הסכום, אם יזכו בו, לקרן ממשלתית התומכת בחיילים שלחמו באוקראינה.

גם העיתונאית קסניה סובצ'ק, שאביה המנוח אנטולי היה בעבר חברו והבוס של פוטין כשכיהן כראש עיריית סנט פטרסבורג, הקליטה סרטון התנצלות. היא אמרה שהיא "מבינה" שהשתתפותה במסיבה ושיתוף התמונות היו לא הולמים בעת הזו.

"אם מישהו נפגע מההופעה שלי, אני מתנצלת על כך", אמרה סובצ'ק. "אני לא רוצה לגרום לשנאה ולכעס כלפי וכלפיי ואמנים אחרים בגלל התאונה המטופשת הזו".

הזמר דימה בילאן, שהופיע באירוויזיון בעבר, אמר כי הוא "לא יכול היה לדעת מראש מה ילבשו שאר האורחים" במסיבה.

"לקיים אירועים כאלה בזמן שהאנשים שלנו מתים במבצע הצבאי המיוחד (באוקראינה) וילדים רבים מאבדים את אבותיהם זה ציני", אמרה יקטרינה מיזולינה, מנהלת הליגה הרוסית לאינטרנט בטוח, גוף שהוקם בתמיכת הרשויות. "החיילים שלנו בקו החזית בהחלט נלחמים לא עבור זה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסנט פטרסבורג, 25 בדצמבר 2023. רויטרס
לא התלהב מהתמונות שהגיעו מהמסיבה. פוטין/רויטרס

השערורייה התרחשה בזמן שפוטין, שצפוי לזכות בקלות בכהונה נוספת בת שש שנים בבחירות שייערכו במרץ, חיזק את השמרנות החברתית וקרא למשפחות להביא לעולם שמונה ילדים או יותר. בית המשפט העליון של רוסיה אף פסק החודש כי יש להגדיר פעילי להט"ב כ"קיצוניים".

"המדינה נמצאת במלחמה, אבל החיות האלה, החלאות, מארגנות את כל זה, הבהמות האלה שלא אכפת להן מה קורה", תקף ולדימיר סולוביוב, השופר הבולט ביותר של הקרמלין בטלוויזיה הרוסית.

ניקולאי וסילייב, ראפר הידוע בכינויו ואסיו שהגיע למסיבה כשרק גרב לגופו - ככל הנראה כמחווה לתמונה המפורסמת של להקת הפאנק האמריקנית רד הוט צ'ילי פפרס, נכלא על ידי בית משפט במוסקבה למשך 15 יום ונקנס ב-200 אלף רובל (2,182 דולר). הוא הרשע בתעמולה של "יחסי מין לא מסורתיים".

תומכי המלחמה באוקראינה זעמו על המסיבה. "אם אתם חוגגים, לפחות אל תצלמו את זה", אמרה נדייז'דה, תושבת מוסקבה. היא אמרה לרויטרס כי היא זועמת וחושבת שמי שהשתתף צריך להיענש ולא להופיע יותר בטלוויזיה. "בתקופה כל כך קשה (לרוסיה), הם צריכים לפחות להתבייש. הם לא מתביישים בפני אלה שנלחמים בשבילנו?".

אישה אחת שסיפרה כי אחיינה איבד את שתי רגליו בקרבות, כתבה בפוסט לליגה לאינטרנט בטוח כי הכוכבים צריכים לשלם על רגליים תותבות עבור קרוב משפחתה ואחרים כדי לכפר על מעשיהם. "זו תהיה התנצלות טובה יותר", כתבה האישה האלמונית.

מנגד, אלכסנדר, תושב אחר ממוסקבה, אמר שהחוגגים במסיבה לא עברו על שום חוק והייתה זו זכותה לעשות כרצונם באירוע פרטי.

"מוסקבה הפכה דומה לצ'צ'ניה"

היו שהשוו את סדרת סרטוני ההתנצלויות הפומביות לנוהג הידוע לשמצה של מנהיגה האכזרי של צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, שאילץ את מתנגדיו לפרסם התנצלויות משפילות מול המצלמות.

"מוסקבה הפכה דומה לצ'צ'ניה: התנצלויות פומביות ממשתתפי המסיבה הרועדים מפחד, ביקורות מס, האפשרות לתיקים פליליים", כתב אלכסנדר רודניאנסקי, מפיק אוקראיני, באינסטגרם. לדבריו, בעוד שבעבר רוב האזרחים מהשורה היו אמורים להימנע מהתנגדות פעילה למדיניות של השלטונות, נראה כי שתיקה בלבד כבר אינה מספיקה ברוסיה המודרנית.

בחודשים הראשונים לפלישה באוקראינה, שהחלה בפברואר 2022, הקרמלין הבטיח לאזרחים כי היא לא תשפיע על חייהם ואף נמנע - עד היום - מלהגדיר אותה כמלחמה. רוסים רבים אימצו סוג של אסקפיזם כדי לברוח מלחשוב על המלחמה באוקראינה, שבה נהרגו ונפצעו מאות אלפי חיילים, לפי הערכות המערב.

"משטרים טוטליטריים שונים מהמשטרים האוטוריטריים בכך שהם לא נמצאים איפשהו ברחוב, אלא במטבח שלכם, ישנים במיטה שלכם, מקשיבים לשיחות שלכם עם חברים וקרובים", כתב רודניאנסקי. "הגיע הזמן להבין שאף אחד לא ייתן לכם לחיות כמו קודם בתמורה להסכמה שקטה למדיניות המשטר. אתם נדרשים להשתתף באופן פעיל בכל הפעולות והמעשים הדוחים של הממשלה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully