וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן על ההדלפה מבג"ץ: "קריאה למלחמת אחים - מה אנחנו רוצים? גופות בירקון?"

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 12:51

חבר הכנסת תקף את השופטים, בעקבות פרסום טיוטת פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות. על אף ההתבטאות הקשה, כהן טען בריאיון ב-103FM כי הוא "מעדיף לעסוק בשיח של אחדות וקירוב לבבות בעם"

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) תקף היום (חמישי) את מערכת המשפט בעקבות טיוטת פסק הדין בעניין ביטול עילת הסבירות שהודלפה ופורסמה אמש. "פסק הדין הוא קריאה למלחמת אחים - מה אנחנו רוצים? דם ברחובות? גופות בירקון?", אמר כהן. "הדבר הזה עלול לגרום למלחמת אחים יותר מכל דבר אחר".

על אף ההתבטאות, חבר הכנסת טען בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם טל שלו וניסים משעל ב-103FM כי הוא "מעדיף לעסוק בשיח של אחדות וקירוב לבבות בעם". לדבריו, "ראוי ששופטי בג"ץ לא יעסקו בעיצובה מחדש של הדמוקרטיה או הפיכתה למדינה חשוכה, שבה לנבחרי הציבור ולבוחר אין משמעות. ראוי שזה יידרש לשני הצדדים".

חה"כ אלמוג כהן. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אלמוג כהן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אמש התרעמו חברי כנסת בעקבות פרסום הטיוטת פסק הדין שיתפסם בעוד כשבועיים, ב-12 בינואר. יו"ר ועדת החוקה ואחד ממוביליה העיקריים של המהפכה המשפטית, שמחה רוטמן, אמר: "בימים אלה, כשחבריי ואני בכנסת מעבירים את כל החוקים בהסכמות ובקונצנזוס כדי לשמר את אחדות העם ואחדות הכוחות הלוחמים, מתן פסק דין תקדימי המשנה את עקרונות היסוד של מדינת ישראל על חודו של קול הוא מעשה חסר אחריות לאומית".

"אני קורא לבית המשפט העליון ולשופטיו להתעשת ולהתחבר לרוח האחדות והאחריות המפעמת בכל שדרות הציבור, ולהימנע מיצירת מחלוקת לא נדרשת בעם", הוסיף רוטמן, "אני וחבריי נמשיך ונעשה הכל כדי לוודא שלקחי ה-7 באוקטובר יופנמו ושהשינויים הנדרשים וההכרחיים במערכות השלטון כולן ובמערכת המשפט, יתבצעו על ידי נבחרי העם, בהסכמות רחבות, כיאה למדינה דמוקרטית".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להדלפה תוך שהוא תוקף את ההחלטה שטרם התקבלה. "פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקת ואת חוסר הבנת גודל השעה", טען. "מאות אלפי לוחמים ומפקדים בסדיר ובמילואים מוסרים את נפשם למען הכלל עכשיו בכל החזיתות, שני מיליון אנשים מפחדים מהדפיקה בדלת, ויש מי שמתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully