וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בהודו: מכתב "נקמה" עם דגל ישראל נמצא ליד השגרירות

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 11:43

כותבי המכתב, שתקף את המלחמה בעזה, הזדהו בתור חברי ארגון לא מוכר בשם "התנגדות אללה". הרשויות לא מצאו שרידי חומר נפץ, וייתכן שהפיצוץ נגרם מחומר כימי שלא גרם לנזק או נפגעים

חוקרים בזירת הפיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, הודו, 26 בדצמבר 2023. רויטרס
החוקרים לא איתרו חומרי נפץ בזירה/רויטרס

המכתב שאותר במקום הפיצוץ הסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי תקף את המלחמה ברצועת עזה והזכיר את המילה "נקמה" - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בהודו, בעוד שהרשויות ממשיכות בחקירת האירוע, שלפי ההערכות היה פיגוע טרור. לא היו נפגעים או נזק.

לפי דיווח ב-India Today TV, המכתב המודפס שהיה מיועד לשגריר היה עטוף בדגל ישראל. בסוכנות הידיעות PTI דווח כי המכתב, בן עמוד אחד, היה כתוב באנגלית, ודיבר על "ציונים, פלסטין ועזה". כותבי המכתב הזדהו כחלק מארגון לא מוכר בשם "התנגדות אללה".

עוד דווח כי בתיעודים ממצלמות האבטחה באזור נראו שני אנשים צועדים בכביש דקות לפני הפיצוץ, ושירותי הביטחון, בהם הסוכנות למאבק בטרור, מנסים לקבוע כעת אם הם חשודים במעורבות בו. החוקרים לא איתרו שרידי חומר נפץ בזירה, וייתכן שהפיצוץ נגרם מחומר כימי כלשהו.

בעקבות התקרית, תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים בבירת הודו, כולל מרכז חב"ד. המועצה לביטחון לאומי העריכה כי ייתכן שמדובר בפיגוע, וחידדה את ההנחיות לישראלים השוהים בניו דלהי ובהודו. בין השאר, המליצו במל"ל לישראלים השוהים במדינה להימנע מהחצנת סממנים ישראלים, שמירה על ערנות ולהימנע מפרסום פרטי נסיעתם ברשתות החברתיות.

הפיצוץ אירע ברקע איומיה של איראן להגיב על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי, שנהרג אתמול בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. איראן כבר ניסתה כמה פעמים בעבר להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראליים בהודו. ב-2021 התפוצץ מטען חבלה בסמוך לשגרירות בניו דלהי, כשלפי הדיווחים הוא הופעל על ידי ארגון מקומי עבור איראן.

נציגויות ישראל ברחבי העולם נמצאות בכוננות גבוהה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, והחשש מפני פיגועי נקמה של חמאס, חיזבאללה או איראן. כמה מהם סוכלו בשבועות האחרונות בסיוע המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully