וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור: פיצוץ אירע ליד שגרירות ישראל בהודו, אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 8:50

המשטרה מצאה בזירה מכתב שיועד לשגריר, ותגברה את האבטחה סביב מוסדות יהודיים. במל"ל קראו לישראלים השוהים במדינה לנקוט משנה זהירות. התקרית התרחשה ברקע איומיה של איראן לנקום על חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה

חוקרים בזירת הפיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, הודו, 26 בדצמבר 2023. רויטרס
זירת הפיצוץ ליד השגרירות בניו דלהי, היום/רויטרס

פיצוץ אירע היום (שלישי) בקרבת שגרירות ישראל בניו דלהי, בירת הודו. לא היו נפגעים, והרשויות פתחו בחקירה בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון בישראל. לפי דיווחים בהודו, המשטרה מצאה בזירה מכתב שיועד לשגריר, ובו היה גם דגל. בעקבות התקרית, תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים בבירת הודו, כולל מרכז חב"ד.

המועצה לביטחון לאומי העריכה כי ייתכן שמדובר בפיגוע, וחידדה את ההנחיות לישראלים השוהים בניו דלהי ובהודו. בין השאר, המליצו במל"ל לישראלים השוהים במדינה להימנע מהחצנת סממנים ישראלים, שמירה על ערנות ולהימנע מפרסום פרטי נסיעתם ברשתות החברתיות.

הפיצוץ אירע ברקע איומיה של איראן להגיב על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי, שנהרג אתמול בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. איראן כבר ניסתה כמה פעמים בעבר להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראליים בהודו. ב-2021 התפוצץ מטען חבלה בסמוך לשגרירות בניו דלהי, כשלפי הדיווחים הוא הופעל על ידי ארגון מקומי עבור איראן.

נציגויות ישראל ברחבי העולם נמצאות בכוננות גבוהה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, והחשש מפני פיגועי נקמה של חמאס, חיזבאללה או איראן. כמה מהם סוכלו בשבועות האחרונות בסיוע המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully