וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות המצמררות של מורן וספיר מהשבי: "המחבלים הכריחו אותי להתחנן לאוכל ומים"

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 21:20

בעצרת בכיכר החטופים, מורן ינאי מבאר שבע סיפרה על התעללות המחבלים: "אחד מהם דרש ממני להביט בו בזמן שהוא כועס עליי, הוא גרם לי לסיוטים בלילה". ספיר כהן מקריית אתא פנתה לבן זוגה שנותר בשבי: "הגברים עוברים הכי הרבה ייסורים, הם פשוט לא יכולים להמשיך לחיות ככה"

בווידאו: עדותן של מורן ינאי וספיר כהן ששוחררו משבי חמאס 23.12.23/מטה החטופים

מורן סטלה ינאי וספיר כהן, ששוחררו משבי חמאס במסגרת עסקת החטופים, סיפרו על שהותן בשבי חמאס, בסרטון שהוקרן בעצרת השבועית של מטה משפחות החטופים שנערכה הערב (שבת) בכיכר החטופים שבתל אביב, ואליה הגיעו אלפי בני משפחה ותומכים - בעיצומו של הגשם.

"אני הייתי פרס. הביאו אנשים לראות אותי מבחוץ, כדי שיראו מה הצליחו לתפוס", סיפרה ינאי, בת ה-40 מבאר שבע, שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים ושוחררה במסגרת הפעימה השישית של עסקת החטופים. "השגתי בשבי חבילת קלפים והחלטתי שדרך הקלפים האלה אני אצליח לרכוש את אמונם. אפילו שהם השפילו אותי, או צחקו עליי, או ביזו אותי במהלך המשחק, אני חדורת מטרה", חשפה מורן את התושייה שגילתה מול חוטפיה. "אני אגרום להם לחבב אותי כדי שאני אקבל אוכל כדי שאני אצליח להשיג מים".

מורן העידה על היחס המתעלל והמבזה מצד המחבלים ששמרו עליה: "אמרתי שאני רעבה ואחד מהם אמר לי 'תעשי תעשי את זה עוד הפעם. תגידי עוד הפעם אני רעבה. כמו שעשית מקודם' זה עצבן אותי, זה היה מאוד משפיל אבל הייתי צריכה להתחנן ממש, ולשבת לשחק איתו קלפים שניה לאחר מכן".

במקרה אחר היא מספרת מחבל ששמר עליה הטיל עליה טרור וגרם לה לחלום סיוטים בשינתה בשבי. "אחד מהם היה רוצה שאני אסתכל עליו כל הזמן כשהוא כועס עליי, הוא רצה שאני אסתכל עליו מקרוב כל הזמן, שאזכור את הפנים שלו ממש טוב. הייתי הולכת לישון וחולמת עליו סיוטים בלילה".

כל לילה לפני שהלכה לישון, הבטיחה לעצמה מורן - אקום מחר בבוקר ואגיד תודה. "זה הדבר היחיד שהחזיק אותי".

ספיר כהן, מורן ינאי. מטה החטופים, עיבוד תמונה
ספיר כהן, מורן ינאי/עיבוד תמונה, מטה החטופים

ספיר בת ה-29 מקריית אתא, נחטפה יחד עם בן הזוג שלה אלכסנדר (סשה) טרופנוב, שנותר בשבי חמאס בעזה, ושוחררה בפעימה השביעית של העסקה.

היא ניצלה את הבמה על מנת לפנות לבן זוגה שבשבי: "יש לו לב זהב. אני כל כך מחכה לו שיחזור כבר אני כל כך פוחדת ממה שהוא עובר שם כי כל הגברים החזקים אלה הגברים החלשים שם. אלה האנשים שעוברים הכי הרבה ייסורים. כל יום יכול להיות שאנחנו מאבדים עוד ועוד חטופים. כי הם לא יכולים להישאר בתנאים האלה, הם פשוט לא יכולים להמשיך לחיות ככה. וצריך להחזיר אותם הביתה עכשיו".

יחד עם ספיר וסשה נחטפו גם אמו של סשה, ילנה טרופנוב, בת 50 וסבתו אירנה טאטי, בת 73, המחזיקות גם בדרכון רוסי וששוחררו יום לפני ספיר כ"מחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין". ויטלי, אביו של סשה, נרצח.

משפחת כהן הקימה מעין חפ"ק משפחתי בקרית אתא, שם התכנסו הקרובים והחברים של ספיר ושל סשה, מנסים לאתר כל פיסת מידע ומחכים לבשורה. ואכן, לפני מספר ימים קיבלה המשפחה ד"ש מפתיע. אחד החטופים התאילנדים ששב לישראל מסר כי היה כלוא עם ספיר כהן מהיום הראשון ועד האחרון, שהם הוחזקו במנהרות מתחת לקרקע ולא ראו אור יום, ושכל הזמן שינו את מקומם, והחליפו את הקבוצות שהיו בנות שלושה עד חמישה חטופים. לדבריו, לכאורה היא הייתה בסדר, והיא כל הזמן ניסתה לכתוב מכתב לסשה, אבל הוא לא יודע אם המכתב הזה הגיע לידיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בעצרת נאם האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום והפציר בממשלה לחתור לעסקת חטופים: "אני קורא לממשלת ישראל - שימו על השולחן הצעה להחזרת החטופים הביתה. כל יום הוא סיוט עבור החטופים משפחותיהם".

אורין גנץ, שבתה עדן נחטפה ונרצחה בשבי, קראה גם היא לעסקה נוספת: "בשבילנו מאוחר מדי אבל יש חטופים שעדיין בחיים וצריכים לחזור הביתה. קבינט המלחמה - תעשו הכול כדי להחזיר אותם הביתה. תמצאו פתרון, מיד זה התפקיד שלכם".

איילת, דודה של עידן שתיוי, אמרה כי "לאנשים חשוב להגיע למרות הגשם, גם לחטופי קר. הקושי ואי הוודאות ממשיכים להיות גדול. כל ידיעה או סרטון חדשים הם חץ בלב בשביל כל המשפחות. אני מתפללת חזק ומקווה שעמדן ושאר החטופים יחזרו הביתה בריאים ושנקבל מהם אות חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully