וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה: מינהלת החטופים תישאר בידי הצבא חודש נוסף

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 17:12

בתום סדרת פגישות בין אנשי מרכז השליטה לנציגים משרד רה"מ, הוחלט לדחות את העברת הסמכויות בלפחות חודש. זאת, כדי לאפשר חפיפה מסודרת בין המינהלת הצבאית לזו האזרחית. מנכ"ל המשרד הבטיח כי בהמשך ימונה "גורם שאינו פוליטי" לעמוד בראש הגוף החדש | חשיפת וואלה!

משפחות החטופים נכנסו לקריה לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש 19 בדצמבר 2023/אורי סלע

מינהלת הטיפול בחטופים תישאר בידי פיקוד העורף לחודש נוסף לפחות, זאת אחרי חשיפת וואלה! ולאחר הביקורת שהופנתה כלפי ההחלטה להעביר את סמכויותיה לממונה על השבויים והנעדרים תא"ל במיל' גל הירש - בטענה כי מדובר בגוף פוליטי.

ההחלטה התקבלה בתום סדרת פגישות שהתקיימו בין אנשי מרכז השליטה לנציגים מלשכת ראש הממשלה, ובשל הכוונה לאפשר העברת מקל חלקה בין המינהלת הצבאית לאזרחית וחפיפה מסודרת לשימור הידע. כמו כן, אנשי המילואים יסייעו להקים את המינהלת האזרחית, בהמשך לשיחות קודמות בהם עלה החשש לפערים בידע שעלול "להיזרק לפח". כמו כן, הוארכו צווי המילואים לאנשי המינהלת הצבאית, לאחר ההתראה שאלו קיבלו על פקיעת תוקף צווי ה-8 שקיבלו בעת הקרובה, עקב ההעברה.

פעילות כוחות צה"ל במרחב ג'באליה וש'געייה. דובר צה"ל
מינהלת החטופים תישאר בידי הצבא חודש נוסף/דובר צה"ל

עם פרסום ההחלטה על מינויו של הירש לתפקיד, תחת אחריותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, אנשי מילואים רבים סירבו לעבור למנהלת החדשה. גורמים המעורים בפרטים אף הזהירו מפניה וכינו את הקמתה "צעד פוליטי", תוך שהם טוענים כי היא לא תסייע לחטופים ולבני משפחותיהם ואף תפגע בהם.

שלשום, הגיעו המילואימניקים לפגישה במשרד ראש הממשלה, שם הובטח להם כי לגוף שיוקם ימונה מנהל חדש שאינו הירש, וכי עבור התפקיד מחפשים "גורם שאינו פוליטי". בפגישה נכחו מנכ"ל המשרד יוסי שלי והממונה הירש, שהפצירו במילואימניקים לעבור בתחילת השנה הבאה למינהלת החדשה, והדגישו כי הנוכחית תיסגר כפי שפורסם.

בתורם, המילואימניקים בפגישה הדגישו כמה פעמים את החשש מהיעדר חפיפה מסודרת וממושכת עם הגורמים החדשים שייכנסו לתחום, שתפגע במשפחות הנעדרים והחטופים. למרות ההבטחה, גורמים שנכחו בפגישה טענו בפני וואלה! כי למרות ההבטחות, הם יצאו ממנה בתחושה שהירש עדיין "יתפעל את הפרוצדורה מלמעלה", כיועץ ראש הממשלה לענייני חטופים ונעדרים שסמכויותיו טרם הוגדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully