וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים זעמו - ובמשרד רה"מ הבטיחו שגל הירש לא יהיה אחראי על מינהלת החטופים

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 13:39

מנכ"ל המשרד יוסי שלי הבטיח כי הגוף לא יהיה כפוף להירש, שימונה ליועץ ראש הממשלה לענייני חטופים ונעדרים. אנשי המילואים הדגישו כי הם חוששים מפגיעה במשפחות, היות ואין חפיפה ותיאום | חשיפת וואלה!

בווידאו: משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים/ניב אהרונסון

לאחר חשיפת וואלה! על התנגדות אנשי המילואים להעביר את מינהלת החטופים והנעדרים מפיקוד העורף לגוף שכפוף לגל הירש, הגיעו אתמול (שלישי) המילואימניקים לפגישה במשרד ראש הממשלה, שם הובטח להם כי לגוף שיוקם ימונה מנהל חדש שאינו הירש, וכי עבור התפקיד מחפשים "גורם שאינו פוליטי".

בפגישה נכחו מנכ"ל המשרד יוסי שלי והממונה הירש, שהפצירו במילואימניקים לעבור בתחילת השנה הבאה למנהלת החדשה, והדגישו כי הנוכחית תיסגר כפי שפורסם. בתורם, המילואימניקים בפגישה הדגישו מספר פעמים את החשש מהיעדר חפיפה מסודרת וממושכת עם הגורמים החדשים שייכנסו לתחום, שתפגע במשפחות הנעדרים והחטופים.

למרות ההבטחה, גורמים שנכחו בפגישה טענו בפני וואלה! כי למרות ההבטחות, הם יצאו ממנה בתחושה שהירש עדיין "יתפעל את הפרוצדורה מלמעלה", כיועץ ראש הממשלה לענייני חטופים ונעדרים שסמכויותיו טרם הוגדרו.

גל הירש לפני פגישת משפחות החטופים עם הקבינט, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
גל הירש לפני פגישת משפחות החטופים עם הקבינט, הרצליה, 5 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

גורמים המעורים בפרטים מזהירים מפני המינהלת החדשה ומכנים את הקמתה "צעד פוליטי". הם טוענים כי היא לא תסייע לחטופים ולבני משפחותיהם ואף תפגע בהם. מה גם, עולה חשש כי המידע הרב שנצבר אודות החטופים ובני משפחותיהם ייגנז ולא יועבר: "כל ההשקעה תלך לטימיון", התריעו הגורמים, "הנזק למשפחות יהיה עצום וזה רק יוביל את כל מוסדות המדינה לוואקום פסיכי".

נגד הירש מתנהל בשנים האחרונות תיק פלילי; באוקטובר 2021 הוגש נגדו כתב אישום בגין העלמת הכנסות בסך של למעלה משישה מיליון שקלים. לטענת גורמי ממשלה, זוהי הסיבה שהוא טרם נקלט כעובד מדינה. מכיוון שהממשלה לא הגדירה את סמכויותיו, הוא אינו רשאי לעסוק בנושאים מסוימים, להיחשף לסוגים שונים של מידע ולקדם תהליכים בשטח מתוקף תפקידו.

כך למשל, פורסם כי יועמ"שית רה"מ, שלומי פרגו ברנע, מתנגדת לחשוף אותו למידע במינהלת פיקוד העורף מכיוון שטרם הוסדרה התקשורת עמו. עדויות נוספות מעלות כי היעדר סמכויותיו של הירש מקשות על ההתנהלות מול גופים רשמיים, ולעיתים מונעות אף גישה למידע חשוב בסיוע למשפחות ולחטופים. ממייל שנכתב על ידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי ושהגיע לידי וואלה!, עולה כי הוא מבקש תכופות מהגורמים השונים תחתיו לשתף פעולה עם הירש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully