וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש יקבל אחריות על מינהלת החטופים של צה"ל - המילואימניקים מסרבים: "צעד פוליטי"

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 11:20

המינהלת, שמתחילת המלחמה פועלת תחת פיקוד העורף, תעבור לאחריותו של גל הירש - על אף שטרם קיבל סמכויות מהממשלה ולא נקלט כעובד מדינה, כנראה מפני שעומד נגדו כתב אישום. אנשי המילואים מתריעים: "הנזק יהיה עצום". מנכ"ל משרד רה"מ ימנה ראש למינהלת | פרסום ראשון

בווידאו: גל הירש גורש בצעקות על ידי בני משפחות החטופים/ליזי שאנן

תא"ל (מיל') גל הירש מונה עם תחילת המלחמה לממונה על השבויים והנעדרים - אולם כבר למעלה מחודשיים הממשלה לא הגדירה לו סמכויות לפי חוק, הוא לא נקלט כעובד מדינה ויועמ"שית רה"מ מתנגדת לחשוף אותו למידע. אולם, מינהלת החטופים, שמנוהלת כיום תחת פיקוד העורף, צפויה לעבור בשבועיים הקרובים לידיו של הירש, תחת אחריותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי.

בימים האחרונים, אנשי מילואים במרכז פיקוד העורף לטיפול במשפחות החטופים, תחת פיקודו של תא"ל (מיל') שלומי בן מוחה, קיבלו פניות מנציגים מטעמו של מנכ"ל משרד רה"מ, שהציעו להם לעבור למינהלת החדשה - בטענה כי זו שהם משרתים בה כרגע עתידה להיסגר בקרוב, ותוקף צווי ה-8 שלהם יפקע. אנשי המילואים מסרבים לעבור למינהלת החדשה, מכיוון שלטענתם מדובר בגוף פוליטי. מבדיקת וואלה! עולה כי בצה"ל עדיין מחכים להנחיות מהדרג המדיני על גורל המפקדה; לא ידוע עדיין מי יעמוד בראשותה.

גורמים המעורים בפרטים מזהירים מפני המינהלת החדשה ומכנים את הקמתה "צעד פוליטי". הם טוענים כי היא לא תסייע לחטופים ולבני משפחותיהם ואף תפגע בהם. מה גם, עולה חשש כי המידע הרב שנצבר אודות החטופים ובני משפחותיהם ייגנז ולא יועבר: "כל ההשקעה תלך לטימיון", התריעו הגורמים, "הנזק למשפחות יהיה עצום וזה רק יוביל את כל מוסדות המדינה לוואקום פסיכי".

גל הירש לפני פגישת משפחות החטופים עם הקבינט, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
גל הירש לפני פגישת משפחות החטופים עם הקבינט, הרצליה, 5 בדצמבר 2023/ניב אהרונסון

נגד הירש מתנהל בשנים האחרונות תיק פלילי; באוקטובר 2021 הוגש נגדו כתב אישום בגין העלמת הכנסות בסך של למעלה משישה מיליון שקלים. לטענת גורמי ממשלה, זוהי הסיבה שהוא טרם נקלט כעובד מדינה. מכיוון שהממשלה לא הגדירה את סמכויותיו, הוא אינו רשאי לעסוק בנושאים מסוימים, להיחשף לסוגים שונים של מידע ולקדם תהליכים בשטח מתוקף תפקידו.

כך למשל, פורסם כי יועמ"שית רה"מ, שלומי פרגו ברנע, מתנגדת לחשוף אותו למידע במינהלת פיקוד העורף מכיוון שטרם הוסדרה התקשורת עמו. עדויות נוספות מעלות כי היעדר סמכויותיו של הירש מקשות על ההתנהלות מול גופים רשמיים, ולעיתים מונעות אף גישה למידע חשוב בסיוע למשפחות ולחטופים. ממייל שנכתב על ידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי ושהגיע לידי וואלה!, עולה כי הוא מבקש תכופות מהגורמים השונים תחתיו לשתף פעולה עם הירש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יוסי שלי, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יוסי שלי, דיון ועדת הכספים, 22 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

בוועדת חוקה בכנסת, שהתכנסה מוקדם יותר החודש, אף הודו במשרד רה"מ שאין לו סמכויות מוגדרות בחוק, וסירבו לאשר שהוא העומד בראש. "גל הירש מונה בהתנדבות לסיוע ותכלול כל הנושא הזה (של החטופים - יש"י)", טענה דרורית שטיינמץ, פרויקטורית נוספת מטעם משרד רה"מ לנושא החטופים והקמת המינהלת, "בימים אלה אנחנו עובדים על התקשרות עמו כדי שהוא ימונה ליועץ לרה"מ".

לטענת גורמים ששוחחו לאחרונה עם וואלה!, בעקבות חוסר היכולת של הירש להיחשף למידע מסוגים שונים - הוא הורה על האלוף (מיל') מאיר כליפי להקים ארגון מתנדבים שיפעל במקביל למפקדת השליטה בפיקוד העורף וילווה גם הוא את המשפחות. דבר זה יצר כאוס עבור קרוביהם של החטופים, הגופים הרשמיים והוביל לכפילויות וחוסר יעילות בניסיונות לסיוע.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "משל"ט מהל"ב הינו חלק משמעותי מתוך משרד ראש הממשלה ומתכלל את העבודה ברמה הלאומית בנושא הקשר עם משפחות החטופים. מאגרי המידע במשל"ט שמורים, מאובטחים ומנוהלים על פי חוק מאגרי המידע. בימים הקרובים ימונה ראש מנהלת (כפי שאושר בהחלטת הממשלה) שינהל ויתכלל את כל הפעילות הקשורה לנושא החטופים והנעדרים. צר לנו שבעת הזו יש מי שבוחר לעסוק ברכילות והשמצות שפוגעות בחוסן הלאומי ובמשפחות החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully