וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בישראל: "המלחמה תתמקד במדויק בהנהגת חמאס בשלב הבא"

עודכן לאחרונה: 15.12.2023 / 12:14

בתום ביקורו ופגישותיו עם רה"מ והקבינט, ג'ייק סאליבן התייחס לדיווחים על מחלוקות בנוגע ללו"ז המלחמה: "לא כאן כדי להגיד לישראל מה לעשות, שוחחנו על השלבים אחרי הלחימה בעצימות גבוהה". על עמדת נתניהו על "היום שאחרי": "השליטה בעזה תצטרך לעבור מתישהו לפלסטינים"

יואב גלנט לג'ייק סאליבן: "כדי לשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים"./צילום: שחר יורמן

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן סיים היום (שישי) את ביקורו בארץ, במהלכו נפגש עם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה נתניהו, ראש המוסד, שר הביטחון ועוד. בהצהרתו, ציין סאליבן כי ישראל נמצאת בשלב העצים ביותר של המלחמה, ובהמשך תעבור ללחימה בעצימות נמוכה יותר, שתתמקד בבכירי חמאס. עוד הדגיש סאליבן בפני ישראל כי "בשלב כלשהו השליטה בעזה תצטרך לעבור לפלסטינים".

סאליבן פתח את דבריו וציין כי זוהי הפעם השנייה בה הוא מבקר בישראל מאז הטבח ב-7 באוקטובר. "המסר שלי בביקור הקודם שהיה עם הנשיא ביידן ועכשיו הוא זהה: אנחנו עומדים לצד ישראל יש לה זכות חצובה ולהגן על עצמה מפני החמאס. אנחנו מדגישים את המשך תמיכתנו במאבקה של ישראל נגד החמאס", אמר סאליבן.

דדי ברנע עם ג'ייק סאליבן. 15 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
סאליבן בהדלקת נרות חנוכה עם ראש המוסד/אתר רשמי, ללא

היועץ לביטחון לאומי ציין כי נפגש במהלך ביקורו גם עם ראש הממשלה נתניהו ועם כלל קבינט המלחמה. "שוחחנו על המטרה המשותפת שלנו שחמאס לא תהיה איום יותר על ישראל. תוך הבטחת צמצום הפגיעה בחפים מפשע הבטחת הסיוע ההומניטרי ושחרור החטופים בשבי החמאס בעזה", מסר. עוד הוסיף כי בהמשך ביקורו, יגיע לרמאללה, שם יפגש עם אבו מאזן וישוחח איתו על המאמצים לייצוב הגדה המערבית, על חיזוק הרשות הפלסטינית, ועל המאמצים להתמודדות עם אלימות מתנחלים קיצוניים.

סאליבן הוסיף ופירט בנוגע לתהליך המלחמה, ולצורה בה היא עתידה להמשיך. היועץ לביטחון לאומי תיאר כי המלחמה מתנהלת בשלבים, וכעת, אנו בשלב בו הלחימה היא בעצימות גבוהה. "בהמשך נעבור לשלב שונה במלחמה שיתמקד בצורה מדויקת בחיסול הנהגת החמאס ומבצעים מונחי מודיעין" אמר סאליבן

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט בפגישתו עם סאליבן/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"שוחחתי עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה על התנאים והזמנים, חשוב שהשיחות האלה יתקיימו. אנחנו לא כאן כדי להגיד לאף אחד מה לעשות אלא להציג את עמדתנו ועצותינו בנוגע לאיך אפשר להשיג את מטרות המלחמה. זה חייב גם להתקיים בשיחות פרטיות כדי שהאויב לא ידע מה אנחנו מתכננים", מסר סאליבן, היתה לנו שיחה מאוד קונסטרוקטיבית על המעבר מהשלב של העצימות הגבוהה אנחנו מצפים שזה יקרה בעתיד מתי בדיוק זה יקרה ובאיזה תנאים? נמשיך לקיים שיחות על כך בעתיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
סאליבן במהלך ביקורו בקרייה, תל אביב/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

בנוגע למשך המלחמה, ציין היועץ כי הוא מודע לכך שהמאבק בחמאס יקח זמן. "אין סתירה בין להגיד שהמלחמה תקח חודשים לבין זה שיהיו שלבים שונים במלחמה בחודשים האלה", מסר. עוד הוסיף כי ישמיך לשוחח עם הגורמים הישראלים על התנאים ולוחות הזמנים של הלחימה, וכי בשיחות עתידיות יהי הנוכח שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.

"השליטה על עזה צריכה לעבור לפלסטינים"

סאליבן הדגיש בדבריו את החשיבות שהבחנה בין חמאס, לבין האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. "זו לא רק שאלה מוסרית אלא גם שאלה אסטרטגית עבור ישראל. בני שיחי הישראליים מכירים בכל ואותתו לנו כי המטרה שלהם היא גם להבחין. נמשיך להדגיש את מחויבותינו להגנה על חפים מפשע".

עוד הוסיף וענה סאליבן לשאלה על אמירותיו של נתניהו על כך שישראל תמשיך להחזיק ביטחונית ברצועת עזה. "בשלב כלשהו השליטה על עזה צריכה לעבור לפלסטינים" ענה סאליבן, "מתי בדיוק זה ייקרה ובאיזה תנאים? על זה אנחנו מדברים עכשיו. עמדת ארצות הברית ברורה - אנחנו לא חושבים שהגיוני וצודק שישראל תכבוש מחדש את עזה בטווח הארוך ונרצה לראות את המעבר הזה מתרחש מתישהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
"לא חושבים שהגיוני וצודק שישראל תכבוש מחדש את עזה" סאליבן/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

על סוגיית החטופים, אמר סאליבן כי אין ברצונו לחזות את העתיד. "לא יכול לומר שאני אופטימי או פסימי כי אנחנו מדברים לא רק על החטופים אלא בני המשפחות שלהם שמחכים לדעת את גורל יקיריהם". סאליבן מסר כי פגישתו עם ראש המוסד התארכה כמעט פי שניים, בגלל שהשניים קיימו שיח מעמיק על סוגיית החטופים. "זה משהו שישראל צריכה לעבוד עליו בצורה מאוד רגישה עם קטאר ומצרים, אבל זה תפס את תשומת הלב של הנשיא וכל חבר בצוות שלו מהממשל".

לבסוף, התייחס לנושא איום חיזבאללה מצפון, ולמפונים מאזור הצפון. "האזרחים של ישראל שפונו מהצפון חייבים לחזור הביתה בתחושה אמיתי של ביטחון וזה אומר להתמודד עם האיום מהצד השני של הגבול", אמר סאליבן והוסיף כי "אנחנו חושבים שאפשר להתמודד עם האיום הזה בדיפלומטיה ולא בהכרח בפתיחת מלחמה נוספת. זה גם ידרוש הרתעה". לבסוף, הצהיר סאליבן כי עמדת ארצות הברית היא שיש להגיע לפיתרון שיבטיח תחושת ביטחון עבור תושבי הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully