וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאליבן לקבינט המלחמה: לעבור ללחימה בעצימות נמוכה בעזה בתוך שבועות

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 20:46

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן לא הציב לנתניהו ולשרי קבינט המלחמה דד-ליין אבל הדגיש כי "השלב העצים" של הלחימה צריך להסתיים בתוך שבועות ולא בתוך חודשים, כך אמר לוואלה בכיר אמריקני. נתניהו לאחר הפגישה: "נחושים להמשיך בלחימה עד חיסול חמאס"

נתניהו אחרי פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי: "נילחם עד לניצחון מוחלט"/מערכת וואלה!

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר בפגישותיו היום (חמישי) עם ראש הממשלה נתניהו ועם שרי קבינט המלחמה כי "השלב העצים" של המלחמה בעזה צריך להסתיים בתוך שבועות ולא בתוך חודשים, ולהפוך ללחימה בעצימות נמוכה - כך אמר לוואלה! בכיר אמריקני שמעורה בתכני הפגישות.

מאחורי הקלעים:

  • בכיר אמריקני ציין כי סאליבן שאל את נתניהו ואת שרי קבינט המלחמה "שאלות קשות" לגבי לוח הזמנים למעבר לשלב של לחימה בעצימות נמוכה וביקש לדעת כיצד הלחימה הזו תיראה ומהן התכניות המבצעיות של צה"ל לשלב הזה.
  • סאליבן אמר במהלך הפגישה כי פתיחה בשיחות רציניות על היום שאחרי המלחמה בעזה יסייע לממשל ביידן להמשיך ולתמוך בפעולת צה"ל ברצועה, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים שמעורים בתכני הפגישה.
  • בכיר אמריקני ציין כי סאליבן דן עם נתניהו וחברי קבינט המלחמה בצורך לבצע רפורמות ברשות הפלסטינית כדי לאפשר לה לקחת חלק בניהול הרצועה בשלב מסוים לאחר המלחמה.
  • הבכיר הישראלי ציין כי סאליבן לא הפעיל לחץ לסיים את הלחימה בעזה אבל הביע דאגה ולחץ בנושא הצורך להפחית את הפגיעה באזרחים פלסטינים ולהימנע מעקירת פלסטינים מבתיהם.
  • לדבריו של הבכיר, בין ישראל לארה"ב יש הסכמה לגבי החזית הצפונית והצורך שהמלחמה תסתיים כשהמצב על הגבול עם לבנון לא יחזור לסטטוס קוו שלפני ה-7 באוקטובר בו אנשי חיזבאללה נמצאים על הגדר בקרבת יישובים ישראלים.
  • הבכיר הישראלי ציין כי סאליבן הדגיש בשיחות כי ארה"ב מחוייבת לשמירה על חופש השיט בים האדום. לדבריו, ישראל מצידה הסכימה לתת הזדמנות לכוח המשימה הר לאומי שיתחיל לפעול בקרוב בים האדום בנסיון להרתיע את הות'ים מלהמשיך במתקפות על ספינות שנמצאות בדרכן לישראל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן גיבה את המבצע הישראלי בעזה ומביע תמיכה ביעד הישראלי של חיסול חמאס, אבל הבית הלבן נמצא תחת לחץ בינלאומי ופנימי הולך וגובר לדרוש מישראל לסיים את המלחמה.
  • בכירים בממשל ביידן סבורים כי מעבר לשלב של לחימה בעצימות נמוכה יפחית את מספר האזרחים הפלסטינים שנפגעים, יאפשר הכנסה של יותר סיוע הומניטארי לעזה ויוריד את הסכנה של התלקחות אזורית.
שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מה הם אומרים:

  • "היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר בכל פגישותיו בישראל היום כי השלב העצים (high intensity) במבצע צריך לעבור לשלב של לחימה בעצימות נמוכה בתוך כמה שבועות ולא בתוך כמה חודשים. זה לא דד-ליין ואנחנו מבינים שהמבצע חייב להמשיך, אבל בצורה שתהיה בעצימות נמוכה", אמר בכיר בממשל האמריקני.
  • נתניהו הודיע בסיום פגישתו עם סאליבן כי הוא אמר ליועץ לביטחון לאומי האמריקני ש"לוחמינו הגיבורים לא נפלו לשווא. מתוך הכאב העמוק על נפילתם, אנחנו נחושים יותר מתמיד להמשיך להילחם עד לחיסול החמאס - עד לניצחון המוחלט".
  • נתניהו ציין כי הוא מעריך מאוד את התמיכה של ארה"ב בישראל - הן באספקת חימושים לצה"ל, הן בבלימת הניסיונות באו"ם לעצור את הלחימה והן בסיוע להשבת החטופים.
  • "אני רוצה להבהיר - השבת חטופינו הוא יעד מרכזי. אנחנו לא מרפים ממנו, ולו לרגע", טען נתניהו.
  • דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך היומי לכתבים שסאליבן שאל את נתניהו ואת חברי קבינט המלחמה שאלות קשות על איך השלב הבא של המלחמה אמור להיראות. "אנחנו לא מכתיבים תנאים לישראל לגבי כמה זמן זה צריך לקחת. זה ייקח כמה שהישראלים חושבים שזה צריך לקחת כדי להסיר את האיום וכולנו רוצים שזה יקרה בהקדם האפשרי.
  • קירבי הוסיף: "סאליבן דיבר עם נתניהו לגבי הצורך לעבור משלב של לחימה בעצימות גבוהה לשלב של לחימה בעצימות נמוכה מתישהו בעתיד הקרוב, אבל אני לא רוצה לשם על זה לוח זמנים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להודיע לחמאס מול מה הם צפויים לעמוד בשבועות ובחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully