וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת הרווארד תישאר בתפקידה למרות השימוע על אנטישמיות: "המנהיגה הנכונה"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 13:09

על אף הקריאות הרבות שקראו להחלפתה של קלודין גיי בעקבות התחמקותה בקונגרס, הוועד המנהל של האוניברסיטה הביע את תמיכתו בה. "המנהיגה הנכונה לעזור לקהילה שלנו להחלים ולטפל בבעיות החברתיות הרציניות מאוד שאנו מתמודדים עמן"

נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
עשרות חברי קונגרס רפובליקנים קראו לפיטוריה. נשיאת הרווארד בשימוע בקונגרס, בשבוע שעבר/רויטרס

אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית הודיעה היום (שלישי) כי הנשיאה, קלודין גיי, תישאר בתפקידה חרף הקריאות הגוברות נגדה בעקבות הופעתה בשימוע בקונגרס בשבוע שעבר. גיי הייתה אחת משלושת נשיאות מוסדות עילית שסירבו להשיב חד-משמעית אם קריאה לרצח עם של יהודים מפרה את כללי ההתנהגות, ותשובותיהן המתחמקות הסעירו עוד יותר את השיח סביב האנטישמיות הגוברת בארצות הברית.

בהודעת הוועד המנהל של האוניברסיטה, נאמר כי הוא "מאשרר את התמיכה" במנהיגותה של קיי. "הדיונים הנרחבים שלנו מאששים את ביטחוננו שהנשיאה גיי היא המנהיגה הנכונה לעזור לקהילה שלנו להחלים ולטפל בבעיות החברתיות הרציניות מאוד שאנו מתמודדים עמן", מסר תאגיד הרווארד, מועצת המנהלים הגבוהה ביותר באוניברסיטה.

"בתקופה סוערת וקשה זו, אנו תומכים פה אחד בנשיאה גיי", הוסיפה מועצת המנהלים בת 13 החברים. היא הדגישה כי הקריאות לרצח עם הן "מתועבות" והוסיפה כי הצהרתה הראשונית של גיי "הייתה צריכה להיות גינוי מידי, ישיר וחד משמעי". עם זאת, המועצה כי נשיאת הרווארד התנצלה על האופן שבו העידה בפני הקונגרס.

"המשימה של הרווארד היא לקדם ידע, מחקר וגילוי שיסייעו לטפל בסוגיות חברתיות עמוקות ולקדם שיח בונה, ואנחנו בטוחים שהנשיאה גיי תוביל את הרווארד קדימה לקראת ביצוע העבודה החיונית הזו", נמסר ממועצת המנהלים.

הפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס באוניברסיטת הארוורד, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
"ספק ביכולתה של הנשיאה להגן על הסטודנטים היהודים". הפגנה פרו-פלסטינית בהרווארד, אוקטובר/רויטרס

במהלך תשאול מתוח של חברת הקונגרס הרפובליקנית אליס סטפניק, אמרה גיי כי היא מאמינה שהקריאות לרצח עם של יהודים הן בזויות - אך הדגישה כי השאלה אם מדובר בהפרה של קוד ההתנהגות של הרווארד בנוגע לבריונות והטרדה "תלויה בהקשר".

בריאיון שהעניקה זמן קצר לאחר מכן לעיתון של הקמפוס, היא התנצלה. "כשמילים מגבירות מצוקה וכאב, אני לא יודעת איך אפשר להרגיש משהו חוץ מחרטה", אמרה.

למרות זאת רבים ציפו, או קיוו, שגיי תתפטר בדומה לנשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת' מגיל, שהודיעה בסוף השבוע על פרישתה מהתפקיד בעקבות הופעתה בקונגרס, לצד גיי ונשיאת אוניברסיטת MIT, סאלי קורנבלות'.

אך בסוף השבוע, קיבלה נשיאת הרווארד חיזוק נוסף מכ-700 אנשי צוות, ששלחו מכתב תמיכה בה. הם חתמו על עצומה הקוראת להרווארד "להתנגד ללחצים פוליטיים המנוגדים למחויבותה של הרווארד לחופש אקדמי" ולהשאיר את גיי בתפקידה. חברי סגל ובוגרים של האוניברסיטה היוקרתית כתבו מכתבי תמיכה בגיי, כולל עשרות חברי סגל שחורים שטענו כי חלק מהטענות נגד הנשיאה היו "ספקולטיביות וממניעים פוליטיים".

עם זאת, הארוורד הילל, ארגון פרו-יהודי בקנפוס, אמר כי העובדה שגיי לא גינתה את הקריאות לרצח עם היא "מזעזעת ביותר". עוד נמסר כי "כישלונה של הנשיאה גיי לגנות כראוי את הנאום הזה מעמיד בספק את יכולתה להגן על סטודנטים יהודים" באוניברסיטה.

במקביל, יותר מ-70 חברי קונגרס, רובם רפובליקנים, קראו בסוף השבוע לגיי להתפטר, בטענה שתשובותיה בשימוע היו "מתועבות".

עוד בוואלה!

נשיאות האוניברסיטאות בארה"ב סירבו לומר שקריאה לרצח יהודים היא אנטישמיות: "תלוי בהקשר"

לכתבה המלאה

בעקבות המלחמה בעזה, קמפוסים ברחבי ארצות הברית הפכו למוקד מרכזי של תקריות אנטישמיות, בהן קריאות תמיכה בחמאס, ומוסדות העילית הואשמו בכך שהם לא עושים מספיק כדי להילחם בתופעה. מנגד, מפגינים פרו-פלסטינים טענו כי חופש הביטוי מקנה להם זכות להפגין נגד ישראל והמלחמה בעזה.

גיי, שמונתה לתפקיד ביולי, היא הנשיאה השחורה הראשונה של אוניברסיטת הרווארד ב-368 שנות קיומה. היא בת למהגרים מהאיטי ובעלת תואר בכלכלה מאוניברסיטת סטנפורד, שם לימדה בעבר. היא השלימה דוקטורט בממשל בהרווארד, שם החלה ללמד קורסים על אפריקה ואפרו-אמריקנים בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully