וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת להלוויות או לבקר פצועים? המנהיג החרדי: "חס ושלום, בחורי ישיבה צריכים ללמוד"

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 14:01

מנהיג הזרם הליטאי, הרב דב לנדו, אמר בשיח מצולם נדיר מסוגו שנערך בביתו כי לדעתו בחורי ישיבה לא צריכים לצאת להלוויות חללים או לביקור פצועים. "זה יכול להפריע לאדם רגיש ללמוד, הוא לא יוכל לחיות אחר כך"

בווידאו: הרב דב לנדו: בחור ישיבה צריך ללמוד, לא ללכת להלוויה/מערכת וואלה!

הרב דב לנדו, מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי, נשאל השבוע האם לדעתו בחורי ישיבה יכולים להשתתף בהלוויות של החללים שנפלו בקרבות בעזה או יבקרו פצועים בבתי החולים, והשיב: "חס ושלום. בחור צריך ללמוד, לוויה זה לא צריך".

גם באשר לשאלה על ביקור פצועים השיב הרב בן ה-94 בשלילה: "אדם רגיש זה יכול להפריע לו לכל הלימוד. הוא יראה פצוע אחד, הוא לא יוכל לחיות אחר כך". את הדברים אמר הרב בשיח מצולם נדיר מסוגו שנערך בביתו יחד עם ארז אשל, קצין במילואים ומייסד מכינת עין פרת.

הרב דב לנדו: בחור ישיבה צריך ללמוד, לא ללכת להלוויה
12.12.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרב דב לנדו: בחור ישיבה צריך ללמוד, לא ללכת להלוויה 12.12.23/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אשל הגיע על מדים לבית הרב וטען במהלך השיחה כי הוא "רוצה שותפות" עם המגזר החרדי, וניסה להציע את שילוב בחורי הישיבות במאמץ המלחמתי בתקופה הנוכחית.

"אתה המוגן, לא המגן", השיב הרב שתפס את מקומו של הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קניבסקי, מנהיגי הציבור הליטאי, לאחר פטירתם. הרב לנדו הציג בפניו את ההשקפה לפיה לימוד תורה מגן על עם ישראל. "אנחנו בסכנה גדולה", הוסיף.

"המגן הוא לימוד תורה ומי שרוצה להגיד שלא - הוא שוגג ולא יודע. אני רק מאחל שהשם יציל את כל עם ישראל וישיב את השבויים", אמר הרב. "השבויים מעניינים אותי יותר מכל דבר אחר. מי יודע מה עושים להם? יש שם ילדים ותינוקות. מי יודע מה עושים להם?".

כשאשל ניסה להציג אפשרויות נוספות למעורבות של בחורי ישיבה מלבד לימוד תורה, המנהיג החרדי ביקש לחדד: "זכות לימוד תורה זה הדבר היחיד. מה שיותר עוסקים בתורה - זאת ההגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully