וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של לירי שמוחזקת בעזה: "נראה שהממשלה מחליטה לוותר על החטופים"

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 14:14

שירה אלבג, אמה של לירי שעדיין מוחזקת בעזה, עדכנה כי קיבלה אות חיים מביתה על ידי חטופים ששבו לארץ. בתוך כך, הביעה את חששותיה לביטחון החטופים בצל המשך הלחימה: "יהיה מספיק זמן לחסל את סינוואר, אם הם לא יחזירו את החטופים - אין עתיד למדינת ישראל"

בווידאו: פגישת משפחות החטופים עם הקבינט מדיני בטחוני. הרצליה. 05.12.23/ניב אהרונסון

שירה אלבג, אמה של לירי שנחטפה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס ועדיין מוחזקת בעזה, עדכנה הבוקר (שני) כי קיבלה אות חיים מביתה - על ידי ישראלים ששוחררו בעסקת החטופים לפני כשבועיים. "היא בסדר. היא חיה ולא פצועה. אחרי 50 יום שלא ידענו בערך מה קורה איתה, קיבלנו אות חיים", סיפרה שירה לענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM.

"אני יודעת שלירי עברה ממקום למקום הרבה פעמים. אני יודעת שבמהלך כל ה־65 יום הם עברו לא מעט מקומות, האינפורמציה שיש לנו זה כבר מלפני שבועיים. זאת אומרת בשבועיים האלה אנחנו כבר לא יודעים מה קורה".

אלבג, שבתה לא שבה במסגרת העסקה, הביעה את תסכולה הגובר מהמשך המבצע הצבאי ללא עדכון בהתקדמות המשא ומתן להשבת 138 החטופים שנותרו בשבי. "אנחנו מרגישים שחזרנו לנקודת ההתחלה, בעצם לימים הראשונים של תחילת הלחימה. כרגע להבנתנו אין משא ומתן, אין דיבורים. אנחנו לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים, אבל מבחינתנו חזרנו לתחילת הלחימה כי אנחנו לא יודעים כלום. אין עוד פעימה, אנחנו לא יודעים מה קורה, לא מעדכנים אותנו גם. חששות מאוד כבדים".

הפגנה לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לישראל במסגרת דרישה של משפחות החטופים להחזיר את בניהן, הקריה, 18 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
הפגנה לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לישראל במסגרת דרישה של משפחות החטופים להחזיר את בניהן, הקריה, 18 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

"זה היה נראה לי כאילו הממשלה מחליטה לוותר על החטופים, על להציל אותם", אמרה אלבג על רקע התייחסותו של ראש המל"ל צחי הנגבי לתרחיש בו סינוואר עלול להשתמש בחטופים הישראלים כמגן אנושי, לכך התייחס כ"דילמה קורעת לב".

"הדברים האלה לא מקובלים עליי בכלל. אני חושבת שהיה להם מספיק זמן לחסל את סינוואר ויהיה להם מספיק זמן לחסל אותו, ואם הם לא ידאגו להחזיר את החטופים אז אין עתיד למדינת ישראל. הם הצליחו להביא 114 חטופים ויש להם מחויבות להשיב את 138 הנותרים הביתה", טענה אלבג.

אלבג סיפרה על שיחה שערך עימה אתמול השר בני גנץ, בה השיב לחששותיה בדבר הסיכון לחיי החטופים עקב הפצצות צה"ל ברצועה. "שמענו מכל מי שיצא משם שמה שהכי מפחיד אותם והכי הלחיץ אותם אלה ההפגזות של צה"ל, שחלקם אפילו יצאו מבתים שנפגעו. אין להם שם ממ"דים. הבית פתאום נופל גם על החטופים שהיו שם", סיפרה. "גנץ שהם מודעים לחששות שלנו: 'אנחנו מבינים את זה, אנחנו משתדלים לא לפגוע'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully