וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני לוחמים נפצעו במבצע לחילוץ חטוף ברצועה, שנגנז בעיצומו

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 23:56

מזכ"ל האו"ם קרא למועצת הביטחון להורות על הפסקת אש, ארה"ב הטילה וטו - וההצעה נפלה. גלנט: "סימני שבירה מתחילים להופיע בעזה". חייל צה"ל נפצע מירי בשומרון. מטח לגוש דן והשפלה. הלוחמים שנפלו: נפתלי יונה גורדון ועומרי רוט | כתבי וואלה! עם כל העדכונים

"אתם המכבים של ימינו": מפקד פיקוד הדרום הדליק נרות עם הלוחמים בעזה/דובר צה"ל

23:01 - נציג ארה"ב במועצת הביטחון: הטלנו וטו על הפסקת אש - בעקבות ששינויינו לא התקבלו

"ההחלטה הייתה לא מאוזנת, מנותקת מהמציאות ולא היתה משנה את המצב בשטח - ולכן לא יכולנו לתמוך בה", טען נציג ארה"ב במועצת הביטחון לאחר ההחלטה. "איננו מצליחים להבין מדוע יוזמי הצעת ההחלטה לא היו מוכנים להכניס סעיף שמגנה את חמאס על מתקפת ה-7 באוקטובר. ההחלטה אפילו לא כללה הבעת תנחומים לקורבנות ה-7 באוקטובר ולא התייחסה לדיווחים על אלימות מינית מצד חמאס. חייבים לחקור ולגנות זאת", אמר.

22:50 - ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להפסקת אש ברצועה, והיא נפלה

13 מתוך 15 מדינות הצביעו בעד הפסקת אש בהצבעה שהתקיימה במועצת הביטחון בהמשך לקריאת מזכ"ל האו"ם למועצת הביטחון להורות על הפסקת אש מוקדם יותר היום. בריטניה נמנעה. בעקבות הווטו האמריקני ההחלטה לא עברה.

נציג איחוד האמירויות במועצה אמר לאחר ההצבעה כי ארצו, שיזמה את הצעת ההחלטה - מאוכזבת מהווטו האמריקני. "מה המסר שאנחנו שולחים לפלסטינים אם איננו יכולים להתאחד מאחורי קריאה להפסקת ההפצצות בעזה", אמר.

21:15 - 40 נפגעים מהלחימה בעזה פונו לביה"ח סורוקה ביממה שחלפה

בית החולים סורוקה ממשיך לטפל בנפגעי המלחמה בעזה. מבית החולים נמסר כי מצבם של שני הלוחמים שנפצעו הלילה במהלך המבצע לאיתור חטופים בעזה מוגדר קשה. הם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כללי. עוד נמסר כי ביממה החולפת פונו לסורוקה 40 נפגעים. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 42 פצועים, 10 מהם במצב קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

21:04 - אזעקות נשמעו באזור אשקלון

20:17 - צה"ל: שני לוחמים נפצעו קשה בפעילות לחילוץ חטוף, שנגנז בעיצומו

דובר צה"ל מסר כי שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה הלילה, במהלך פעילות ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי החמאס. הכוחות פשטו על איתור של החמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובאחזקת החטופים. לא חולצו חטופים בפעילות זו. הדובר אמר עוד: "נפעל בכל דרך להשבת החטופים הביתה וגם להשגת מידע אודותיהם. אנחנו נמצאים בשלב העצים של הלחימה הקרקעית ופועלים במרכזי הכובד של חמאס בדרום הרצועה ובצפון. המרחבים מלאים במטענים. מחסלים מחבלים רבים ורואים יותר ויותר מחבלים שנכנעים. עצרנו יותר מ-200 חשודים. התחקור שלהם מסייע לפעילות בשטח. חיסלנו חוליית מחבלים בצפון, בעזרת תצפיתנית שהכווינה כלי טיס מופעל מרחוק. בוצע ירי לעבר מוצב צה"ל. לוחמות ולוחמים בעזה ובגבולותיה יציינו את השבת בשטח. הם נלחמים בגבורה ובאומץ לב".

19:30 - גלנט ללוחמות: אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית החזקה והמוצלחת בלחימה

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר ביקור בגבול רצועת עזה, שם פגש לוחמות ולוחמים מגדוד קרקל ומהשריון. יחד עם מפקד אוגדה 80 תת-אלוף איתמר בן חיים, מפקד חטיבת פארן אלוף-משנה רביב שמר ומפקדת גדוד קרקל סגן אלוף אור בן יהודה, שר הביטחון שוחח עם הלוחמות, שמע על פעולתן ב-7.10 לחיסול מחבלי החמאס בדרום עוטף עזה, ועל הסיוע באש שהן מעניקות לפעולה הקרקעית המתבצעת ברצועת עזה.

גלנט הדליק עם הלוחמות והלוחמים נר שני של חנוכה. ללוחמות הוא אמר: "אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית החזקה, הבולטת והמוצלחת. נשים לא נלחמו באמת בצה"ל משנת 48', זה פעם ראשונה שזה קורה אחרי 75 שנים כלחימה מסיבית. התוצאות מרשימות מאוד, גם בתפעול הכלים, גם בתוצאה המבצעית וגם בפיקוד".

הוא הוסיף: "לוחמי צה"ל נמצאים בעשרות מקומות ברחבי עזה ומדליקים נרות חנוכה - זה הניצחון של המכבים החדשים על הרשע ועל החושך. אנחנו מדליקים אור בעזה, ומכבים אור של כאלה שרוצים ברעתנו. מי שחשב שיכבה לנו את האורות, רואה יום אחרי יום מה התוצאות. במדינת ישראל יש אור ובעזה יש חושך - זה ילך ויעצים. אני רואה את הסממנים שמעידים על השבירה שמתחילה בתוך עזה. ולכם ולכן יש חלק מרכזי בעניין הזה. ואני רוצה שתדעו שעם ישראל כולו מאחוריכן".

גלנט בהדלקת נרות בגבול הרצועה

בווידאו: גלנט בהדלקת נר בגבול הרצועה: "סימני שבירה מתחילים להופיע בעזה"/צילום: אמיר מלכה

19:26 - צה"ל תקף תשתיות טרור ומקורות ירי של חיזבאללה בלבנון

כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך היום מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור. כמו כן, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

19:00 - סעודיה: מוכנים לדון ביום שאחרי, כאשר הלחימה תיפסק

שר החוץ הסעודי אמר היום בניו יורק שארצו מוכנה "לדון במה שיקרה ביום שאחרי, כאשר הלחימה תסתיים". לדבריו, יש צורך במפת דרכים מהימנה ומחייבת להקמת מדינה פלסטינית. הוא קרא להפסקת הלחימה באופן מיידי. גם שר החוץ הירדני קרא לאימוץ החלטה להפסקת אש. לדבריו, אי קבלת החלטה כזאת במועצת הביטחון, כמוה כמתן "רישיון לטבח" לישראל.

18:30 - גורם ביטחוני: יכולת החמאס לשגר רקטות למרכז תפתח עם התקדמות התמרון

שיגורי הרקטות לעבר אזור המרכז מבוצעים ממרחב ג'בליה-שאג'עיה בצפון רצועת עזה. גורם ביטחוני העריך שככל שיתקדם התמרון הקרקעי תפגע משמעותית היכולת של חמאס לשגר רקטות מהאזורים הללו. כוחות צה"ל בשטח חושפים אתרי שיגור.

18:25 - האזעקות בגליל: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

ממד"א נמסר, בהמשך לאזעקות בגליל העליון, כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

18:19 - המשטרה מטפלת בכמה זירות נפילת חלקי רקטות בתל אביב

משטרת ישראל מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחומי מחוז ת"א. בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים. שוטרי וחבלני משטרה של מחוז תל אביב פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

18:15 - אזעקות נשמעו באזור מעלות בגליל

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בגליל, ביישובים מעיליה, מעלות תרשיחא, ינוח, ג'ת, הילה ועין יעקב.

18:13 - חייל צה"ל נפצע מירי מחבלים בשומרון

מחבלים ירו היום לעבר כוח צה"ל שפעל בעמדה צבאית לפני זמן קצר, סמוך לכפר יעבד בשומרון. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים. כתוצאה מירי המחבלים נפצע לוחם צה"ל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בנקודה ופונה בהכרה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחתו עודכנה. הכוחות פתחו במרדף אחר המחבלים ומציבים חסימות במרחב.

18:09 - ירי בוצע מלבנון למוצב מתת. צה"ל תקף בתגובה

לפני זמן קצר בוצע ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מתת. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מרחב הירי.

18:04 - המשטרה מבצעת סריקות לאיתור נפילת חלקי רקטה בתל אביב

המשטרה הודיעה כי היא מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מחוז ת"א. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק.

17:58 - אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן

17:54 - הפגנה למען החטופים מול בית מזכ"ל האו"ם בניו יורק: המפגינים הפריחו בלונים כתומים

למעלה ממאתיים פעילים הפגינו מול ביתו הפרטי של מזכ'"ל האו"ם אנטוניו גוטרש עם בלונים כתומים כתזכורת לכפיר ואריאל ביבס, הילדים הקטנים שהופקרו מאחור ועדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה כחלק מ-138 החטופים שטרם שוחררו. גוטרש חלף על פני המפגינים בדרכו לאו"ם ולשאלתם מה הוא עושה בשביל הילדים אמר שהוא "מחויב לשחרורם".

סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר יאיר גולן שנכח באירוע פנה לגוטרש באופן ישיר ואמר "האם ראית את תמונות הזוועה מטבח ה7 באוקטובר? אני הגעתי לשם גכמה שעות אחרי והמראות שראיתי הם המזעזעים ביותר שעיניי ראו. איך אפשר להשאר אדיש לדה-הומניזציה שנעשתה לילדינו?"

ליאת אונגר בת דודתו של עומר שם-טוב שנחטף מפסטיבל המוזיקה נובה ונצפה בווידאו כשהוא כפות ונגרר מושפל ברחובות עזה: "ההורים של עומר ראו בלייב את החטיפה של הבן שלהם ומאז העולם של כולנו עצר מלכת. אנחנו דורשים את חזרתו המיידית כמו גם של כל החטופים, כל אחד מהם ילד של מישהו, של כולנו".

17:30 - מזכ"ל האו"ם קרא למועצת הביטחון לקבל החלטה על הפסקת אש מידית

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא היום למועצת הביטחון של האו"ם לקבל החלטה על הפסקת אש הומניטרית מידית בעזה. גוטרש אמר שמערכת הבריאות בעזה קרסה, ושהתנאים להעברת סיוע הומניטרי אפקטיבי כבר לא קיימים. גוטרש אמר שאין מקום בטוח לאזרחים בכל רחבי עזה. המזכ"ל אמר שאין הצדקה להתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, אך "הברוטליות של חמאס לא יכולה להצדיק עונש קולקטיבי כלפי העם הפלסטיני".

פקודת ההתקפה של מפקד חטיבת גבעתי

בווידאו: פקודת ההתקפה של מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו, לכוחות/צילום: דו"צ

16:47 - ההצבעה במועצת הביטחון עד דרישה להפסקת אש נדחתה לשעות הלילה

הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם על טיוטת דרישה להפסקת אש הומניטרית מיידית בין ישראל לחמאס, שהייתה אמורה להתקיים בצהריים, נדחתה לשעות הלילה.

16:45 - האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות נוספות על חמאס

גורם בכיר באיחוד האירופי אמר היום שהוא צופה שהגוש יטיל סנקציות נוספות על חמאס בשבועות הקרובים.

16:20 - אזעקות בנחל עוז

חיילים מקבלים את השבת בגבול עזה, 8 בדצמבר 2023. רויטרס
חיילים מקבלים את השבת על גבול עזה/רויטרס

16:09 - צה"ל יירט בהצלחה מטרה אווירית שחצתה מלבנון

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שברי יירוט. מספר שיגורים זוהו לפני זמן קצר, משטח לבנון לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב הגבול. צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי ומטרות נוספות בשטח לבנון.

16:05 - אזעקות נוספות בעוטף עזה

16:05 - מד"א סורק זירות נפילה בעוטף עזה ואשקלון, אין דיווח על נפגעים

ממד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת עוטף עזה ואשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא דווח על נפגעים.

16:00 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

15:22 - פורסמו שמות שני לוחמים שנפלו בעזה

היום הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בעזה:

רס"ר (מיל') נפתלי יונה גורדון, בן 32, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ל (מיל') עומרי רוט, בן 25, מקצרין, מפקד טנק בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188) נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

15:22 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

15:21 - המשטרה מטפלת בכמה זירות של נפילת חלקי רקטות בתל אביב

משטרת ישראל מסרה היום שהיא מטפלת כעת במספר זירות נפילה של חלקי רקטה בתחום מחוז תל אביב. בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים. שוטרי וחבלני משטרה של מחוז תל אביב פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.
משמעת אזרחית - מצילה חיים.

צפו: שברי רקטות ברחבי תל אביב

שברי רקטה בתל אביב. 8 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שברי רקטה בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שברי רקטה בתל אביב. 8 בדצמבר 2023. תומר פניני, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שברי רקטה בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תומר פניני

14:44 - בעקבות הירי למרכז: דיווח על שתי נפילות רסיס במרכז תל אביב

בעקבות ירי הרקטות לגוש דן, התקבלו לפני זמן קצר דיווחים על רסיס רקטה שנפל בסמטת בארי ורסיס נוסף שפגע ברכב ברחוב הזוהר שבתל אביב. בשני המקרים, לא דווח על נפגעים.

תומר פניני, בן 33, גר סמוך למקום נפילת הרסיס בתל אביב. "זה היה ממש בכניסה לבניין שלי. בהתחלה הייתה אזעקה וישר ירדתי למקלט. שמענו בום חזק מהרגיל אבל לא חשבנו שזה ממש פה ליד הבניין. מבחינתו זה היה יירוט. כשחזרנו הביתה הלכתי רגע למרפסת וראיתי רסיסים, חלקי מיירט לדעתי, ואוטו פגוע. הייתי מופתע. די מהר הגיעו חברה של מד"א והרבה סקרנים, ובעלת הרכב יצאה להסתכל. היה מזל גדול, ליד יש עמוד חשמל ועץ ואת הבניין שלנו, זה יכול היה ולעשות נזק משמעותי. אם מישהו היה בנקודה הזאת ולא נכנס למרחב מוגן זה היה נגמר הרבה יותר גרוע".

14:31 - אזעקות בתל אביב ויישובי גוש דן - המשטרה מחפשת זירות נפילה

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בתל אביב, גבעתיים ויישובים נוספים בגוש דן. המשטרה עדכנה כי פתחה בחיפושים אחר זירות נפילה, אך דיווחה כי בשעה זו לא ידוע על נפגעים או על נזק.

14:30 - מחשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות הופעלו בקריית שמונה

14:29 - במקביל לאזעקות בצפון: צבע אדום בעוטף

14:28 - אזעקות באצבע הגליל

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר ביישובי אצבע הגליל, בהם כפר בלום ונאות מרדכי. לא דווח על נזק או על נפגעים.

14:16 - דיווחים בסוריה: 4 הרוגים בתקיפת רכב בקוניטרה על ידי כטב"ם של חיל האוויר

כלי תקשורת בסוריה דיווחו לפני זמן קצר כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפת רכב בקוניטרה על ידי כטב"ם של חיל האוויר. צה"ל טרם אימת את הדיווחים.

13:36 - לוחמי חטיבת ביסל"ח השמידו תשתיות חמאס באוניברסיטה במערב עזה

לוחמי חיטבת ביסל"ח השמידו אתמול (חמישי) תשתיות חמאס באוניברסיטה במערב רצועת עזה, בהן מנהרה תת-קרקעית שיוצאת מחצר האוניברסיטה ומחברת בינה לבית בית ספר במרחק קילומטר מהמקום. כמו כן, בשטח האוניברסיטה נחשפו מטעני חבלה, חלקי רקטות, משגרים, מערכות הפעלה של חומרי נפץ ואמצעי לחימה טכנולוגיים - שנשלחו לחקירת מודיעין בצה"ל.

13:07 - דובר צה"ל קרא לתושבי ג'באליא ושג'אעיה להתפנות מערבה

12:56 - איתן לוי, נהג המונית מבת ים שנחטף לרצועת עזה - נרצח על ידי מחבלי חמאס

צה"ל הודיע היום (שישי) למשפחתו של איתן לוי, נהג המונית מבת ים שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, כי הוא נרצח על ידי מחבלי חמאס. לוי הסיע לקוחה בבוקר ה-7 באוקטובר ממרכז הארץ לקיבוץ בארי, בזמן השתלטות המחבלים על האיזור. גופתו עדיין מוחזקת על ידי חמאס בשטח הרצועה.

איתן לוי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איתן לוי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:35 - תושבי גוש דן מדווחים על הדי פיצוצים, צה"ל: "מדובר בשיגורים מהרצועה שנפלו בים"

12:01 - צבע אדום הופעל בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בשדרות וביישובים איבים וניר עם. לא דווח על נזק או נפגעים.

11:26 - אלפים מלווים למנוחות את רס"ר במיל' גל איזנקוט: "מאחד סביבו את כולם"

אלפים מלווים היום (שישי) למנוחות את רס"ר במיל' גל איזנקוט, בנו של השר בקבינט המלחמה והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, בהלוויתו בבית העלמין הצבאי שבהרצליה, לאחר שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. איזנקוט בן ה-25, התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551.

בין הנוכחים במקום, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, לצד פוליטיקאים ובכירים נוספים בצה"ל.

הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023. טל שלו, מד"א
הלוויותו של גל איזנקוט, 8 בדצמבר 2023/מד"א, טל שלו

10:29 - המטח לדרום: 4 רקטות נורו לשדרות, שתיים מהן נפלו בשטח פתוח

10:22 - הירי מתחדש: אזעקות בשדרות ובעוטף

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בשדרות ויישובי עוטף עזה, בהם ניר עם ואיבים.

9:56 - מתחילת המלחמה, 253 מחבלים נהרגו בעימותים עם צה"ל ביהודה ושומרון

9:13 - צה"ל חיסל 4 מחבלים בחילופי אש בשומרון

צה"ל חיסל הבוקר (שישי) ארבעה מחבלים בחילופי אש שפרצו במהלך פעילות בעיר טובאס שבשומרון.

8:46 - חיל האוויר חיסל מחבלי חמאס בחאן יונס; 450 מטרות הותקפו ביממה האחרונה

חיל האוויר חיסל ביממה האחרונה מחבלי חמאס בחאן יונס שברצועת עזה, לאחר שלושה מחבלים זוהו מרחוק על ידי לוחמי צה"ל והותקפו מרחוק על ידי כטב"ם. שניים מהם חוסלו במקום, והשלישי, ששרד, חשף את מיקומם של מחבלים נוספים שהסתתרו במבנה סמוך והתכוננו לשגר רקטות לעבר לוחמי צה"ל. בתוך כך, מעדכנים בצה"ל - כ-450 מטרות חמאס הותקפו לאורך היממה האחרונה.

כתב"ם מחסל חוליית מחבלים בחאן יונס. 8 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כתב"ם מחסל חוליית מחבלים בחאן יונס. 8 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

8:34 - תיעוד: צה"ל חיסל חוליית מחבלי חיזבאללה בלבנון

8:10 - דיווח פלסטיני: שני מחבלים נהרגו בפעילות צה"ל בשומרון

שני מחבלים נהרגו היום (שישי) בעיר טובאס שבשומרון בחילופי אש שפרצו בינם לבין כוחות צה"ל, שפעלו במקום - כך לפי דיווחים פלסטיניים.

7:39 - סמוטריץ' לנתניהו וגלנט: "בחירות מקומיות בזמן מלחמה - לא לגיטימיות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט וקרא לדחות את הבחירות המקומיות שנקבעו לסוף חודש ינואר, כל עוד נמשכת המלחמה. "אני סבור כי קיום בחירות בתקופת מלחמה עלול לפגוע הן במאמצי הלחימה והן במתמודדים שהם, פעיליהם ובוחריהם נמצאים בשירות מילואים", טען במכתב ששלח, "האם אנחנו רוצים שאותם לוחמים ומפקדים יעזבו את תפקידיהם במלחמה כדי לנהל קמפיין בחירות? האם לגיטימי לדרוש מהם להישאר במילואים ולוותר על התמודדותם או להפסיד בה בשל כך? כך גם מאות אלפי משרתי המילואים שלא יוכלו לממש את זכותם ולהצביע".

06:48 - צה"ל תקוף יעדי טרור בעזה

בדקות האחרונות צה"ל תוקף מהקרקע ומהאוויר יעדי טרור בשכונות אל תופאח ואל דראג' בעזה, דיר אל בלאח, ומזרחית לחאן יונס.

06:46 - צה"ל תקף במהלך הלילה ב-3 מוקדים ברצועה

צה"ל תקף הלילה בשלושה מוקדים עיקריים ברצועת עזה: מחנה נוסייראת, חאן יונס וג'בליה. התקיפות כללו ירי ארטילרי נרחב מאוד, מטוסי קרב ומסוקי קרב.

06:43 - צה"ל עצר מבוקשים בטרור ביהודה ושומרון

צה"ל פעל בשעות האחרונות למעצר מבוקשים בגין פעילות טרור באזורי ג'נין, חברון ורמאללה. במהלך הפעילות נתקלו החיילים באלימות ואש מהמרחב. אף חייל צה"ל לא נפגע. שני מחבלים ברמאללה נפצעו מאש צה"ל.

05:57 - צה"ל הודיע על שמות שני חללים נוספים

רס"ם (מיל') קובי דבש, בן 41, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ, בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש' (551), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

עוד הודיע צה"ל כי קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה בקרבות בצפון הרצועה ופונה לקבלת טיפול בבית חולים, משפחתו עודכנה.

אייל מאיר ברקוביץ, נפל בקרבות ברצועת עזה.. באדיבות המשפחה
אייל מאיר ברקוביץ, נפל בקרבות ברצועת עזה/באדיבות המשפחה
רס"מ קובי דבש, נפל אתמול במהלך הקרבות ברצועת עזה. 8 בדצמבר 2023. באדיבות המשפחה
רס"ם קובי דבש, נפל בקרבות ברצועת עזה/באדיבות המשפחה

03:35 - ביידן שוחח עם עבדאללה מלך ירדן על ההתפתחויות בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה עם מלך ירדן עבדאללה השני, ודן איתו על ההתפחויות האחרונות ברצועת עזה. "חזרתי על מחויבותי להגביר את מתן הסיוע ההומניטרי לאזרחים פלסטינים בעזה", מסר ביידן והוסיף כי "הסכמנו שאיננו יכולים להפסיק לעבוד יחד למען שלום בר-קיימא במזרח התיכון".

01:05 - ישראל הסכימה לפתוח את מעבר כרם שלום בשביל בדיקה של משאיות סיוע הומניטרי

ישראל הסכימה, לבקשת ארצות הברית, לפתוח את מעבר כרם שלום עבור סינון ובדיקה של הסיוע ההומניטרי שנמסר לעזה דרך מעבר רפיח - כך מסר הלילה גורם אמריקני בכיר. פתיחת המעבר אמורה להאיץ את תהליך הבידוק של משאיות הסיוע. הבכיר האמריקני לא נתן מסגרת זמן לגבי מועד פתיחת המעבר.

00:03 - בלינקן: "יש פער בין כוונות ישראל להימנע מפגיעה באזרחים לבין התוצאות בשטח"

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון בוושינגטון כי "יש פער" בין הכוונות של ישראל לנסות להימנע מפגיעה באזרחים לבין התוצאות בשטח.

23:42 - שני לוחמים נפצעו קל מפגיעת טיל נ"ט בצפון

מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו נכללות עמדה שממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית.כמו כן, מוקדם יותר היום שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

23:36 - ביידן לנתניהו: מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה

הנשיא ביידן אמר היום בשיחת הטלפון עם נתניהו כי הוא מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה, כך נמסר מהבית הלבן. בהודעה נאמר שביידן אמר לנתניהו, שהצלב האדום חייב לבקר את בני הערובה שנותרו בשבי חמאס. ביידן ציין בשיחה כי סירוב חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהביא לקריסת הפסקת האש. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ונתניהו סיכמו לנצל כל הזדמנות כדי לשחרר בני ערובה נוספים.

23:18 - דרור קפלון מקיבוץ בארי, שהוגדר כחטוף, נרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר

משפחתו של דרור קפלון קיבלה היום הודעה על כך שהוא נרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על פטירתו של דרור קפלון, שנרצח במתקפה האכזרית על קיבוץ בארי", נאמר בהודעת הקיבוץ. אשתו, ד"ר מרסל פרייליך קפלון נרצחה גם בטבח.

22:48 - נתניהו בהדלקת נרות בכותל: "האויב הזה לא יכחיד אותנו - אנחנו נכחיד אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בעת הדלקת נרות בכותל: "עכשיו אנחנו עמוק בתוך רצועת עזה, האויב הזה לא יפרק אותנו - אנחנו נפרק אותו. האויב הזה לא יכחיד אותנו - אנחנו נכחיד אותו. האויב הזה לא יגבר עלינו - אנחנו נגבר עליו. הדבר הזה מתבצע הלכה למעשה יום יום, לילה לילה, ואנחנו נבצע אותו עד תום. אני מאמין באמונה שלמה בכוח שטמון בעם הזה, כוח החיים, אבל כוח החיים הזה מחייב אותנו לפעמים לעבור את ייסורי השכול, זה כנראה המחיר של קיומנו בארצנו, אבל אנחנו יכולים לו".

22:27 - בכיר אמריקני: "לא הצבנו לישראל דדליין לסיום המבצע בעזה"

סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון פיינר אמר בכנס בוושינגטון: "לא הצבנו לישראל דדליין לסיום המבצע בעזה. לא אמרנו להם 'אתם צריכים לעצור עכשיו' - זו לא הדרך שבה אנחנו מתנהלים. אבל יש לנו הרבה השפעה על הדרך שבה המבצע מתנהל. אנחנו מתמקדים בכך שחמאס לא יישאר בשלטון בעזה. זו מטרה לגיטימית לאור מה שקרה ב-7 באוקטובר וכן שחמאס לא יוכל יותר להוות איום על ישראל. המטרות האלה עוד לא הושגו ולכן לא ביקשנו מישראל לעצור ולא קראנו להפסקת אש".

22:15 - ההתרעה בגולן: זוהו שני שיגורים מסוריה שנפלו בשטח פתוח

צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעה שהופעלה הערב ביישוב בוקעאתא בגולן, זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שתולה מלכיה וזרעית. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-62 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully