וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: יש צורך דחוף בהגדלת היקף הסיוע ההומניטארי לעזה

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 0:05

נשיא ארצות הברית הדגיש בשיחה עם ראש הממשלה את "הצורך הקריטי בהגנה על אוכלוסיה אזרחית ועל הפרדה בינה לבין חמאס". בלינקן: יש "פער" בין הכוונות של ישראל לתוצאות בשטח. סגן היועץ האמריקני לביטחון לאומי: לא נתנו לישראל "דדליין" לסיום הלחימה

בווידאו: נתניהו תקף באנגלית את אירגוני זכויות האדם: “איפה אתם לעזאזל” 05.12.23/לעמ

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר היום (חמישי) בשיחת הטלפון עם רה"מ בנימין נתניהו כי הוא מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה - כך נמסר מהבית הלבן. בהודעה נאמר שביידן אמר לנתניהו, שהצלב האדום חייב לבקר את בני הערובה שנותרו בשבי חמאס.

ביידן ציין בשיחה כי סירוב חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהביא לקריסת הפסקת האש. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ונתניהו סיכמו לנצל כל הזדמנות כדי לשחרר בני ערובה נוספים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטלפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון. קובי גדעון/ לע"מ, פייסבוק הבית הלבן, עיבוד תמונה
רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, קובי גדעון/ לע"מ, פייסבוק הבית הלבן

במהלך השיחה בירך ביידן על החלטת הקבינט להגדיל את אספקת הדלק לעזה, אבל אמר כי יש צורך דחוף שהגדלת היקף הסיוע ההומניטארי לעזה. ביידן אמר לנתניהו כי על ישראל להגן על אזרחים במהלך המבצע בדרום הרצועה, וכי עליה להבחין בין אזרחים לבין אנשי חמאס באמצעות מסדרונות בטוחים שיאפשרו לתושבים להגיע מחוץ לאזורי לחימה.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא הדגיש בפני נתניהו כי הוא עדיין מודאג מהתקפות של קיצונים נגד פלסטינים והדגיש כי יש להגביר את היציבות בגדה המערבית.

בה בעת, שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון בוושינגטון כי "יש פער" בין הכוונות של ישראל לנסות להימנע מפגיעה באזרחים לבין התוצאות בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשיחה עם כתבים בדובאי, 1 בדצמבר 2023. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשיחה עם כתבים בדובאי, 1 בדצמבר 2023/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון פיינר, בכנס בוושינגטון כי "לא נתנו לישראל 'דדליין' לסיום המבצע בעזה. לא אמרנו להם 'אתם צריכים לעצור עכשיו' - זו לא הדרך שבה אנחנו מתנהלים. אבל יש לנו הרבה השפעה על הדרך שבה המבצע מתנהל.

"אנחנו מתמקדים בכך שחמאס לא יישאר בשלטון בעזה. זו מטרה לגיטימית לאור מה שקרה ב-7 באוקטובר וכן שחמאס לא יוכל יותר להוות איום על ישראל. המטרות האלה עוד לא הושגו ולכן לא ביקשנו מישראל לעצור ולא קראנו להפסקת אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully