וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר החרדי לא מופתעים מתוצאות מבחן פיז"ה: "לא בוחנים רק בעיניים של לימודי ליבה"

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 9:07

אנשי חינוך במגזר החרדי שיבחו את תלמידותיהם על הישגיהן הגבוהים, וקשרו אותם בין היתר לוויכוח על לימודי הליבה במגזר. "מוכיחות את הפוטנציאל הגלום במגזר החרדי", אמר יו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות. "הן לא מסתכלות אם זה ליבה או לא", טענה ראש עיריית בית שמש

בווידאו: הורים וילדים מפגינים על הפתיחה החלקית של מערכת החינוך/צילום: רוני כנפו

תוצאות מבחני פיז"ה שנערכו בשנה שעברה והתפרסמו השבוע לא הפתיעו את האחראים על החינוך במגזר החרדי. הבנות החרדיות מובילות את הישגי הבנות בישראל במתמטיקה ובקריאה: במתמטיקה - הישגיהן דומים לרמת הבנות הלומדות בחינוך הממלכתי, ובקריאה - הישגיהן גבוהים מהן ב-12 נקודות; במדעים - הישגי הבנות החרדיות גבוהים בתשע נקודות מבנות החינוך הממלכתי-דתי.

המכון החרדי למחקרי מדיניות קבע, "הבנות החרדיות מובילות את הישגי הבנות בישראל במתמטיקה ובקריאה, ואף מובילות בפער משמעותי על הממוצע של מדינות ה-OECD". עוד הוסיפו, כי "הנתונים המדהימים מצביעים על הפוטנציאל האדיר הטמון במערכת החינוך החרדית בכל הקשור להישגים ומיומנויות נדרשים למקצועות המובילים במשק".

נערות חרדיות. ShutterStock
"מובילות את הישגי הבנות בישראל"/ShutterStock

יו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות, אלי פלאי, סבר כי מבחן פיז"ה בוחן מיומנויות שרלוונטיות לשוק התעסוקה, "במקום לבחון את מערכת החינוך בעיניים של לימודי ליבה". הוא הוסיף, "כמו בתוצאות לבחינת רואי החשבון, שם תלמידות הסמינרים החרדיים הצטיינו וכבשו את צמרת התוצאות עם 96% אחוזי מעבר, כך גם במחקר פיזה - התלמידות החרדיות מוכיחות את כישוריהן ואת הפוטנציאל הגלום במגזר החרדי".

פלאי טען כי המורות החרדיות, שהביאו את התלמידות להישגים הללו, לא קיבלו במשך שנים את תוספות השכר של רפורמת "אופק חדש" - ורמז כי עליהן לקבל תוספת שכר גבוהה אף יותר. "בימים אלה, לאחר שכבר אישרו להן את תוספות אופק חדש, מתנהל ויכוח ציבורי לא הוגן האם אותן מורות, שהוכיחו את התרומה שלהן למיומנויות של תלמידותיהן ותרומתן למשק, זכאיות לקבל את מה שזכאית לקבל מורה לא חרדית", ציין.

עוד בוואלה!

מי שמכיר את הנשים החרדיות, לא ממש הופתע ממבחני הפיזה

לכתבה המלאה
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך. ללא, פלאש 90
"אני מאוד שמחה אבל לא מופתעת". ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך/פלאש 90, ללא

עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש ואשת חינוך, גם לא הופתעה מתוצאות המבחן. "צריך להכיר בזה שבמגזר החרדי הנשים החזקות באמת הולכות להוראה", אמרה, "יוצאות מנהלות ומורות מעולות ויוצאות דופן, ביצירתיות ובדרכי הלימוד".

גם בלוך התייחסה לדיון הער אודות לימודי הליבה במגזר החרדי, וטענה כי התלמידות החרדיות לא מתייחסות למקצועות הללו בדרך מיוחדת - "לא מסתכלות אם ליבה או לא ליבה, אלה הלימודים וזה מה שיקדם אותן", אמרה. "מיד אחרי הלימודים רובן המוחלט ילך להוראה. חלק לראיית חשבון, תואר אקדמי אחר. הן יהיו מורות מצוינות - לא כי זו ברירת המחדל כמו במגזרים אחרים אלא דווקא החינוך וההוראה מקבל את השורה הראשונה של הבנות החרדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully