וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: חמאס סירב לשחרר נשים צעירות, זה מה שהביא לסיום הפסקת האש

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 22:42

נשיא ארה"ב אמר באירוע בחירות בבוסטון כי העולם לא יכול להתעלם מהעדויות על האלימות המינית שהפעילו חמאס נגד נשים ישראליות. "החובה שלנו היא לגנות זאת בצורה החריפה ביותר - בלי יוצא מהכלל"

בווידאו: נתניהו תקף באנגלית את אירגוני זכויות האדם: “איפה אתם לעזאזל” 05.12.23/לעמ

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס הערב (שלישי) באירוע בחירות בבוסטון לעדויות הקשות שנשמעו על האלימות המינית שהפעילו מחבלי חמאס בנשים ישראליות: "העולם לא יכול להתעלם ממה שקרה. זה החובה שלנו - ממשלות, ארגונים בינלאומיים, החברה האזרחית והמגזר העסקי - לגנות בצורה החריפה ביותר, בלי יוצא מן הכלל ובלי הטלת ספק, את האלימות המינית שחמאס הפעיל ב-7 באוקטובר".

"בשבועות האחרונים ניצולים מהטבח ועדי ראיה סיפרו סיפורים על אכזריות שלא תיאמן", הוסיף ביידן. "דיווחים על נשים שנאנסו או אחרות שחיללו את גופותיהן או התעללו בהן בעודן בחיים. אנשי חמאס שהכאיבו וגרמו סבל לנשים וילדות ואז רצחו אותן. זה דוחה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס לזכרה של הגברת הראשונה רוזלין קרטר בכנסייה באטלנטה, 28 בנובמבר 2023. רויטרס
"העולם לא יכול להתעלם ממה שקרה". ביידן/רויטרס

בהמשך פירט על כך שהסיבה שהפסקת האש נעצרה הייתה בשל הסירוב של חמאס לשחרר נשים צעירות מהשבי: "יש נשים בגילי 20 עד 39 שחמאס סירב לשחרר. אני רוצה להיות ברור - הסירוב של חמאס לשחרר אותן הוא מה שהביא לקריסת העסקה ולסיום הפסקת האש. הנשים האלה וכל מי שמוחזק בעזה צריך לחזור למשפחתו מייד. לא נעצור עד שלא נביא את כולם הביתה וזה יהיה תהליך ארוך".

גם רה"מ בנימין נתניהו התייחס לעדויות הקשות על אלימות מינית נגד נשים ישראליות במסיבת עיתונאים שערך מוקדם יותר הערב, ותקף באנגלית את ארגוני זכויות האדם: "שמעתי סיפורים קורעי לב על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם, אבל עד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני הזכויות, ארגוני הנשים באו"ם. לא שמעתי את הזעקה שלהם, ואני אומר: איפה אתם? שתקתם כי הן נשים יהודיות?. איפה אתם לעזאזל? אני מצפה מכל המדינות המנהיגים לצאת נגד הזוועה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רה"מ בנימין נתניהו, 5 בדצמבר 2023. דוד בכר, אתר רשמי
נתניהו הערב במסיבת העיתונאים/אתר רשמי, דוד בכר

אתמול בערב התקיים במטה האו"ם בניו יורק אירוע במהלכו חשפה ישראל עדויות למעשי אונס שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. באירוע חשפו עדויות ניצולות ממסיבת הטבע ברעים. מנכ"לית המועצה הלאומית של נשים יהודיות, שילה כץ, ביקרה את הארגון על שתיקתו הארוכה בנושא ואמרה כי הכינוס הערב מתקיים במקום פגישה "שארגון הנשים של האו"ם היה צריך לקיים לפני שבועות רבים".

השגריר גלעד ארדן תקף בחריפות את האו"ם בנאומו: "חודשיים אחרי הטבח והאונס, האו"ם נזכר להציע חקירה? ועוד של גוף אנטישמי? החקירה היחידה שצריכה להתקיים היא נגד השתיקה המזעזעת והאדישות של האו"ם מול האונס ופשעי האלימות המינית שבוצעו בנשים ישראליות".

סנ"צ יעל רייכרט מלהב 443, הביאה עדויות מממצאי המשטרה ב-7 באוקטובר, וטענה כי גם תקיפות מיניות נחקרות בימים אלה. בהמשך הציגה סרטון עם עדויות מצולמות. "מעשי הזוועה המתוארים כאן הם רק חלק מהעדויות המזעזעות שמוכיחים את הפשעים הנוראיים של חמאס", אמרה רייכרט. "החיים שלי כאמא וקצינת משטרה, ושלנו כנשים, לעולם לא יהיו כפי שהיו לפני ה-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully