וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חמאס לא משחרר נשים מחשש שיספרו מה עבר עליהן בשבי

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 23:25

דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי נראה שאחת הסיבות שבנות הערובה לא שוחררו, מה שגרם לקריסת הפסקת האש, היא שהארגון אינו מעוניין שיחשפו מה עבר עליהן בתקופה בה שהו ברצועת עזה. ישראל חשפה באו"ם עדויות על אונס: "החיים שלי לעולם לא יהיו אותו הדבר"

בווידאו: קצינת המשטרה האחראית על השבת הציוד האישי למשפחות החללים והניצולים בטבח של ה-7 באוקטובר/צילום: שלומי הלר

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר אמר היום (שני) כי נראה שאחת הסיבות שחמאס לא שחרר את כל בנות הערובה שבידיו, מה שגרם לקריסת הפסקת האש, היא שחמאס לא רוצה שהן יספרו מה עבר עליהן בשבי. מילר הוסיף בשיחה עם עיתונאים כי אין ראיות לכך שישראל הורגת בכוונה אזרחים בצפון רצועת עזה.

מילר הוסיף כי יש סימנים שהפעולות הצבאיות של ישראל בדרום הרצועה שונות מהפעולות שננקטו בלחימה בצפון. לדבריו, ישראל מבקשת מאזרחים להתפנות ב"אופן ממוקד יותר".

בתוך כך, הערב התקיים במטה האו"ם בניו יורק אירוע במהלכו חשפה ישראל עדויות למעשי אונס שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. באירוע חשפו עדויות ניצולות ממסיבת הטבע ברעים. מנכ"לית המועצה הלאומית של נשים יהודיות, שילה כץ, ביקרה את הארגון על שתיקתו הארוכה בנושא ואמרה כי הכינוס הערב מתקיים במקום פגישה "שארגון הנשים של האו"ם היה צריך לקיים לפני שבועות רבים".

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023/פלאש 90, יוסי זמיר

השגריר גלעד ארדן תקף בחריפות את האו"ם בנאומו: "חודשיים אחרי הטבח והאונס, האו"ם נזכר להציע חקירה? ועוד של גוף אנטישמי? החקירה היחידה שצריכה להתקיים היא נגד השתיקה המזעזעת והאדישות של האו"ם מול האונס ופשעי האלימות המינית שבוצעו בנשים ישראליות".

סנ"צ יעל רייכרט מלהב 443, הביאה עדויות מממצאי המשטרה ב-7 באוקטובר, וטענה כי גם תקיפות מיניות נחקרות בימים אלה. בהמשך הציגה סרטון עם עדויות מצולמות. "מעשי הזוועה המתוארים כאן הם רק חלק מהעדויות המזעזעות שמוכיחים את הפשעים הנוראיים של חמאס", אמרה רייכרט. "החיים שלי כאמא וקצינת משטרה, ושלנו כנשים, לעולם לא יהיו כפי שהיו לפני ה-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully