וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על היום שאחרי: "עזה תהיה מפורזת - לא אקבל שום הסדר אחר"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 0:12

במסיבת עיתונאים שקיימו חברי קבינט המלחמה, התייחס רה"מ למקרי האונס האכזריים שביצע חמאס בישראליות - ותקף את ארגוני הנשים של האו"ם: "שתקתם כי מדובר בנשים יהודיות?". גלנט: חמאס מבינים שאין מי שיבוא לעזרתם - לא איראן ולא חיזבאללה

בווידאו: נתניהו תקף באנגלית את אירגוני זכויות האדם: “איפה אתם לעזאזל” 05.12.23/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) כי ביום שאחרי המלחמה, עזה תהיה מופרזת: "לא אקבל שום הסדר אחר". זאת, במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

בתחילת דבריו, התייחס נתניהו למפגש שקוים מוקדם יותר הערב עם חטופות שחזרו מהשבי. "שמעתי סיפורים קורעי לב על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם, אבל עד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני הזכויות, ארגוני הנשים באו"ם. לא שמעתי את הזעקה שלהם, ואני אומר: איפה אתם? שתקתם כי הן נשים יהודיות?". עוד פנה באנגלית לארגוני הנשים של האו"ם: "איפה אתם לעזאזל? אני מצפה מכל המדינות המנהיגים לצאת נגד הזוועה הזו".

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים. 05.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"איפה ארגוני זכויות האדם? שתקתם כי מדובר בנשים יהודיות שנאנסו?". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

עוד התייחס לסוגיית החטופים, בצל הלחץ הציבורי להשיבם בהקדם. "הצלחנו להחזיר הביתה 110 חטופים על ידי שילוב של תמרון קרקעי ומאמץ מדיני מתמשך. זו הדרך היחידה להחזיר גם את החטופים שעוד נותרו בשבי החמאס", אמר.

השר בני גנץ התייחס גם הוא לסוגייה, והדגיש: "נפעל בכל דרך כדי להחזיר את החטופים הביתה. הם כולם בנותינו ובנינו. אין חטוף שחשוב יותר או פחות מהאחר. האחריות שלנו היא לכולן ולכולם. כל הזדמנות, מדינית או מבצעית, להחזיר אותם - תמומש".

"החמאס ניסה לפרק אותנו אנחנו מפרקים אותו", הוסיף רה"מ בדבריו. "בתחילת השבוע חיסלנו את מפקד גדוד סג'עיה. אנחנו באים חשבון עם כל מי שטבח, אנס ושרף את בני ובנות עמנו. הנחינו את צה"ל להרחיב את המלחמה. הלילה האדמה רעדה בח'אן יונס וג'אבליה. כיתרנו את שניהם, אין מקום שאנחנו לא מגיעים אליו. אנחנו נלחמים עד הסוף - עד לניצחון המוחלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"עזה תהיה חייבת להיות מפורזת, לא אקבל שום הסדר אחר"

כמו כן, טען נתניהו כי ביום שאחרי המלחמה, תהיה עזה מופרזת. "שום כוח בינלאומי לא יכול להיות אחראי לזה, אני לא מוכן לקבל שום הסדר אחר", אמר. "נבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמחנך לטרור שמממן טרור ומשפחות מחבלים".

בפניה למדינות העולם, הוסיף ואמר כי הדרך היחידה לסיים את המלחמה היא לחסל את חמאס. "לידידים הרבים שלוחצים עלינו לסיים את המלחמה אני אומר הדרך היחידה שלנו לסיימה היא להפעיל כוח מוחץ על החמאס ולהשמיד אותו. אם ידידנו רוצים לקצר את המלחמה - הם פשוט צריכים לעמוד איתנו ולצדנו".

השרים יואב גלנט ובני גנץ במסיבת עיתונאים. 05.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
השרים יואב גלנט ובני גנץ במסיבת עיתונאים. 05.12.2023/לשכת העיתונות הממשלתית

בתשובה לשאלת וואלה! על הפגיעה האפשרית במאמץ המלחמתי עם הכנסת דלק לרצועה, אמר נתניהו כי "הקלף המרכזי שלנו כדי להחזיר את החטופים הוא המאמץ המלחמתי והמרווח הקרקעי - והוא נתמך על ידי המאמץ. אנחנו עומדים מול חוקי המלחמה, כי אם תהיה קריסה מגפות זה יעצור את הלחימה. אנחנו מבינים את זה, לכן לא רואים ניגוד בין המאמץ המלחמתי לבין המאמץ ההומניטרי שמלווה לו".

עוד הוסיף כי "הרחבנו את הדלק לארבע משאיות ביום, זה חזר לשתיים. אלו החלטות דינמיות שתלויות במצב ההומניטרי שמשתנה כל יום. יש שני מיליון אזרחים בעזה, ואנחנו מעריכים מדי יום ומדי כמה שעות את המצב ההומניטרי ומחליטים לפיו".

גלנט: "חמאס הולך מוכה ומאבד שליטה"

שר הביטחון גלנט אמר כי עם פרוץ המלחמה לפני חודשיים "חמאס חשב שהתוצאות יהיו שונות", והוסיף כי "הוא הולך ומוכה ומאבד שליטה. זה מושג בזכות פעולה נחושה והחלטית של צה"ל. התוצאות משמעותיות, מרשימות ומדויקות מאוד".

עוד התייחס לשלב השני של התמרון הקרקעי, שהחל לפני חמש יממות. "עברנו בעוצמה רבה מצפון הרצועה לדרום הרצועה, מה שעבר על העיר עזה עובר כעת על ח'אן יונס. מחבלי חמאס מבינים היטב שאין מי שיבוא לעזרתם - לא האיראנים ולא חיזבאללה. הם תלויים בעוצמת צה"ל. מה שקרה בצפון הרצועה יקרה גם בדרומה, לא תישאר אף מסגרת גדודית, נפרק אותם אחת אחרי השניה". השר גנץ הוסיף כי "היו שחשבו שהחמאס ימנע את חידוש הלחימה, או שאנחנו נימנע ממנה, ואנחנו מוכיחים שרק ישראל תקבע את עתידה".

"לאחרונה שואלים אותי אם יש לנו לגיטימציה להמשיך, ואני אומר - אין לנו לגיטימציה להפסיק. יש רק דבר אחד לגיטימי, והוא לחסל את החמאס ולהביא חזרה את החטופים", הוסיף גלנט. |אנחנו נלחמים מלחמה צודקת, אין צודקת ממנה. אם לא נסיים בניצחון - החיים שלנו באזור הזה לא יהיו חיים", הוסיף.

שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים. 05.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"חמאס מבינים היטב שאין מי שיבוא לעזרתם - לא האיראנים ולא חיזבאללה", גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית

השר גנץ הוסיף והתייחס גם לתקציב המדינה, שיובא מחר להצבעה בקריאה ראשונה - ופנה לראש הממשלה בבקשה לשנותו. "אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו בציפייה. עוד לא מאוחר לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה".

השר בני גנץ במסיבת עיתונאים. 05.12.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ לנתניהו: עוד לא מאוחר לעצור את תוספות התקציב שלא נוגעות ללחימה/לשכת העיתונות הממשלתית

גם גלנט התייחס לשאלת וואלה! על הפגיעה האפשרית במאמץ המלחמתי עם הכנסת דלק לרצועה, וטען כי ביום הראשון ללחימה "הנחיתי את צה"ל לסגור את החשמל, המים, הדלק וכניסת פועלים. התהליך הזה נמשך, והיה בו את כל הסממנים הנדרשים שהפכו אחר כך להחלטת ממשלה של הסרת האחריות מעל עזה. שבוע וחצי אחר כך אמרתי שהתמרון יביא לחזרתם של החטופים כי הכוח יגרום לכך שיש משהו שהחמאס רוצה אותו מאוד, אבל כדי לעמוד בענין הזה אנחנו נדרשים למצב ההומניטרי. אנחנו נדרשים למינימום הומניטרי על מנת לאשר את הלחץ הצבאי".

בתשובה לשאלת וואלה! נוספת על האפשרות שליברמן יצטרף לקבינט המלחמה, ענה נתניהו: "אשמח לשמוע ממנו". גם גנץ התייחס לאפשרות של צירופו לקבינט החירום, ואמר כי "גם רה"מ וגם אני סברנו שיש חשיבות להצטרפות מסיבית של מפלגות ציוניות למאמץ המלחמה, לכן קבענו שבקבינט המלחמה יישאר מקום ליאיר לפיד. צר לי שהוא בחר לתמוך מבחוץ, ואם ליברמן רוצה להצטרף - לא תהיה לי שום התנגדות".

בהמשך, התייחס לדברים ליברמן, ואמר לוואלה!: "כפי שכבר אמרתי בעבר, אני אשמח להיכנס תחת האלונקה. אם אוזמן להצטרף לקבינט המלחמה - אצטרף, אבל יום אחרי המלחמה חייבים ללכת לבחירות. אני לא מוכן להצטרף לממשלה של נתניהו ולא לקואליציה של נתניהו - אלא רק לקבינט המלחמה לתקופת המלחמה".

ליברמן הביע נכונות להצטרף לממשלת החירום כבר בתחילת המלחמה, ובכירים בקואליציה אף ניהלו איתו מגעים מתקדמים על הנושא סמוך לכניסת המחנה הממלכתי לממשלת החירום. עם זאת, בסביבת נתניהו סירבו בזמנו לקבל את דרישתו של ליברמן להצטרף לקבינט המלחמה, והמשא ומתן פוצץ וסוכל. יו"ר שס אריה דרעי, אחד המתווכים העיקריים שפועל לשילובו של ליברמן, אמר אתמול ברדיו קול חי: "בשעת מלחמה צריכים לשכוח את כל מה שהיה ולעשות הכל כדי לנצח את אויבינו. אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם, ותיק, היה בהרבה קבינטים ויש לו ניסיון רב".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו על האפשרות שליברמן יצטרף לקבינט המלחמה: "אשמח לשמוע ממנו". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הפגישה הסוערת שקוימה מוקדם יותר הערב בין חטופות שחזרו משבי חמאס ומשפחות חטופים לחברי קבינט המלחמה, מסרו החטופות לשעבר עדויות מהשבי בהן סיפרו על התנאים הפיזיים והמנטליים הבלתי נסבלים בהן שהו - וכן קראו לשחרור מיידי של יתר החטופים. "הם נוגעים בנשים, בעלי הרביץ לעצמו מרוב קושי, חטוף מת לידי, ואתם מדברים רק על מיטוט חמאס", טענו תוך הפניית אצבע מאשימה לקבינט המלחמה והחלטותיו.

"אם זה היה ילדכם, הייתם מחזירים אותו תוך יום", הוסיפו. על אף המחלוקות במפגש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר למשפחות כי מטרת העל היא החזרת החטופים, וכן הבהיר כי ההנחה שהייתה או שיש אפשרות להביא את כולם במכה אחת לא נכונה. "מי שעצר את המתווה זה הצד השני, לא אנחנו. זה לא קשקוש אלא עובדות. אני מכבד אתכם יותר מדי, שמעתי אתכם. המחיר שרוצים הוא לא רק האסירים. אם תיווצר אפשרות להביא את כולם במכה אחת, אתם חושבים שמישהו לא יסכים לזה? לא הייתה אפשרות", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully