וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משימה סודית ומיוחדת": חייל מילואים שיכנע אנשים לאיים על בעל מוסך פלסטיני

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 8:47

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי יו"ש, לאחר שאיימו על בעל מוסך, בעקבות "חלק חיוני שהיה חסר במכונית" שבה הוא טיפל. השניים הצטיידו באפודים צבאיים, רובים ורימונים ודרשו מהפלסטיני את החלק חזרה. לטענת אחד מהם, זו הייתה משימה ש"חיי חיילים תלויים בה"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות עם הדר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, מפקד התחנה סנ״צ דביר ארובס ומנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, 29 ביולי 2023/קובי גדעון, איתי בית און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (שני) לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אברהם סורין, תושב בת עין בן ה-43, ואלכסיי קמרסקן, בן ה-52 מאלון שבות, בגין עבירות של ירי מנשק חם, סחיטה באיומים ועוד. זאת, לאחר שירו לעבר בעל מוסך פלסטיני, עימו היה מסוכסך סורין, בזמן ששירת במילואים.

לפי כתב האישום, לפני כשלושה חודשים הפקיד סורין את רכבו במוסך הפלסטיני המצוי ליד כביש המנהרות בגוש עציון, תיקון שלא בוצע באותו מועד בשל מחסור בכוח אדם. ביום רביעי, 23 בנובמבר, שב סורין לביתו מקו הלחימה בצפון ואסף כטרמפ את הנאשם הנוסף, אלכסיי קמרסקן, בין השניים לא הייתה היכרות קודם לכן. במהלך הנסיעה הציע סורין לקרמסקן להצטרף אליו לשירות מילואים בצפון והשניים סיכמו כי יצאו יחד מיד לאחר השבת.

הנשק איתו איימו על בעל המוסך הפלסטיני, 5 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
"אל תשאל שאלות תהיה מוכן ליציאה". הנשק איתו איימו על בעל המוסך הפלסטיני/דוברות משטרת ישראל

בדרכם לבת עין עברו השניים במוסך הפלסטיני, כשהגיעו למקום טען סורין בפני בעלי המוסך כי חסר במכונית חלק חיוני שלא הושב אליה, ולאחר דין ודברים עזבו השניים את המקום. יומיים לאחר מכן, ביום שבת, אמר סורין לאחיו ובהמשך גם לקמרסקן כי הופקד על "משימה סודית ומיוחדת שחיי חיילים תלויים בה". זמן קצר לאחר מכן הודיע סורין לקמרסקן כי עליו לבצע את המשימה.

לצרוך "המשימה" הצטייד סורין במדי צה''ל, נשק, קסדה ורשת הסוואה, לבש ווסט צבאי שכלל ארבעה רימוני מטול נפיץ 40 מ"מ, רובה ישן נוסף וכן בתרמיל טיל לאו. בנוסף, העביר סורין לידי קמרסקן את אקדחו האישי כשהוא טעון בכדורים.

עוד בוואלה!

דיווח: מחבל החזיק במפה של בסיס צבאי ש"ניתן היה להשיג רק בעזרת מרגל"

לכתבה המלאה
הנשק איתו איימו על בעל המוסך הפלסטיני, 5 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
"אני הריבון עכשיו". הנשק איתו איימו על בעל המוסך הפלסטיני/דוברות משטרת ישראל

"המשימה הסודית"

בצהרי השבת, סמוך לשעה 15:30 צלצל סורין לאחיו ואמר לו "תסתום את הפה שלך, אל תשאל שאלות תהיה מוכן ליציאה". בהמשך אסף סורין את אחיו ואת קמרסקן, כשהם עטו על עצמם גם הם מדי צה''ל ויצאו בנסיעה.

בדרך ל"משימה הסודית" שהגה סורין בראשו, במהלך הנסיעה שאל אחיו במה מדובר וזה נענה כי לא ישאל שאלות שכן חייהם של חיילים בסכנה. בהגיעם למוסך חסם סורין את הכניסה למוסך ואמר בקול "אני הריבון עכשיו, אל תשאל שאלות ותעשה את מה שאני אומר לך", והביא לאחיו רובה ותרמיל של טיל לאו וציווה עליו לעלות לגבעה סמוכה ולאבטח אותם.

בשלב זה סורין קרא לבעל המוסך בשמו ואמר לו כי אם לא יבוא - ירה עליו, וכשהוא סירב ירה קמרסקן יריה אחת לעבר הקרקע. בהמשך התקרב סורין לבעלי המוסך ודרש את החלק ש"נגנב" ממנו, לטענתו. קמרסקן בינתיים חוזר לרכב ושלף גרזן, בעוד סורין עובר בין הרכבים במוסך ומנפץ שמשות של כמה מהם. קמרסקן ואחיו של סורין המשיכו לאיים על בעלי המוסך, בעוד ירה ברובה באוויר לעבר אחד העובדים במקום. בהמשך איים סורין על בעלי המוסך כי ברשותו חומר נפץ שיכול לשרוף עיר שלמה, ורק כעבור שעה עזבו השלושה את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully