וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: רקטה ששוגרה ב-7 באוקטובר פגעה בבסיס עם טילים גרעיניים

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 21:29

לפי התחקיר, המבוסס על צילומי לוויין, רקטה שככל הנראה שיגר חמאס ביום המתקפה גרמה לשריפה שהתקרבה למתקנים שבהם מאוחסנים טילי "יריחו" ונשק רגיש אחר. לא ברור אם ארגון הטרור היה מודע שמדובר במתקן גרעיני, אך זו ככל הידוע תקיפה ראשונה מסוגה מעזה

לוחמי צוות הקרב של גדוד 601 בקרב פנים מול פנים נגד מחבלי חמאס/דובר צה"ל

רקטה ששוגרה במהלך מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר פגע בבסיס במרכז הארץ, שבו לפי ההערכות מוחזקים טילים בעלי ראש קרב גרעיני - כך דווח היום (שני) בניו יורק טיימס, על בסיס ניתוח תמונות לוויין.

לפי הדיווח, אף שהטילים עצמם לא נפגעו, פרצה שריפה שהתקרבה למתקנים שבהם מאוחסנים טילים וכלי נשק רגישים אחרים. ישראל מעולם לא הודתה שיש בידיה ארסנל גרעיני, אך לפי פרסומים זרים יש ברשותה כמה עשרות ראשי קרב גרעיניים.

האנס קריסטנסן, מנהל מיזם המידע הגרעיני של פדרציית המדענים האמריקנית, אמר לניו יורק טיימס כי הוא מעריך שבבסיס יש בין 25 ל-50 טילי "יריחו". לפי מומחים ומסמכי ממשל אמריקניים, טילי "יריחו" יכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

לדברי קריסטנסן, שערך מחקר סביב אותו בסיס, אלו סביר להניח מוחזקים במקום אחר במתקן ולכן הם לא היו תחת איום בהתקפה.

רקטות שנורו מעזה לישראל. רויטרס
רקטות שנורו מעזה לישראל/רויטרס

ההתקפה על הבסיס הרגיש, שלא פורסמה עד כה, היא ככל הידוע הפעם הראשונה שבה ארגוני הטרור הפלסטיניים מצליחים לפגוע במתקן הקשור לתכנית הגרעין של איראן. לא ברור אם הם ידעו את אופייו של המתקן. כך או כך, הפגיעה באחד האתרים הרגישים ביותר בישראל מעידה כי היקף מתקפת 7 באוקטובר - שבמהלכה שיגר חמאס את רוב מטחי הרקטות - היה נרחב יותר ממה שהיה ידוע.

בנוסף לכך, ההתקפה חושפת כי גם מרחבי ההגנה האווירית סביב מתקנים סודיים בישראל אינם אטומים לחלוטין מפני רקטות.

לא ברור כמה רקטות יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל" באזור או אם רקטות נוספות מלבד זו שעליה דווח בניו יורק טיימס הצליחו לפגוע בסביבת המתקן. אך בכמה מקרים ב-7 באוקטובר, מטחי הרקטות הצליחו לגבור על "כיפת ברזל" או שאזלו לה הטילים המיירטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully