וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים לחברי הכנסת: "רוצים לדעת אם ויתרתם עלינו"

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 15:05

נציגי המשפחות נשאו דברים בפתח דיון ועדת הכספים. נועם דן, קרובת משפחה של ארז וסהר קלדרון שחזרו מהשבי ואביהם עופר עדיין בעזה: "הם חזרו עם עדויות שאני לא יכולה לספר". אחותו של ירדן ביבס: "יש לו חבל תלייה מסביב לראש וכל יום הוא מתהדק"

בווידאו: נציגי משפחות החטופים נשאו דברים בפתח דיון ועדת הכספים/דוברות הכנסת

נציגי משפחות החטופים נשאו היום (שני) דברים בפתח דיון ועדת הכספים. נועם דן, ממשפחתם של סהר וארז קלדרון ששוחררו אך אביהם עופר עדיין בשבי: "אני רוצה לדעת אם ויתרו עלינו, אם ממשלת ישראל, אם מדינת ישראל ויתרה על 136 האנשים האלה. אוכל לעמוד בזה אם יגידו לי ויתרנו, זה לא עונה על המטרות שלנו. אני רוצה שיהיו מספיק הגונים שרי ושרות הממשלה, אני רוצה לדעת אם ויתרו עלי.

"אם יש פה 136 אנשים שאנחנו עוקדים לטובת הביטחון, אז יש פה אשליה, לא יהיו מתיישבים, לא יהיה מי שיבוא למילואים, מי שיתגייס. אם ראש הממשלה שלי אומר באותה מסיבת עיתונאים, שיש 3 יעדים והסדר שלהם משתנה, כאילו מיטוט החמאס זה לא משימה שיש זמן לעשות, הדבר היחיד שאי אפשר לעשות זה להחזיר את החטופים והחטופות.

שחרור חטופים משבי חמאס, 27 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
ארז וסהר קלדרון יחד עם איתן יהלומי בדרך לרכבי הצלב האדום/צילום מסך, ללא

"סהר וארז חזרו עם עדויות שאני לא יכולה לספר, אנחנו יודעים ש-3 חטופים נפגעו מאש כוחותינו. השאלה היא אם ויתרו עלינו, אם זה מחיר יקר מידי אני רוצה שתגידו לי. יש הטעיה ציבורית, אני לא העול, משפחות החטופים זה אתם, חטפו לנו את המדינה ואת הערכים שלנו. ערך חיי אדם זה ערך, למוטט את החמאס זה לא ערך, זו משימה ויהיה לזה זמן.

"אתם מדברים על כספים קואליציוניים, כאילו אין דבר אחר. אני לא ההפרעה שלכם, יש כאן הפקרה מתמשכת ולי יש דם על הידיים, כי אם אני מגיעה לכאן ואתם לא מבינים שאי אפשר לדבר על משהו אחר, אז אני לא בסדר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אי אפשר יותר לחכות"

גם עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס שנמצא בשבי יחד עם אשתו שירי, ובניו אריאל וכפיר: "אנחנו באים לפה משפחות החטופים, כי חשוב לנו להמשיך ולהזכיר שהמחויבות העליונה והיחידה של הממשלה מבחינתנו, זה להחזיר את המשפחות שלנו. אני שומעת כל מיני ריבים על התקציב, זה כל כך מיותר, כולם ביחד צריכים לעשות הכל כדי להחזיר אותם. אנחנו שומעים את העדויות של מי שחוזר, כל יום הוא סכנת חיים. אני לא מדברת על כפיר שהוא בן 10 חודשים, אריאל בן 4, אנחנו שומעים מה התנאים התזונתיים, ההיגיינה, שירי שם לבד. זה גם אם מתעלמים מהודעת חמאס, כי אנחנו חושבים שהם חיים. אנחנו דורשים שהם יחזרו מהר.

"אח שלי, שמעבר לזה שנראה כמו חצי בנאדם, קיבל את הבשורה הכי קשה שניתן לקבל לבד בשבי, בלי לדעת אם זה נכון או לא, מבחינתו זה נכון. אני יודעת מה המצב שלו ואין לו עוד יום להישאר שם, יש לו חבל תלייה מסביב לראש וכל יום הוא מתהדק, ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל. אנחנו עם שמקדש חיים, זה צריך לפתוח כל דיון, זה כל מה שצריך לדבר עליו, מבחינתנו אין חשוב מזה, זה עתיד המדינה, זה הפנים שלה. אני מתחננת שכל מי שיוצא מהחדר שזה מה שיהיה לו בראש, אי אפשר יותר לחכות, זו העדיפות העליונה והמטרה הראשונה".

שירי, כפיר, אריאל, ירדן ביבס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שירי, אריאל, כפיר וירדן ביבס. עדיין בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני חושב שיש הסכמה של כולם שפיקוח נפש והחזרת שבויים הוא הדבר הראשון במעלה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, בתום דברי משפחות החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully