וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלחצים: הקבינט ייפגש עם משפחות החטופים מחר

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 15:04

אחרי שנציגי המשפחות איימו להחריף את הצעדים אם לא תהיה פגישה עוד הערב, בקבינט המלחמה החליטו שהפגישה תיערך מחר כדי "לאפשר למשפחות המגיעות מכל רחבי הארץ להשתתף". נציגי המשפחות:

בווידאו: משפחות החטופים לקבינט: תיענו לדרישה עכשיו, אחרת נחריף את הצעדים/מטה המשפחות

משרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים:

מפגש משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה יתקיים מחר בשעות הצהריים, זאת על מנת לאפשר למשפחות המגיעות מכל רחבי הארץ להשתתף.
על מקום ושעה תבוא הודעה בזמן הקרוב.

משפחות החטופים קראו היום (שני) לקבינט המלחמה להיענות לדרישתם לפגישה דחופה: "אם לא תהיה פגישה עד 20:00 - נחריף את הצעדים". בתגובה נמסר ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים כי המפגש יתקיים מחר בשעות הצהריים, זאת על מנת "לאפשר למשפחות המגיעות מכל רחבי הארץ להשתתף".

הפינג פונג של לשכת רה"מ החל בשעה 11:40, כאשר בעקבות הצהרת משפחות החטופים יצאה הודעה שהפגישה נמצאת בתיאום ותתקיים בימים הקרובים. אלא ש-12 דקות לאחר מכן יצאה הודעה נוספת מלשכת רה"מ, לפיה הפגישה נקבעה כבר אתמול ליום רביעי, ולאור בקשת המשפחות תיבחן אפשרות להקדמתה.

בתגובה לשאלת וואלה על הודעת רה"מ, המשפחות אמרו כי "הפגישה הזאת הייתה צריכה להיות לפני שבוע. "ב-20 בנובמבר הובטח לנו שיימצא מתווה קבוע לפגישות. לא הגיוני ששומעים את הסיפורים שלנו באופן מתווך".

רה"מ בנימין נתניהו בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בימים הקרובים או ביום רביעי? לשכת נתניהו עם 2 הודעת בתוך 12 דקות/פלאש 90, יונתן זינדל

בהצהרה שניתנה במטה המשפחות, תחת הכותרת "האם הקבינט עדיין מחויב לשחרור החטופים?", הבהירו כי לא יסתפקו בפגישות עם חלק מחברי הקבינט שהשיבו בחיוב לבקשה שהועלתה לפני יומיים. בין הדוברים דניאל ליפשיץ, נכדם של יוכבד ליפשיץ ששבה מהשבי ועודד שעוד מוחזק בעזה, חיים יצחק אור, אחיו של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה ויעל אדר, אמו של תמיר אדר שנחטף מביתו בניר עוז.

חיים יצחק אור אמר כי הם מבוהלים מעדויות השבים מהמנהרות. "אבינתן חטוף בעזה קרוב ל-60 יום", אמר. "קבינט המלחמה התחייב להיפגש איתנו בצורה קבועה לפני שבועיים וחצי וזה לא קרה. ישבנו בשקט ולא הפרענו - עד שכבר לא יכולנו. שיגידו לנו מה הולך לקרות - חוזרים למלחמה? למשא ומתן? אנחנו רוצים תשובות. אם הקבינט לא מעוניין לשמוע מה שיש לנו להגיד אולי הפתרון הוא ללכת למי שכן ירצה לשמוע, ממקום בינלאומי, לביידן או לכל בן אדם שירצה להיפגש".

מסע"ת משפחות החטופים. אורי סלע
מסע"ת משפחות החטופים/אורי סלע

"תמיר נשוי ואבא לשני ילדים קטנים. הוא אזרח אוהב הארץ שנחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם סבתא שלו יפה אדר שחזרה. אבל חצי סבתא חזרה. היא מספרת לנו שלא תהיה שקטה עד שכולם יחזרו כי היא יודעת מה קורה שם", אמרה יעל אדר.

"הילדים שלו שואלים מדי יום מתי אבא חוזר. הילדים שלנו הופקרו ב-7 באוקטובר. ב-06:25 החיים שלנו התהפכו ואנחנו תלויים בידי אחרים. הקבינט צריך לעמוד מולנו, להסתכל בעיניים ולהגיד מה הולכים לעשות. אנחנו לא מתערבים באסטרטגיות, אנחנו מבקשים שהשבת החטופים תהיה במעלה ראשונה בסדר העדיפויות. אנחנו לא יודעים אם זה המצב. התרגשנו עד דמעות עם כל מי ששב. חלק חזרו, וחלק לא יודעים מתי יחזרו.

"חלק גדול מהחטופים שחזרו מספרים על זוועות, על הזנחה בריאותית, תזונתית, אחד הילדים אמר לי שאכל פיתה אחת ביום. אנחנו מקבלים בשורות מרות שחלקן מוות בעינוי של הנפש. שהקבינט ייפגש איתנו היום. זה מגיע לנו. ההתעלמות הזאת היא השפלה. עד הערב ב-20:00 אם הקבינט לא נפגש איתנו ניאלץ לעצור ולחשוב איך מחריפים את הצעדים. הילד שלי יודע שלא אוותר עליו. החל מהערב נשב בפתח הקריה עד שייפגשו איתנו".

מסע"ת משפחות החטופים. אורי סלע
מסע"ת משפחות החטופים/אורי סלע

דניאל ליפשיץ אמר כי "136 חטופים, אחד מכל ארבעה מניר עוז. אנחנו קוראים לכם לחזור באופן מידי וללא דיחוי לשולחן המו"מ. הבטחתם לנו שתחזירו אותם בכל מחיר. השעון של החטופים נגמר. שמענו את הזוועות מהחוזרים. לסבא שלי אין זמן, אין תרופות ואין ימים. הם חושבים ששכחו אותם שם, זה מה שמספרים להם. אנחנו מרגישים שאתם שוכחים אותם. להכול יש לכם זמן - חוץ מלמשפחות. התעלמות, אטימות, חוסר תשומת לב, אנחנו מרגישים מבוזים על ידיכם. אתם לא תשכחו את הנשים והילדים והגברים והחיילים שם. אם אין לכם עניין - נפנה לגורם בינלאומי שייצג אותנו. לא נרד על הברכיים, לא נתחנן אליכם, נתניהו, גלנט, גנץ, איזנקוט ודרמר - תיענו לדרישה עכשיו, אחרת נשב סביב הקריה החל מ-20:00 ולא נזוז לשום מקום עד שזה יקרה".

דני מירן, אבא של עומרי מירן, אמר כי "בימים קשים אלו אני מנסה לשמור על שפיות, לשקול מילים. אני דורש ימים קבועים בשבוע שבהם ניפגש. לא ייתכן שכל פעם שהולכים לבקש פגישה לשמוע על היקרים לנו אנחנו צריכים להתחנן, להתרפס, להשפיל עצמנו".

שלי שם טוב הוסיפה: "ביבי נתניהו, אבנר הבן שלך בן 27. מר גלנט, גיא הבן שלך בן 25. גנץ, הבן שלך ניר בן 20. תסתכלו לי בעיניים - הם יכלו להיות בדיוק כמו הילדים שלנו. במסיבה, בבית. האם הייתם מחכים 59 ימים להחזיר אותם הביתה? איפה אתם?".

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully