וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקורת על מדיניות רשיונות הנשק: ראש אגף כלי ירייה התפטר

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 15:32

ראש אגף כלי ירייה, ישראל אבישר, בישר לשר לביטחון לאומי שהוא מתפטר מתפקידו. לפי גורמים במשרד, אבישר ביקש לשקול שוב את מדיניות מתן רישיונות הנשק של המשרד. בן גביר השיב שהוא לא מתפשר, והוא מתכוון להמשיך במדיניות ולחמש כמה שיותר אזרחים

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

ראש אגף כלי ירייה, ישראל אבישר, התפטר ברקע הביקורת על חלוקת רשיונות נשק ללא הסמכה מצד המשרד לביטחון לאומי בראשות איתמר בן גביר.

לפי גורמים במשרד, אבישר הגיע ללשכתו של בן גביר בימים האחרונים, והלין בפניו על המתקפות שחווה בוועדה לביקורת המדינה ממיקי לוי וח"כים נוספים, וביקש לשקול שוב את מדיניות מתן רישיונות הנשק של המשרד, ששונתה בעקבות ההקלה שביצע המשרד בתבחינים הנדרשים לקבלת רישיון.

בן גביר השיב לאבישר שהוא לא מתפשר, והסביר שהמתקפות שחווה בוועדה לביקורת המדינה הן פוליטיות נטו, והוא מתכוון להמשיך במדיניות, ולחמש כמה שיותר אזרחים.

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
עוד טלטלה. בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר הגיב להתפטרות ואמר כי מדיניותו בנושא חלוקת הנשקים תשאר עומדת בעיניה. "מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר ולמפת האיומים, ונלחץ בשל מתקפות השמאל בוועדות כאלו ואחרות - אכן לא יכול להמשיך כראש אגף כלי יריה שעה שישראל במלחמה וכי יש לחמש כמה שיותר אזרחים אשר עומדים בקריטריונים", נמסר. "כל מי שמקבל נשק צריך אישור רפואי, אישור משטרתי, אבל מאידך נשק מציל חיים ומדיניות השר מרחיבה ולא מצמצמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התפטר מתפקידו. ישראל אבישר. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
התפטר מתפקידו. ישראל אבישר/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

אבישר מצידו לא ביקש להתפטר לחלוטין מהמשרד לביטחון לאומי, אלא לעבור לתפקיד אחר. בן גביר הסכים, ובסביבתו מציינים דווקא לחיוב את עבודתו עד כה בתפקיד - כאשר מאז תחילת המלחמה והקלת התבחינים, העניקו יותר מ-30 אלף רישיונות נשק, ובסך הכל טופלו 44 אלף בקשות.

גורם בסביבת בן גביר מסביר כי עד כה ראש האגף לכלי יריה ביצע את מדיניות השר, אולם התגברות המתקפות הפוליטיות נגד בן גביר והאגף בימים האחרונים, למרבה הצער "הכניעו אותו".

עזיבתו של אבישר מצטרפת לעזיבות נוספות בצמרת המשרד: מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו הודיע לפני כ-3 חודשים על פרישתו, דובר השר אלי פלדשטיין עזב כמה חודשים לאחר מינויו. גם המ"מ מנכ"ל, ד"ר אלעזר בן הראש, שהובא ממשרד הנגב והגליל, הודיע כי יחזור לתפקידו המרכזי בסוף שנת 2023.

בעקבות התפטרותו של אבישר והפרטים שנחשפו בוועדה לביקורת המדינה בשבוע שעבר - פנה ח"כ גלעד קריב (העבודה) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה להורות על ביטול כל הרשיונות שהונפקו על ידי גורמים חסרי סמכות.

גלעד קריב, דיון ועדת חוקה, 26 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ גלעד קריב/פלאש 90, יונתן זינדל

"התפטרותו של ראש האגף היא עוד נדבך בהשתלטות העוינת של השר בן גביר על המשטרה ועל הדרג המקצועי במשרדו. השר בן גביר מנצל את אסון 'שמחת תורה' ואת המלחמה כדי לקדם מדיניות בעייתית ומסוכנת תוך רמיסת כללי המנהל התקין", אמר קריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully