וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המטה של בן גביר זעם: "מה עם נשקים אלינו? ראינו מה צה"ל הקדוש שלכם עשה עם הנשק"

28.11.2023 / 16:03

מחלוקת עיקרית בממשלה אמש שבה אושר התקציב החדש הייתה סביב הגדלת התקציבים למשרדים בראשות עוצמה יהודית ובעיקר המשרד לביטחון לאומי. ראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן, נזף באוצר ודרש להגדיל מימון לנשק למשטרה. דורפמן: "המילה 'קדוש' התייחסה לתקציב צה"ל"

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

ישיבת הממשלה שבה אושר אמש (שני) התקציב החדש לשנת 2023 נמשכה במשך שעות. אחת המחלוקות העיקריות, שגרמה להתארכותה נגעה לתקציבים במשרדים של עוצמה יהודית ובעיקר במשרד לביטחון לאומי של איתמר בן גביר. מחוץ לחדר ישיבת הממשלה, ראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן, נזף באנשי משרד האוצר ודרש מהם להגדיל את המימון לנשק וצורכי לחימה לכיתות הכוננות ולמשטרה.

חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר בחדר הסיעה של עוצמה יהודית בכנסת, 18 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דורפמן עם בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי שני גורמים שנכחו במקום, דורפמן צעק על סגן הממונה על התקציבים לענייני ביטחון במשרד האוצר, עלי בינג, בימלים קשות וחריגות ואמר: "מה עם נשקים אלינו (למשרד לביטחון לאומי - ט"ש)? רק לצה"ל אתם נותנים? ראינו מה קרה כשלא היה נשק לשוטרים, 58 שוטרים מתו, רובם עם נשק קצר. חיים של שוטרים לא שווים בעיניכם? רק לצה"ל אתם נותנים לקנות רובים? מבחינתכם רק תקציב צה"ל זה קדוש, יש להם עשרות אלפי נשקים - מה איתנו? ראינו מה צה"ל הקדוש שלכם עשה עם כל הנשק הזה". דורפמן מסר בתגובה שבמילה קדוש התייחס ליחס של משרד האוצר לתקציב צה"ל, ולא לצה"ל עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. רויטרס
בן גביר בחלוקת נשקים/רויטרס

דורפמן, אחד האנשים הכי קרובים לבן גביר, שהשתלח אתמול בצה"ל - כלל לא שירת בצה"ל וכמו בן גביר, היה בעבר פעיל ימין קיצוני ויעד של המחלקה היהודית בשב"כ. כיום הוא משמש ראש המטה שלו והוא אחד האנשים הכי דומיננטיים במשרד לביטחון לאומי כיום. השניים מובילים מאז תחילת המלחמה מבצע חימוש של כיתות כוננות ואזרחים פרטיים בכלי נשק, שדורפמן נלחם אתמול כדי למנוע קיצוץ שלו.

בהודעה של עוצמה יהודית לאחר אישור התקציב נכתב כי המשרד וגופיו קיבלו תוספת של 1.8 מיליארד שקל עבור רכש ציוד לחימה לכיתות הכוננות ברחבי הארץ: נשקים, אפודים וקסדות וכן רכש ציוד לחימה חיוני עבור המשטרה וכוחות הכבאות וההצלה.

בלשכת השר לביטחון לאומי אומרים שהם נלחמו על תקציב של 360 מיליון שקלים לרכישת ציוד לחימה שבמשרד האוצר סירבו לתקצב ובעקבות המאבק של דורפמן התקציב אושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully