וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה הממלכתי התנגדו, אקוניס נמנע: אושר התיקון לתקציב 2023

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 8:22

לפי התיקון לתקציב שאושר הערב על ידי הממשלה, הכספים הקואליציוניים קוצצו מכ-5.8 מיליארד שקל לכ-4.8. זאת בניגוד להמלצת האוצר "התקציב מריח כמו עסקנות פוליטית בחסות המלחמה, זה רק ממשיך את הפגיעה באמון הציבור"

בווידאו: גנץ מבהיר שלא יסכים להעברת כספים הקואליצוניים - "לא עושים קומבינות במלחמה"/צילום: לע"מ

הממשלה אישרה את תקציב המדינה המתוקן לשנת 2023, שכולל ההקצאה מחדש של כ-4.8 מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים. התקציב החדש כולל 4.8 מיליארד שקלים בכספים קואליציוניים, במקום 5.8 מיליארד שהוקצו בתקציב המקורי שאושר במאי - קיצוץ של מיליארד שקלים בלבד, בניגוד לעמדת בנק ישראל והדרג המקצועי במשרד האוצר שדרשו קיצוץ נרחב יותר בכספים הפוליטיים.

חמשת שרי המחנה הממלכתי בינהם בני גנץ גדי איזנקוט וחילי טרופר הצביעו בממשלה נגד התקציב החדש לשנת 2023 לאחר שדרישתם להגדיל את הקיצוץ בכספים הקואליציוניים נדחתה. כל חמשת שרי המחנה הממלכתי, ובינהם שני שרי תקווה חדשה, השאירו פתק עם הצבעתם נגד ועזבו את הדיון.

השר גדעון סער (תקווה חדשה) שהצביע נגד התקציב בממשלה אמר בישיבה: "האם כשהצטרפנו לממשלה ביקשו כספים קואליציוניים? זה כלל לא עלה דעתנו! אנחנו במלחמה! אנחנו נכנסים לתקופה כלכלית קשה ביותר עם הרבה חוסר ודאות. צריך להיות עם יד רחבה בכל מה שנוגע להוצאות המלחמה, הן בביטחון והן בהוצאות האזרחיות הקשורות. מצד שני - חייבים להקפיא כל מה שאינו נדרש והכרחי!".

בנימין נתניהו | בצלאל סמוטריץ |בני גנץ. פלאש 90:  AMIT SHABI/POOL***, ראובן קסטרו
בנימין נתניהו | בצלאל סמוטריץ |בני גנץ/ראובן קסטרו, פלאש 90: AMIT SHABI/POOL***
גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

השרה יפעת שאשא ביטון אמרה: "התקציב כולו היה צריך להיות מרוכז למאמץ הלחימה, ומה שהבאתם כאן לאישור מריח כמו עסקנות פוליטית בחסות המלחמה. הוא לא תורם בכלום אלא להפך, רק ממשיך את הפגיעה באמון של הציבור".

גם שר הכלכלה ניר ברקת מימש את איומו והצביע נגד התקציב. "ממשלה שמקצצת דווקא במגזר הייצרני, במנועי הצמיחה, בפריפריה, בעסקים הקטנים והבינוניים ובהשקעות הון - מעבירה מסר של אנטי צמיחה כלכלית. אני מקווה שעד להצבעה בכנסת יחשבו מסלול מחדש. אסור להפסיד את המערכה הכלכלית", ברקת כתב ב-X. שר החדשנות אופיר אקוניס נממנע מהצבעה על סעיף הכספים הקואליציונים בלבד. "בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי הוסכם בקונצנזוס רחב שלא יהיו הוצאות על כל מה שאינו קשור לצורכי המלחמה", הוסיף אקוניס.

הצעת התקציב שעלתה להצבעה הצבעה הערב נשלחה לשרים רק הבוקר. הכספים הקואליציוניים שבמרכז הוויכוח קוצצו מכ-5.8 מיליארד שקל לכ-4.8 מיליארד שקל, כלומר קיצוץ של פחות מ-20%, זאת בנוסף לסכום של 5 מיליארד שקל שנמצא בכספים הקואליציוניים של 2024. זאת, בניגוד להמלצת הדרג המשרדי במשרד האוצר שדרש להקפיא כ-2.6 מיליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים ופחות מה-1.6 מיליארד שקלים ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר שיקצץ לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully