וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזיון החוסרים: השריונרים נשלחו לשדה הקרב - בלי אפודים וציוד בסיסי למלחמה

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 13:07

במקביל לתמרון הקרקעי הנרחב ברצועה, ביקורת חריפה על ההתנהלות של צה"ל בכל מה שקשור למצב הטנקים - מפערים בתחמושת, דרך חוסר בציוד הכרחי ועד תקלות חימוש שלא מטופלות. קצין בכיר שנחשף לפערים: "יש ציוד שאי אפשר לקנות בשוק הפרטי, זה נושא לתחקיר מעמיק ביום שאחרי"

בווידאו: פעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה/דובר צה"ל

קציני שריון במילואים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות הצבא בכלל ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"לֹ) בפרט, בכל מה שקשור למצב הטנקים לקראת תמרון ברצועת עזה. "הוקפצנו בצו 8, הגענו לצפון, לאחר מכן העבירו אותנו למאמץ ברצועת עזה, קלטנו טנקים, וכל יום שעובר אנחנו יותר בשוק מהיום הקודם ממצב הטנקים והיחס של הפיקוד הבכיר. פתחו באט"ל חמ"ל מיוחד והוא לא מספק מענה. רק מספר סיפורים ומבטיח הבטחות", אמר אחד הקצינים.

תחילה, נאלצו חיילי המילואים בגדוד להסתדר עם כלי הרכב שלהם לפעילות 'מנהלות'. לדבריהם, הרס"פ, מתנהל ברכבו ללא תלושי דלק, ובינתיים הוציא מכיסו אלפי שקלים כדי להעביר אוכל ומים ממקום למקום תוך התעלמות של הפיקוד הבכיר בחטיבה.

נגמ"ש ברצועת עזה. רויטרס
נגמ"ש ברצועת עזה/רויטרס

עוד טענו החיילים, "זה בא לידי ביטוי לגבי מדים שלא במידה ללוחמים. גם סרבלי שריון. ניפקו לנו ישנים, ולא מחליפים לנו כאלו שהם בלאי. כשאנחנו יודעים שיש במחסנים סרבלים אמריקאים חדשים בארגזים ואף אחד לא יודע למי שומרים אותם. מי שנלחם שבוע ברצף בטנק יודע כמה חשוב הסרבל לנוחות של הלוחם. כפפות? אין לכולם, שקי שינה? ניפקו לנו של קיץ ולא של חורף".

בשלב מסוים, כשהבינו שהאוגדה רצינית לגבי מימוש התוכנית האופרטיבית שלה לקראת כניסה לרצועת עזה במסגרת התמרון הקרקעי, החלו החיילים להציף את הבעיות שקשורות לפערים בתחמושת לכל טנק.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
טנקים של צה"ל בפעילות. דובר צה"ל
טנקים של צה"ל בפעילות/דובר צה"ל

בין היתר נרשמו חוסרים בכלים לזיווד כמו פטישים, פינים, כיסויים, מסננים, מברשות מדוכה, מפתחות מדוכה, ידית לסל כרכובים, מיגון לתותח, והרשימה עוד ארוכה. כמו כן, הציגו קציני המילואים שיש תקלות חימוש שלא מטופלות בזמן ובהתאם ללוחות זמנים שהציבה החטיבה.

קצין בכיר במילואים שנחשף לפערים, וגייס תרומות והעביר ציוד צבאי לשטח, אמר לוואלה!: "אנחנו עושים את המקסימום לסייע לצבא. יש לא מעט תרומות בגלל שכולם מבינים את גודל השעה. מצער מאוד שעוד מעט חלפו 60 יום, והצבא לא רק שלא היה מוכן אלא הוא גם לא מתעשת כדי לפעול בשקיפות מול המפקדים במילואים שגויסו בצו 8. בסוף מה שיזכרו מהמלחמה זה בעיקר התרומות, המחסור בציוד והקושי האדיר לעמוד ביעדים למרות הפערים, וזה הכי עצוב. יש ציוד שאי אפשר לקנות בשוק הפרטי, בטח לא ציוד לטנקים. זה נושא לתחקיר מעמיק ביום שאחרי".

יצוין כי מערכת וואלה! פנתה ביום חמישי שעבר לדובר צה"ל, וביום שישי אף נעשתה פנייה נוספת עם רשימה מפורטת של חוסרים, כולל המק"טים (מספר קטלוגי) ומספרי הציוד החסר והתקלות - אך ללא תגובה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully