וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע הפלילי ב-2003: 15 שנות מאסר לנאשם שנמלט במהלך המשפט למרוקו

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 12:10

בית המשפט גזר את עונשו של גולן אביטן, לאחר שהורשע בחודש ספטמבר בסיוע לרצח בעקבות מעורבותו בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין. עוד נגזר עליו פיצוי בגובה 125 אלף שקלים שיחולק בין נפגעי העבירה ומשפחותיהם. בפיגוע הפלילי נהרגו שלושה חפים מפשע ונפצעו עשרות

בווידאו: גזר הדין של יצחק אברג'יל/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) על העבריין גולן אביטן 15 שנות מאסר בפועל, שלוש שנות מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 125 אלף שקלים שיחולק בין נפגעי העבירה ומשפחותיהם - לאחר שהורשע בחודש ספטמבר בסיוע לרצח בעקבות מעורבותו בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003. בפיגוע נהרגו שלושה חפים מפשע במסגרת ניסיון לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין.

גולן אביטן, תושב אשדוד בן ה-55 שהיה משוייך לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, הורשע לפני כשלושה חודשים בסיוע לרצח לאחר שסיפק את אמצעי החבלה בניסיון החיסול של רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שבו נהרגו כאמור שלושה חפים מפשע, ועשרות נפצעו. כמו כן, הורשע במעורבות דומה בפיצוץ שאירע בכיכר פלומר שאירע באותה השנה.

גולן אביטן, חשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. ניב אהרונסון
העבריין גולן אביטן בבית המשפט (ארכיון)/ניב אהרונסון

מה הרקע למקרה?

  • במהלך שנת 2015 הוגש כנגד אביטן ואחרים כתב אישום במסגרת "פרשה 512", שבמרכזה ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל.
  • באוגוסט 2023 הרשיע בית משפט השלום את אביטן בעבירה של בריחה ממשמורת חוקית ושיבוש הליכי משפט, לאחר שבמהלך שנת 2018, בעת שהיה עצור באיזוק אלקטרוני ומצוי תחת פיקוח, נמלט למרוקו.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה הם אומרים?

  • עם קבלת גזר הדין מסרו עורכי הדין ניסים מרום ושרון הר ציון מפרקליטות מחוז תל אביב כי "הנאשם, שהיה חבר בארגון פשיעה אימתני, סיפק את ערכת ההפעלה למטען שהתפוצץ בשעות היום במקום הומה אדם, רצח 3 חפים מפשע וגרם נזק רב לרכוש, והכל במסגרת סכסוך עברייני. בית המשפט קבע כבר בעבר כי השימוש במטעני חבלה במסגרת סכסוכים אלה הפך כמעט כדי מכת מדינה המצדיקה התייחסות עונשית מחמירה ומרתיעה במיוחד, והעונש שניתן כיום מבטא התייחסות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully