וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שגורש ממרוקו: כתב אישום הוגש נגד העבריין גולן אביטן

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 10:26

חבר ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, מואשם בשורה של עבירות, בעקבות מעורבותו בארגון ניסיונות ההתנקשות בחייו של זאב רוזנשטיין. כתב האישום הוגש נגד אביטן לאחר שנמלט למרוקו ונאסר שם בשל שימוש בדרכון מזויף

בווידאו: גזר הדין של יצחק אברג'יל/צילום: יותם רונן

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד העבריין גולן אביטן שהיה חבר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל, והיה ממארגני ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין שגרמו למותם של שלושה אזרחים ועשרות פצועים ב-2003. אביטן נמלט מהארץ למרוקו, שם נאסר בעקבות שימוש בדרכון מזויף. הוא שוחרר לאחרונה, גורש מהמדינה והרשויות בישראל הביאו אותו לארץ למשפט.

האישום נגד אביטן, תושב אשדוד בן 54, הוגש במסגרת פרשה 512, ולפיו סיפק את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה מרחוק בשני ניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין. בפרקליטות מחוז תל אביב נערכו לחידוש משפטו של אחד מ"כוכבי" הפרשה. צוות התביעה בתיק, שבראשו עומד עורך הדין ניסים מרום, יחזור לאולם הדיונים ולנהל את התביעה נגד אחרון הנאשמים בפרשה, לאחר שההליך בעניינו הוקפא בשל בריחתו למרוקו.

ב-2015 הואשם אביטן בעבירות של רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה וקשירת קשר לפשע במסגרת חברותו בארגון פשיעה. ב-2018, בזמן חלון התאווררות, יצא אביטן "לטיפול שיניים", אך לא שב למקום המעצר ונמלט למרוקו, שם נידון לשלוש שנות מאסר בגין עבירות זיוף ומרמה, בסיומן גורש לישראל ונעצר עם שובו.

גולן אביטן, חשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. ניב אהרונסון
גולן אביטן בבית המשפט/ניב אהרונסון

ביוני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על העבריין יצחק אברג'יל שלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנה בכלא במסגרת הפרשה שהפכה לתיק הדגל של הפרקליטות במלחמה בפשע המאורגן. עוד הוחלט כי אברג'יל יפצה את הנפגעים ממנו בסכום של 1.5 מיליון שקלים.

אברג'יל הואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא הואשם גם בייצוא ובייבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה. בלב הפרשה נמצא ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע.

במרכז התיק עומד אברג'יל, שהנהיג את אחד מארגוני הפשיעה הגדולים שפעלו בישראל, ובמסגרת ההליך העידו חמישה עדי מדינה ונאשם אחד מת בתאו בכלא. כתב האישום בפרשה, הוגש ביולי 2015 ומייחס לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נאשמים נוספים שורה של עבירות.

עוד בוואלה!

הלקח לעבריינים: אם אתה מחליט להיות פושע - אסור לך להיות קמצן

לכתבה המלאה
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
יצחק אברג'יל בבית המשפט/מגד גוזני

חלק מהנאשמים, בהם מאיר אברג'יל, חתמו על הסדר טיעון שבו הם הודו והורשעו. השאר, ובראשם יצחק אברג'יל ויד ימינו אבי רוחן, נאבקו על חפותם במשך השנים, אלא שלפני כחצי שנה הורשע הנאשם המרכזי אברג'יל ברצח של שלושה אזרחים בפיגוע הפלילי בשנת 2003, אז ניסה להתנקש בחייו של יריבו זאב רוזנשטיין. בנוסף קבע בית המשפט כי אברג'יל עמד בראש ארגון פשיעה ושלט בו באופן בלתי מעורער. על רוחן נגזרו 25 שנות מאסר ופיצוי למשפחות הנפגעים.

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים 2006-2002, פעל ארגון פשע ממוסד בארץ ובעולם בראשותו של יצחק אברג'יל, במבנה ייחודי הכולל עשרות מנהלים ו"חיילים" שהתאגדו בקבוצות עברייניות המתמחות בתחומי פשיעה שונים, מהחמורים בדיני העונשין. הקבוצות חלשו על טריטוריות שונות ותחומי עיסוק שונים בהיררכיה סדורה, ותוך שיתוף פעולה ביניהן, במטרה משותפת שעיקרה להשתלט על עולם הפשע בישראל, תוך ניהול מלחמת חורמה עקובה מדם כנגד מי שהגדירו כאויביהם.

שיאה של מלחמה זו הוא באירועים המתוארים באישומים השלישי והרביעי, לפיהם נרצחו מפיצוץ מטען חבלה שנועד לפגוע בזאב רוזנשטיין, שלושה חפים מפשע - נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו עשרות חפים מפשע.

ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בספטמבר 2003. ברקאי וולפסון, אתר רשמי
הפיגוע הפלילי ב-2003/אתר רשמי, ברקאי וולפסון

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2002 הכריזו יצחק אברג'יל ואחיו מאיר על סכסוך בין ארגונם לבין העבריין רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס ואסי אבוטבול. יצחק אברג'יל חשד כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד הארגון שלו וכי הן אחראיות לרצח אחיו יעקב אברג'יל. במסגרת הסכסוך, וכדי ולבסס את מעמדו של הארגון ואת מעמדו של אברג'יל, רצחו חברי הארגון, לפי האישום, בין 2002 ל-2004 את פליקס אבוטבול, דוד ביטון ("דיידונה"), חנניה אוחנה, וניסו בכמה הזדמנויות לרצוח את זאב רוזנשטיין.

לצד עבירות האלימות החמורות, שלח הארגון זרועותיו גם לעבירות סמים רחבות היקף בישראל ובמדינות שונות ורבות בעולם. זרוע הסמים של הארגון פעלה אף היא באופן מאורגן, היררכי, שיטתי ומקצועי, והניבה רווחים עצומים ששימשו את הארגון להתעצמותו ומימוש מטרותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully