וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של אברג'יל שברח למרוקו: זה העבריין שיסיים את הפרשה שנמשכת כמעט 20 שנה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 18:11

גולן אביטן, שנאשם בכך שהיה אחד ממארגני ניסיונות ההתנקשות בחייו של זאב רוזנשטיין וגרמון למותם של שלושה חפים מפשע, שב לישראל אחרי שגורש ממרוקו. גורם במשטרה הביע שביעות רצון מהפעולה שהביאה את העבריין ארצה, ובפרקליטות מתכוננים למשפט. "אנחנו מגיעים לכולם"

גולן אביטן, חשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. ניב אהרונסון
אביטן בדיון בעניינו. מאי 2015/ניב אהרונסון

העבריין גולן אביטן ריצה מ-2019 עונש מאסר במרוקו, לאחר שנכנס למדינה בדרכון מזויף כשברח מהרשויות בישראל במהלך חקירת פרשת 512. זאת, בזמן שראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ועבריינים נוספים נשלחו למאסרים ממושכים בשל מעורבותם בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי ב-2003. מרוקו, הפכה למקלט בטוח עבור עבריינים ישראלים. אבל לאחרונה, בעקבות הסכמי השלום שנרקמו וביקור מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שהביא להידוק היחסים והתיאום בין מערכות אכיפת החוק במדינות, היעד הפך להיות פחות אטרקטיבי.

על פי כתב האישום, אביטן, תושב אשדוד בן 54, הוא חבר בארגונו של אברג'יל והיה ממארגני ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין, בכך שסיפק את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה מרחוק בשני ניסיונות החיסול, וגרמו למותם של שלושה אזרחים ועשרות פצועים. ב-2019 הוא נעצר, שוחרר בערבות של 12 מיליון שקלים, וכעבור זמן לא רב נמלט למרוקו, שם הסתתר עד למעצרו על ידי המשטרה המקומית.

עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
חברו של אביטן וראש ארגון פשע. יצחק אברג'יל/מגד גוזני

אמש, בתום ריצוי תקופת מאסרו שארכה שלוש שנים, גורש אביטן ממרוקו, הישר מתאו בכלא והועלה על מטוס לישראל, שם נעצר על ידי שוטרי להב 433 ועם נחיתתו הובא לחקירה במשטרה. "עם האמצעים שיש לנו וקשרי העבודה שנרקמו עם מדינות בעולם אנחנו נגיע בסוף לכולם", אומר גורם במשטרה על מעצרו של אביטן. "זה עניין של טיימינג מדויק, אם זה גולן אביטן ואם זה שי אביטל, יש פעילות ענפה שמרביתה מאחורי הקלעים שבסוף רואים את התוצאות של זה עם מעצרם של חשודים כאלה ואחרים במדינות האלה".

בינתיים, גם בפרקליטות מחוז תל אביב שולפים קלסרים ונערכים לחידוש משפטו של אחד מ"כוכבי" פרשת 512. צוות התביעה בתיק, שבראשו עומד עורך הדין ניסים מרום, עשוי לחזור לאולם הדיונים ולנהל את התביעה נגד אחרון הנאשמים בפרשה, לאחר שההליך בעניינו הוקפא בשל בריחתו למרוקו. הרשעת יתר המעורבים בפרשה, ושמיעת עשרות העדויות ככל הנראה יאיצו את ההליך בעניינו של אביטן בבית משפט, ויקלו על התביעה בהליך שיתחדש בחודשים הקרובים בבית משפט המחוזי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully