וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח באמצעות וטרינר, הרעבות והתעללות נפשית ממושכת: הזוועות בשבי נחשפות

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 11:38

עם שחרור החטופים מתגלים עוד פרטים על האכזריות של מחבלי החמאס כלפי הילדים והנשים בשבי. גילויים מחרידים על התעללות נפשית ופיזית שמצטרפים לעדויות על השפלות. מאחורי החיוכים המאולצים למצלמות, מתחיל מסע השיקום הארוך של שורדי השבי

מייה שם פוגשת לראשונה את אמא שלה לאחר ששוחררה מהשבי/ללא

בשבוע האחרון היינו כולנו צמודים למסכי הטלוויזיה לנסות לזהות בתוך רכבי הצלב האדום, פנים מוכרות של הילדים והנשים שנלקחו לשבי החמאס אחרי השבת השחורה. חלקם שוחררו אחרי 50 ימים בתנאים לא אנושיים עם מפלצות בדמות מחבלי החמאס, במנהרות בעזה, מנותקים מהעולם החיצון, נמצאים 24 שעות באיום על חייהם.

כעת, מספר ימים אחרי חזרתם לישראל שהם בידים הבטוחות של בני משפחתם, לאט לאט, מתחילות לצוף העדויות על הזוועות אותם חוו על בשרם ונפשם בשבי החמאס.

דודתו של איתן יהלומי בן ה-12, שנחטף מנחל עוז יחד עם אביו, תיארה חלק מהדברים הקשים שעבר אחיינה בשבי. "איתן עבר בשבי דברים נוראיים. בחמאס הכריחו אותו לצפות ב"סרט הזוועות", שהוציא צה"ל ומראה בגרסה לא מצונזרת במשך כ-45 דקות את הטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, וקטעים רבים ממנו התרחשו בנחל עוז, הקיבוץ בו התגורר איתן, הם חייבו אותו לראות אותו, את כל הסרט. בכל פעם שאחד הילדים שם בכה, הם איימו עליו ברובה כדי להשתיק אותו. כשאיתן נחטף, התושבים בעזה היכו אותו. הוא ילד בן 12. אנחנו מדברים על ילד בן 12. לא ציפיתי לתיאורים כאלה. אולי אני נאיבית. רציתי לקוות שמתייחסים אליו טוב, התברר שלא. הם מפלצות".

מפגש האיחוד בין איתן יהלומי לאימו בת שבע./דובר צה"ל
העברת 11 החטופים מידי חמאס לצלב האדום: שרון קוניו ובנותיה התאומות אמה ויולי, האחים יגיל ואור יעקב ואיתן יהלומי 
27.11.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העברת 11 החטופים מידי חמאס לצלב האדום: שרון קוניו ובנותיה התאומות אמה ויולי, האחים יגיל ואור יעקב ואיתן יהלומי 27.11.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ויויאן הדר, דודתה של מייה שם אמרה סיפרה לאחר השחרור: "סוף סוף היא איתנו. היא עברה טראומה. היא רזה וחלשה. וטרינר ניתח לה את היד. היא עשתה פיזיותרפיה לעצמה. אני לא שאלתי אותה שאלות ולא חקרתי כי כשהתחלנו לשאול ראינו שקשה לה. אנחנו שמחים שהיא איתנו. קשה לראות אותה במצב הזה".

נתניאל בוזוליק עם יגיל ואור יעקב. אינסטגרם, צילום מסך
נתניאל בוזוליק עם יגיל ואור יעקב/צילום מסך, אינסטגרם

רופאים מבית החולים וולפסון שטיפלו בחלק מהחטופים שחזרו: "הם הגיעו במצב תת תזונה עם מדדים ירודים. התזונה שלהם בשבי התבססה בעיקר על אורז, חומוס עם פול ופיתות, אחת מהן ירדה 20 ק"ג. היו ימים שלא קיבלו כלל אוכל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully