וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 החטופים ששוחררו מהשבי בעזה במסגרת הפעימה ה-7

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 23:28

בין החטופים ששוחררו היום, מייה בת ה-21, החטופה ממנה קיבלנו את אות החיים הראשון בסרטון שפרסם חמאס; אילנה בת ה-30, שעלתה ממקסיקו ונחטפה עם בן זוגה - שיישאר בשבי; ועאישה ובילאל, שאחיהם ואביהם יישארו ברצועת עזה. השמות והסיפורים

בווידאו: תיעוד שחרור עשרת החטופים הישראלים במסגרת הפעימה השישית 29.11.23/אל קהירה

אילנה גריצ'בסקי

אילנה בת ה-30 נחטפה יחד עם בן זוגה, מתן צנגאוקר בת ה-24, מביתם בניר עוז. אילנה עלתה לפני 14 שנים ממקסיקו לישראל, ובעקבותיה עלו גם הוריה ואחותה. מתן, במקור מאופקים, נותר בשבי.

אילנה ג'ריצ'בסקי קמחי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אילנה גריצ'בסקי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נילי מרגלית

נילי בת ה-41 נחטפה מביתה מניר עוז. נילי עובדת כאחות במחלקה לרפואה דחופה לילדים בבית החולים סורוקה. משמרתה האחרונה של נילי בבית החולים הייתה בבוקר 6 באוקטובר, כיממה לפני שנחטפה, ובסורוקה מצפים לשובה. יוכבד ליפשיץ, ששוחררה מהשבי לישראל, סיפרה שגם בשבי נילי טיפלה בפצועים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נילי מרגלית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נילי מרגלית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מייה שם

סיפורה של מייה שם הפך לאות החיים הראשון שהגיע מרצועת עזה כשחמאס פרסם סרטון ובו מופיעה שם, בת 21 משוהם בעלת אזרחות צרפתית. בסרטון היא נראתה שוכבת בתחילתו במיטה בבית חולים כשברזל מחובר לידה.

בסרטון היא אומרת: "היי, אני מייה שם, בת 21 משהם, כרגע אני נמצאת בעזה, חזרתי לפנות בוקר ביום שבת מאזור שדרות מהמסיבה. נפצעתי קשה מאוד ביד. לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה בבית חולים שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות. הכול בסדר, אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר למשפחה שלי, להורים שלי, לאחים שלי". מהדברים שהיא אמרה ניתן להסיק שהיא לא נמצאת לבד, שכן היא מוסיפה: "בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר. בבקשה, תודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מייה שם/מערכת וואלה, צילום מסך
מייה שם פוגשת את אמא שלה. ללא, אתר רשמי
מייה שם פוגשת את אמה לאחר השחרור/אתר רשמי, ללא

עאישה ובילאל אל זאיידאנה

האחים עאישה (17) ובילאל (18) אל זאיידאנה נחטפו לצד אחיהם חמזה ואביהם יוסף, במהלך עבודתם בקיבוץ חולית. בני המשפחה מתגוררים ביישוב בדואי לא-מוכר ליד רהט. חמזה ויוסף יישארו בשבי.

עאישה אלזיאדנה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עאישה אל זאיידאנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בילאל אלזיאדנה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בילאל אל זאיידאנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני גורן

שני גורן, בת 29, נולדה בקיבוץ ניר עוז ועבדה בו עם ילדים במסגרת מערכת החינוך הקיבוצית. היא נחטפה לרצועת עזה ביום מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

שני טיפלה בשבי באיתן יהלומי בן ה-12 - כך סיפרו משפחתו לאחותה של שני, שירה. "אימא שלו, בת שבע, היה חשוב להתקשר ולספר שאמר ששני נתנה חלק מהאוכל שלה כדי שיהיה לו גם. אם הייתה צריכה לתת מהאוכל כנראה שאין להם מספיק", אמרה שירה. היא הוסיפה כי "יש הרבה ילדים שנשארו כאן ומחכים לה. מי ששרד את האירוע וגם מי שחזר. הצוות החינוכי מחכה לה שתבוא לאפס את כולם".

שני גורן שנחטפה לעזה. באדיבות המשפחה
שני גורן/באדיבות המשפחה

עמית סוסנה

עמית סוסנה, עורכת דין בת 40, עברה לכפר עזה בשנה האחרונה בחיפוש אחר מקום רגוע לגור עם החתול שלה. "היא אוהבת שקט ובעלי חיים. היא רצתה לגדל אותם במקום שקט. וזה מקום מדהים, גן עדן. היא חשבה שזה המקום הכי בטוח עלי אדמות. פצמ"רים לא הפחידו אותה", סיפרה אמה, מירה.

ב-7 באוקטובר עמית כתבה לאמה כי היא שומעת יריות ודפיקות על הדלת. "ב-10:07 נגמרה לה הסוללה. בשעה הזאת בערך נותק הקשר עם כולם", שחזרה מירה. "במשך שלושה שבועות אמרו לי שהיא נעדרת והטריפו לנו את הנשמה. לא אכלנו ולא חיינו. אבל כל הזמן הרגשתי אותה, הרגשתי שהיא חיה. עד שאחרי שלושה שבועות באו להגיד לנו שלפי מודיעין בדוק היא חטופה בעזה".

שחרור החטופה עמית סוסנה מידי חמאס 30 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
עמית סוסנה בעת השחרור מהשבי/אתר רשמי, ללא
עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס. רויטרס
עמית סוסנה עם החתול בכפר עזה/רויטרס

ספיר כהן

ספיר, בת 29 מקריית אתא, נחטפה לצד בן זוגה, סשה טרופנוב, אמו לנה וסבתו אירנה - ששוחררו אמש מהשבי. אביו של סשה, ויטלי, נרצח על ידי מחבלי חמאס בעת שחדרו לקיבוץ ניר עוז.

משפחת כהן הקימה מעין חפ"ק משפחתי בקרית אתא, שם התכנסו הקרובים והחברים של ספיר ושל סשה, מנסים לאתר כל פיסת מידע ומחכים לבשורה. ואכן, לפני מספר ימים קיבלה המשפחה ד"ש מפתיע. אחד החטופים התאילנדים ששב לישראל מסר כי היה כלוא עם ספיר כהן מהיום הראשון ועד האחרון, שהם הוחזקו במנהרות מתחת לקרקע ולא ראו אור יום, ושכל הזמן שינו את מקומם, והחליפו את הקבוצות שהיו בנות שלושה עד חמישה חטופים. לדבריו, לכאורה היא הייתה בסדר, והיא כל הזמן ניסתה לכתוב מכתב לסשה, אבל הוא לא יודע אם המכתב הזה הגיע לידיו.

מיכל כהן, קרובת משפחה של עמית סוסנה, אמרה לוואלה!: "וואו, אנחנו בטירוף. הייתי אופטימית. הרגשתי שהיא חוזרת; אבל היה מתח נוראי. ניסינו לשמור על ציפיות נמוכות כדי לא להתאכזב כי עברנו תקופה קשה ומטורפת. ועכשיו זהו, צרחנו ובכינו, היא כבר עברה לישראל. אנחנו מחכים שיאספו אותנו לפגוש אותה. זה יהיה חיבוק גדול. אני בחלום. מירה, אימא שלה, חצי מעולפת פה לידי"

ספיר כהן בת זוגו של סשה טרופנוב שנחטפה לעזה במתקפת הטרור של חמאס, תאריך ה- 7 באוקטובר 2023. באדיבות המשפחה
ספיר כהן/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully