וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבה של אלמה אברהם, שאושפזה במצב קשה לאחר שחזרה משבי חמאס

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 17:12

בית החולים סורוקה, בו מאושפזת בת ה-84 מכפר עזה ששוחררה לפני יומיים משבי חמאס, הודיע כי בשעות האחרונות שבה אברהם להכרה, וכי היא נושמת בכוחות עצמה. "היא מגיבה יפה לטיפול שניתן לה ומתאוששת". היא הגיעה במצב קשה לאחר שלא קיבלה בשבי תרופות שהיא נוטלת דרך קבע

בווידאו: הצהרת בני משפחתה של אלמה אברהם/ניב אהרונסון

מצבה של אלמה אברהם השתפר היום (שלישי) - כך נמסר מבית החולים סורוקה, שם אושפזה לפני יומיים החטופה בת ה-84, לאחר ששוחררה משבי חמאס.

"במשך יותר מיממה היא היתה שרויה בחוסר הכרה במצב קשה מאד כשהיא מונשמת ומקבלת תמיכה למערכות הגוף שקרסו", הצהיר פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה. "אני שמח לבשר, שבשעות האחרונות חל שיפור במצבה. היא בהכרה, היא נושמת בכוחות עצמה ואינה נזקקת לאותה רמת תמיכה לה היא נזקקה עם הגעתה. היא מגיבה יפה לטיפול שניתן לה ומתאוששת".

אלמה אברהם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלמה אברהם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הוא ציין כי למרות השיפור במצבה, "היא עדיין זקוקה להמשך ניטור ומעקב במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ. אנחנו אופטימיים ונעשה הכל כדי למצות כל אפשרות להביא להמשך התאוששותה של אלמה".

לדבריו, אברהם פונתה במצב קשה מאד כשכל המדדים החיוניים: רמת ההכרה, דופק, לחץ דם וטמפרטורת גוף היו נמוכים מאד באופן קיצוני. זו הסיבה להגדרה של סכנה מיידית לחייה.לדבריו, מצבה נגרם ככל הנראה כתוצאה מאי-קבלת תרופות חיוניות בשבי חמאס, אותן נהגה ליטול באופן קבוע.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה

בני משפחתה של אלמה, שהוחזקה במשך 51 ימים בשבי החמאס, מסרו אתמול כי הם הזדעזעו מהמצב שבו הוחזרה אמם מרצועת עזה. "בלתי נתפס איך אפשר להתעלל כך באישה בת 84. ואם למישהו עדיין לא ברורה הדחיפות להשיב את כולם עכשיו לצערי אנחנו ההוכחה לכך", הוסיפו.

בתה, טל, אמרה הבבית החולים סורוקה כי "חיכינו לאימא 51 ימים. אימא היא אישה שמחה ואופטימית. יש לה מחלות רקע. שבוע קודם היינו כולם אצלה והיא הייתה שמחה. הפקירו את אימא שלי מבחינה בריאותית, לאימא שלי לא הגיע לחזור כך. היא הוזנחה במשך כל תקופת השבי. היא לא קיבלה את התרופות שלה. היא הגיעה שעות לפני שהיא נפרדה מאיתנו. היא הופקרה פעמיים - פעם אחת ב-7 באוקטובר ובפעם השנייה על ידי כל הארגונים שהיו צריכים לטפל בה".

בנה אורי רביץ אמר: "אימא שלי הייתה מטופלת ומאוזנת ואישה שמחה. כשהבנתי שאימא נחטפה היא הייתה במצב פיזי טוב, כעת היא במצב קשה מאוד. כשקיבלנו את ההודעה שהיא משתחררת היינו באופוריה, אבל עכשיו צללנו לתהום. אימא שלי היא הוכחה לאכזריות המטורפת של החמאס. אם הייתה מגיעה עוד יום היא לא הייתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully