וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיימנו לרצוח את כל תושבי הקיבוץ": ההתרעה המדויקת שהתקבלה חודשים לפני הטבח

בפרסום "הארץ" עלה כי נגדת באמ"ן ייעדה למפקדיה 3 מסמכים בחצי השנה שקדמה ל-7 באוקטובר, בהם התריעה על סדרת תרגילי חמאס שדימו פשיטה על קיבוצים ומוצבים בעוטף. באוגוסט טענה כי למודיעין הישראלי לא נותר יותר מרחב התרעה, קצין מודיעין בכיר השיב לה :"נראה לי דמיוני"

בווידאו: חשיפת ממדי הזוועה בקיבוץ בארי/יותם רונן

הנגדת באמ"ן שסיפקה התרעה מפני כוונות חמאס לבצע טבח בעוטף עזה מסרה למפקדיה כי אנשי חמאס סיכמו תרגיל שערכו במשפט "סיימנו לרצוח את כל תושבי הקיבוץ", כך פרסם הערב (שני) העיתונאי עמוס הראל ב"הארץ". עוד נמסר כי הנגדת כתבה שלושה מסמכים אותם יידעה למפקדיה בחצי השנה שקדמה למתקפה ב-7 באוקטובר, בהם נכתב כי חמאס השלים סדרת תרגילים שדימו פשיטה על קיבוצים ומוצבים מהצד השני של הגדר. מקורות שנחשפו להתרעה אמרו כי "קריאת המסמך בדיעבד מעבירה צמרמורת".

תחום עיסוקה של הנגדת היה תורת הלחימה של הארגון, כשלפני כמה חודשים דיווחה כי חמאס השלים סדרת תרגילים שדימו פשיטה על קיבוצים ומוצבים מצדה השני של הגדר - וביולי על סיום סדרת תרגילים נוספת. באחד המסמכים אף צירפה אמירה מחרידה שעלתה בחומר המודיעיני, וחושפת את כוונתו של חמאס לפגוע קשות בתושבי הקיבוצים.

כמו כן, הסיקה הנגדת כי ההכנות של חמאס הסתיימו, בין היתר משום שמפקדים בכירים בארגון הטרור באו לצפות בתרגילים - עניין שדיווחו עליו גם תצפיתניות בעוטף עזה. כמוהן, גם התרעתה בעניין לא זכתה להתייחסות רבה, על אף שהופצה לקצינים בכירים ביחידתה ובמודיעין השטח. קצין מודיעין בכיר כתב לה מייל תשובה בו שיבח אותה על עבודתה, אך הוסיף: "נראה לי דמיוני".

יחידת 8200 , חיל המודיעין. דובר צה"ל
ההתרעות הנשנות לא נענו בהתייחסות מספקת. חייל ב-8200/דובר צה"ל

אולם, הנגדת עמדה על שלה והשיבה כי לא מדובר בעניין דמיוני אלא הדגמה של יכולת מעשית לקראת הפעלתה. לדעתה, רמת הפירוט של המקרים והתגובות בתרחישים שתורגלו העידה על כך. לעמדתה הצטרף גם מפקדה, נגד ותיק נוסף, שלטענתו, ומפאת ניסיונו בתחום מזה 30 שנה - מדובר בתרגיל אמיתי ולא בתצוגת תכלית.

האזהרה האחרונה של הנגדת הגיעה באוגוסט, במסמך שהופץ לכמה מפקדים בכירים ביחידה ובמודיעין השטח - קבוצת ההתייחסות הרלוונטית מבחינתה. בה, פירטה את התוכנית כפי שהיא מבינה אותה וכן את התרגילים שערך חמאס. מסקנותיה חופפות בדיוק רב את מה שקרה בפועל, כעבור פחות מחודשיים. עוד הזהירה כי למודיעין הישראלי לא נותר יותר מרחב התרעה. מעתה, אמרה, זה יכול לקרות.

לאזהרותיה הצטרף אף נגד קבע ותיק נוסף, שלישי במספר. שבועות ספורים לפני מתקפת הטרור ביקר קצין בכיר בבסיס הדרומי, שבו נאגר המידע ונכתבו האזהרות. המידע הוצג לו, אולם נראה שגם במקרה זה לא יוחסה חשיבות מספקת בצמרת היחידה ובצמרת אמ"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully