וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לרדאר, המצב בצפון נפיץ מתמיד: "אווירת מלחמה מול חיזבאללה"

28.11.2023 / 12:05

בזמן שהעיניים נשואות לעזה, קציני מילואים בפיקוד הצפון מתריעים: "יש איום תמידי משיגורי טילי נ"ט, פצמ"רים ורקטות. במצב הזה, תושבים לא יוכלו לחזור". בנוסף בצה"ל ערכו סקרים לחיילי המילואים על מנת לאבחן מה מידת המוטיבציה של הכוחות, החיבור למשימה ותנאי השירות

בווידאו: צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון; הותקפה חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט/דובר צה"ל
טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023/עיבוד תמונה, רויטרס

מפקדי האוגדות של פיקוד הצפון הגבירו את השיח עם כוחות המילואים במרחב הגבול וביישובים, במטרה לשבח את פועלם ולהדגיש כי "המשימה רחוקה מלהסתיים". הקצינים הבכירים הבהירו בפניהם כי לא ברור מה יהיה המתווה להחזרת האזרחים לבתיהם: "זה יכול להסתיים במלחמה, זה יכול להסתיים בימי קרב קשים". מפקדי האוגדות דיברו על דריכות גבוהה וכוננות שתישמר לאורך זמן "ככל שיידרש".

קציני מילואים בפיקוד הצפון, הסבירו שלמרות הקשב לזירה הדרומית, "אנחנו באווירית מלחמה מול חיזבאללה. כל פעולה כאן נשקלת כדי לא לחשוף כוחות לעיני חוליות חיזבאללה". לדברי הקצינים יש תחושה בציבור שהאיום בגבול לבנון פחת משמעותית: "המצב בגבול לבנון נפיץ. יש איום תמידי משיגורי טילי נ"ט, פצצות מרגמה ורקטות וחשש מחדירות כוח רדואן שינסה לחפש תורפה בגבול. אף אחד לא מוציא מכלל אפשרות אף תרחיש. גם לא שימוש בכלי טיס מתאבדים ורחפנים עם רימוני רסס. המצב פה מאוד מתוח".

חלק מחיילים המילואים מאבטחים את היישובים, בעוד שתושבי הצפון לא חזרו אל הבתים ואזורים שלמים הפכו לערי רפאים. "במצב הזה אזרחים לא יכולים לחזור לצפון", מסרו.

בתוך כך, מערך מדעי ההתנהגות של צה"ל באוגדות השונות החלו לחלק לחיילי המילואים סקרים כדי לאבחן מה מידת המוטיבציה של הכוחות, החיבור למשימה הארוכה בחלוף כחודשיים ותנאי השירות. חשוב לציין, כי עדיין יש בעיות ציוד ומזון במיוחד על רקע מזג האוויר החורפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully