וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מעכבת את הפעולות נגד חיזבאללה: "בקצב הזה תושבי הצפון לא יחזרו הביתה"

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 10:49

בעקבות דחיית ההכרעה על דרכי הפעולה, צה"ל ממשיך לתקוף את ארגון הטרור באופן מדוד כדי לא להסלים את המצב. בפיקוד הצפון מעריכים כי הממשלה תאלץ לבסוף להחליט על החרפת התגובות כדי לשלוח מסר לחיזבאללה, לפיו ישראל לא תחכה לסיום המערכה ברצועה כדי לפתוח חזית נוספת

בווידאו: צהל תקף חוליות מחבלים ומטרות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון 22.11.23/דובר צה"ל

הממשלה מעכבת את קבלת ההחלטות לגבי פעולה נגד חיזבאללה, ובכך היא דוחה את השבת תושבי הצפון לביתם - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. בשלב זה צה"ל ממשיך בתקיפות המדודות בדרום לבנון, בניסיון לא להסלים את המערכה, בעוד שארגון הטרור ממשיך בשיגורים לעבר ישראל. "בקצב הזה תושבי הצפון לא ישובו לבתים", אמרו גורמים צבאיים בפיקוד הצפון.

לכל העדכונים על המלחמה

בפיקוד הצפון מעריכים כי הממשלה תידרש להורות על החרפת עוצמת התגובות בעומק השטח הלבנוני על מנת להעביר מסר לחיזבאללה כי ישראל לא תמתין לסיום המערכה ברצועת עזה, כדי לפתוח בחזית נוספת בצפון. "יש הערכות שצה"ל ינסה לקבוע עובדות בשטח בגיבוי בינלאומי רחב שיימנע הידרדרות אזורית", אמר אחד מגורמי הצבא.

הלחימה בגבול לבנון. אייל מרגולין/פלאש 90, עיבוד תמונה
הלחימה בגבול לבנון/עיבוד תמונה, אייל מרגולין/פלאש 90

הגורמים הצבאיים מתחו ביקורת על כוח יוניפי"ל, שלא מצליח לרסן את חיזבאללה בדרום לבנון ולאכוף את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. ההחלטה התקבלה בסיום מלחמת לבנון השנייה, ולפיה יוצב בגבול כוח חמוש כדי למנוע מחיזבאללה לפעול שם. "לא יהיה מנוס מהחרפת העימות וגביית מחיר מחיזבאללה כדי 'לאכוף' את ההחלטה", אמרו הגורמים מפיקוד הצפון.

לדברי הגורמים, אמירות בנושא הועברו לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל הרצי הלוי ולמפקד פיקוד הצפון אורי גורדין. הגורמים הסבירו כי "צריך לבחור את העיתוי, את השיטה, ולהתחיל להרחיב את מתן הלגיטימיות לפעולה רחבה. ככל שעובר הזמן ולא רואים את האופק זה יהיה רבה יותר קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully