וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים קוראים להמשיך את התמרון בעזה: "סינוואר מבין שגורלו כבר נחרץ"

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 23:03

מפקדים בכירים העבירו לרמטכ"ל מסרים לפיהם צריך להמשיך במשימות הקרביות בעומק הרצועה: "יש עוד הרבה מה לעשות". עוד הוסיפו כי סינוואר מנסה להציל את התשתיות ושאר ההנהגה של חמאס: "אסור לנו לתת לו ההזדמנות הזו"

נתניהו על הארכת ההפוגה: יש מתווה לשחרור חטופים נוספים/רועי אברהם / לע״מ

שני מפקדי אוגדות החוד של צה"ל, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן ומפקד אוגדה 36 ותא"ל דדו בר כליפא, העבירו ביממה האחרונה מסרים לרמטכ"ל לפיהם אסור אחרי הפסקת האש לעצור את התמרון הקרקעי, ושצריך להמשיך במשימות הקרביות.

קצין בכיר באוגדה 36 אמר בפורום סגור כי "תא"ל דדו בר כליפא מבין שיש לו אחריות גדולה מאוד, ועתיד המלחמה על כתפי מפקדי האוגדות ומפקדי החטיבות המתמרנות. יש עוד הרבה מה לעשות". לדברי קצינים בכירים במילואים באוגדה 36, "חמאס הכניס רגל בדלת בניסיון לעצור את התמרון הקרקעי. סינוואר כבר מבין שגורלו נחרץ במוקדם או במאוחר. שצה"ל ושב"כ רודפים אחריו. לכן עכשיו הוא ינסה לפחות להציל את התשתיות שלו ואת שאר ההנהגה. אסור לנו לתת לו ההזדמנות הזו. צה"ל צריך, חייב ומוכן ללכת עד הסוף. לתמרן לדרום רצועת עזה".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
"מבין שגורלו נחרץ במוקדם או במאוחר". סינוואר/רויטרס

מוקדם יותר הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרור החטופים בפעימה השלישית הערב, ואמר: "החזרנו הערב עוד קבוצה של חטופים - ילדים ונשים, ואנחנו מתרגשים עד עומק ליבנו, העם כולו, כשרואים את האיחוד הזה של המשפחות. יש גם מתווה שאומר שאפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה. זה דבר מבורך".

נתניהו ציין: שוחחתי עם הנשיא ביידן. אמרתי לו שבגמר המתווה אנחנו חוזרים בכל העוצמה לממש את היעדים שלנו: חיסול החמאס, להבטיח שעזה לא תחזור להיות מה שהייתה וכמובן שחרור כל חטופינו. אני משוכנע שנצליח במשימה הזאת - כי אין לנו ברירה אחרת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו, רצועת עזה. 26 בנובמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו, רצועת עזה. 26 בנובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לפני כן אישר ארגון הטרור כי חוסלו שני בכירי הארגון - מפקד החטיבה הצפונית וראש מערך הנ"ט שלו. לוואלה! נודע, כי גופותיהם הוצאו מתוך הריסות של מנהרה - עובדה שיכולה ללמד על חיסול ראשון תת-קרקעי של פעילי הטרור.

אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של חמאס, אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס,ואאל רג'ב, סגן מפקד חטיבת צפון רצועת עזה, פארסן ח'ליפה, בכיר במטה הגדה של חמאס, ראש ועדת טול כרם,ראפת סלמאן, ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון רצועת עזה. שב"כ, דובר צה"ל
אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של חמאס, אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס,ואאל רג'ב, סגן מפקד חטיבת צפון רצועת עזה, פארסן ח'ליפה, בכיר במטה הגדה של חמאס, ראש ועדת טול כרם,ראפת סלמאן, ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל, שב"כ

לפי גורמי צבא, פעילי הזרוע הצבאית של החמאס מנצלים את ההפוגה כדי למצוא ולאסוף מתחת להריסות את המפקדים הבכירים שחוסלו על ידי צה"ל. "הם לא עשו את זה קודם לכן כי באוויר ריחפו כלי הטיס של חיל האוויר", מסבירים בצה"ל.

האישור התאפשר בעקבות הסריקות שביצעו בתת קרקע. כמו כן, אפשר להעריך כי מיקום הגופות של המפקדים הבכירים, כמו אחרים, מצביע על היכולת של המודיעין הישראלי לאתר את מקום המסתור שלהם בתת קרקע ולתקוף בצורה מדויקת. הערכה של מקורות בצה"ל, כי במהלך הפסקת האש יעלה דרמטית היקף ההודעות של החמאס על מספר גופות המחבלים ומפקדי השטח של הזרוע הצבאית שנקברו תחת ההריסות במהלך ההתקפות של צה"ל את החמ"לים, המנהרות, הפירים ואתרי השיגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully