וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצה"ל יש עוד הרבה עבודה כדי לטפל ב'מטרו' האמיתי של חמאס"

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 14:40

מערך תת-הקרקע של חמאס מאפשר להם לשהות מתחת לאדמה במשך חודשים ארוכים, בעומק, ובחלק מהמנהרות להעביר כלי רכב מצד לצד. "התמונה שנחשפת בשטחים שצה"ל כבש בעזה מדאיגה מאוד", אומר גורם ביטחוני בכיר בצבא

בווידאו: לוחמי צה״ל ושב״כ בתוך מנהרת הטרור בביה״ח שיפאא׳ 22.11.23/דובר צה"ל

"התמונה שנחשפת על עולם התת-קרקע של חמאס ברצועת עזה, בשטחים שצה"ל כבש, מדאיגה מאוד", אומר גורם ביטחוני בכיר בצבא. "התמונה כוללת מיקומים, היקף, גודל ועומק שאת חלקם לא הכרנו בכלל".

לדבריו, "הממצאים בשטח חייבו כניסה של מומחי חבלה, סוגי קרקע, מבצעים, הנדסה וכדומה, כדי להוביל פתרונות השמדה מגוונים. אין שום כוונה להשאיר את התשתיות ככה או רק לשבש אותן. צריך להרוס את כולן, וזה דורש פעולות מדויקות שלא ישאירו שום אפשרות לשקם המרחב התת-קרקעי".

צוות הקרב של חטיבה 401 נלחם ב'עמק הגראדים' בפאתי ג'באליה וחשף תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה מתחת למיטות שינה של ילדים. דובר צה"ל
בפאתי ג'באליה נחשפו תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה מתחת למיטות ילדים/דובר צה"ל
פיר מנהרה שנמצא סמוך למוצב חמאס במרחב שייח זאייד בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
לא להשאיר שום אפשרות לשיקום. פיר מנהרה שנמצא סמוך למוצב חמאס בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

"לצה"ל יש עוד הרבה עבודה"

הגורם הבכיר הוסיף, "כדי להשמיד את התשתיות שהתגלו עד כה צריך הרבה סבלנות וזמן. במילים אחרות, לצה"ל יש עוד הרבה עבודה כדי לטפל ב'מטרו' האמיתי של חמאס, לא זה שפוצצנו במבצע 'שומר חומות' והם שיקמו, אלא זה שמאפשר להם לשהות מתחת לאדמה במשך חודשים ארוכים, בעומק, ובחלק מהמנהרות להעביר כלי רכב מצד לצד. אני לא יכול לדבר על לוחות זמנים ברורים, זו הרבה עבודה וצה"ל עוד לא ערך את התמרון לדרום רצועת עזה".

הגורם העריך, כי יחיא סינוואר ושאר בכירי חמאס מסתתרים במערכים חפורים עמוק בקרקע, חלקם ייתכן ומגיע לעומק של 80-70 מטרים עם קירות מבטון מיוחד, שיובא במיוחד לרצועת עזה, ומערכות איוורור מתקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully