וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות בכירי חמאס הוצאו ממנהרה: צה"ל ביצע חיסול תת-קרקעי ראשון

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 22:44

גופותיהם של מפקד החטיבה הצפונית וראש מערך הנ"ט של החמאס, הוצאו היום על ידי החמאס מתוך הריסות של מנהרה - דבר המלמד על יכולת מודיעין הישראלי לאתר את מקום המסתור שלהם בתת קרקע ולתקוף בצורה מדויקת

בווידאו: חוסל מפקד בכיר בחמאס אחראי על הטבח בקיבוץ ארז ובנתיב העשרה/דובר צה"ל

הפסקת האש מאפשרת לחמאס לאסוף את ההרוגים והמחוסלים מבין ההריסות של צפון רצועת עזה. על כן, ארגון הטרור אישר היום (ראשון) כי חוסלו שני בכירי הארגון - מפקד החטיבה הצפונית וראש מערך הנ"ט שלו.

לוואלה! נודע, כי גופותיהם הוצאו מתוך הריסות של מנהרה - עובדה שיכולה ללמד על חיסול ראשון תת-קרקעי של פעילי הטרור.

במהלך הלחימה ברצועת עזה ובטרם כניסת ההפוגה, כלי טיס של צה"ל בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסלו חמישה מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ברצועה. ואלה שמות:

אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של חמאס, אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס,ואאל רג'ב, סגן מפקד חטיבת צפון רצועת עזה, פארסן ח'ליפה, בכיר במטה הגדה של חמאס, ראש ועדת טול כרם,ראפת סלמאן, ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון רצועת עזה. שב"כ, דובר צה"ל
חמישה בכירי חמטס חוסלו ע"י צה"ל והשב"כ/דובר צה"ל, שב"כ

חמסה של החמאס

אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה בארגון הטרור חמאס. היה אחראי להכווין ולנהל את כלל פעולות הטרור של ארגון הטרור חמאס במרחב צפון רצועת עזה, ליזום, לקדם ולאשר פעולות ומתווי טרור ביניהם פיגועי ירי, מטענים, ירי רקטי כנגד תושבי מדינת ישראל וכן הכוונת פיגועים ברחבי יהודה ושומרון. ע'נדור היה ממובילי התכנון וההוצאה לפועל של הפשיטה והטבח הרצחני שביצע ארגון הטרור חמאס בעוטף עזה ביום שבת ה-7.10.

אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס בארגון הטרור חמאס כ-15 שנים. במסגרת תפקידו האחרון, היה אחראי ציאם על בניין הכוח של המערך, ניהול מלאי אמצעי הלחימה והנחייה והכוונה של כלל שיגורי הרקטות של ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל. ציאם היווה מוקד ידע משמעותי בזרוע הצבאית של חמאס, ובכלל סבבי הלחימה המשמעותיים האחרונים היה אמון על הפעלת האש של חמאס ועל הוצאת מתווי טרור.

ואאל רג'ב, סגן מפקד חטיבת צפון רצועת עזה בארגון הטרור, המשמש גם כקצין מבצעים חטיבתי. שימש בעברו כמפקד משטרת חמאס בצפון רצועת עזה ולאחר מכן כמפקד גדוד בית להיא. נחשב לדמות מרכזית בחטיבה, מחובר למפקדי הגדודים.

פארסן ח'ליפה, בכיר במטה הגדה של חמאס, ראש ועדת טול כרם, שימש כסייען ומקורב לבכירי חמאס. סייע קידם והכווין פיגועים כנגד אזרחים ישראליים וכוחות הביטחון. לאחרונה עסק בפיתוח חוליות טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שביהודה ושומרון. חליפה נהרג בתקיפה בה חוסלו אחמד ע'נדור ואימן ציאם.

ראפת סלמאן, ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון רצועת עזה, הינו דמות בכירה בצמרת חטיבת העיר עזה. סלמאן שימש בעברו כסגן מפקד החטיבה מה שהופך אותו לבעל ידע רב בכל הקשור להערכות הגנתית ובהתקפות לשטח ישראל. בתפקידו הנוכחי היה שותף לתכנון הפשיטה באמצעות מצנחי רחיפה אותה ביצעה חטיבת העיר עזה בטבח שאירע ב-7.10. סלמאן חוסל יחד עם ע'נדור ורג'ב.

עוד בוואלה!

חמאס: 4 מפקדים בכירים, בהם מפקד החטיבה הצפונית, נהרגו בתקיפות בעזה

לכתבה המלאה
אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של חמאס. שב"כ, דובר צה"ל
אחמד ע'נדור, שימש כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה של חמאס/דובר צה"ל, שב"כ
אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס של חמאס. שב"כ, דובר צה"ל
אימן ציאם, שימש כראש מערך התמ"ס של חמאס/דובר צה"ל, שב"כ

מיקום הגופות מצביע על היכולת של המודיעין הישראלי

לפי גורמי צבא, פעילי הזרוע הצבאית של החמאס מנצלים את ההפוגה כדי למצוא ולאסוף מתחת להריסות את המפקדים הבכירים שחוסלו על ידי צה"ל. "הם לא עשו את זה קודם לכן כי באוויר ריחפו כלי הטיס של חיל האוויר", מסבירים בצה"ל.

הזרוע הצבאית של חמאס אישרה באופן רשמי את חיסולם של מח"ט צפונית אחמד רנדור וראש מערך הרקטי איימן סיאם. האישור התאפשר בעקבות הסריקות שביצעו בתת קרקע. כמו כן, אפשר להעריך כי מיקום הגופות של המפקדים הבכירים, כמו אחרים, מצביע על היכולת של המודיעין הישראלי לאתר את מקום המסתור שלהם בתת קרקע ולתקוף בצורה מדויקת.

הערכה של מקורות בצה"ל, כי במהלך הפסקת האש יעלה דרמטית היקף ההודעות של החמאס על מספר גופות המחבלים ומפקדי השטח של הזרוע הצבאית שנקברו תחת ההריסות במהלך ההתקפות של צה"ל את החמ"לים, המנהרות, הפירים ואתרי השיגור.

ידיעת הזהב

אחרי מאמץ ארוך ושילוב יכולות , הביאו אנשי השב"כ את ידיעת הזהב על מקום המסתור של אחמד אנדור, מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של חמאס, כשלצידו ראפת סלמאן ראש מערך הסיוע הקרבי בצפון רצועת עזה וואאל רג'ב סגן מפקד החטיבה הצפונית וקצין מבצעים חטיבתי. האתגר הגדול היה לסכל אותם במערך תת קרקעי שהיה אמור להתמודד מבחינת חמאס עם פצצות מטוסי הקרב. לאחר ניתוח ונטילת סיכונים שימלטו, הוחלט לבצע תקיפה ובמשך ימים אחדים לא היה ברור האם הם חוסלו מתחת לאדמה.

עוד נודע לוואלה! כי בכל פעם שהזרוע הצבאית של חמאס שלחה צוותי חילוץ והצלה אל מרחב התת קרקע כדי לאתר פרטים אודות הפיקוד הבכיר של החטיבה הצפונית, כוחות צה"ל מהקרקע ומהאוויר תקפו בהכוונת שב"כ את הפעילים. לאחר שנכנסה הפסקת האש לתוקף, מיהרו בזרוע הצבאית להסיר את ההריסות ולחפש אחר הגופות של הבכירים ולהודיע על חיסולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully