וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכירים, סריקת מנהרות וסיכול פיגועים: השפעות הפסקת האש על הצבא

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 20:35

האם צה"ל ישאר בבתי החולים? האם הכוחות יוכלו לשפר עמדות? ומה בנוגע לבכירי החמאס? עם כניסת הפסקת האש המתקרבת, גורמי צבא שוחחו עם וואלה, ענו על כל השאלות, פירטו על ההסכמים, ונתנו הערכות להמשך

בווידאו: לוחמי צה״ל ושב״כ בתוך מנהרת הטרור בביה״ח שיפאא׳ 22.11.23/דובר צה"ל

עם ההגעה להסכמות בנוגע לעסקת החטופים, הגיעו הצדדים להבנות גם בנוגע להפסקת האש, שצפוייה להיארך לפחות ארבעה ימים. לקראת העצירה בלחימה, שוחחו היום (רביעי) גורמי צבא עם וואלה וענו על כמה שאלות בנושא. "כלל הכוחות בשטח יהיו עם כדור בקנה. נהיה דרוכים, ברמת מוכנות גבוהה לכל שינוי והפתעה".

על רקע הפסקת האש המסתמנת, האם האוגדות המתמרנות יישארו במקומן?

"צה"ל מבצע התרעננות של הכוחות ויציאה משטחי רצועת עזה לעורף מדינת ישראל ללא קשר להפסקת אש. בכפוף להערכת המצב והמשך תוכניות ההתקפה והתמרון, בצהל ישקלו את היקף הכוחות ברצועת עזה. נכון לשעה זו, כלל הכוחות נשארים בשטח ואף מתוגברים בכוחות חדשים ונוספים".

פעילות כוחות צה"ל, רצועת עזה. דובר צה"ל
"כלל הכוחות נשארים בשטח ואף מתוגברים בכוחות חדשים"/דובר צה"ל

החיילים יישארו במחנות הפליטים ברצועה?

כוחות צה"ל יתכנסו לתוך מגננים, שהם מתחמים מוגדרים מראש בלב השטח הפלסטיני, בהם יהיו כלל הכוחות, הנדסה, ציוד מכני הנדסי כבד, חי"ר, שריון, תקשוב, גורמי מודיעין וכוחות מיוחדים. המגננים האלו נקבעו מראש, ללא קשר להפסקת האש.

עד לכניסת הפסקת האש לתוקף, צה"ל יעמיק את התמרון, ישמיד תשתיות טרור ויהרוג מחבלים מהאוויר, מהקרקע, ומהיבשה. אין כוונה לאבד זמן יקר להשמדת תשתיות טרור ומחבלים.

האם הציר ההומניטארי יישאר פתוח?

כן. אין כוונה להפסיק את הצירים ההומניטאריים על סלאח' א דין ולאורך ציר החוף. כמו כן, ימשך מאמץ משולב, בתיאום עם הגורמים הרפואיים בבתי החולים ועם ארגוני הסיוע הבינלאומיים, למתן ציוד רפואי, מזון ומים לאוכלוסיה בעזה.

האם הכוחות ישארו בבתי החולים?

צה"ל סוקר, ממפה, וחוקר כרגע כמה מבנים רגישים, בהם גם בתי החולים שיפא ורנטיס, לצורכי איתור תשתיות טרור. הפעילות בבתי החולים תימשך בהתאם להערכת המצב הביטחונית. חשוב לציין כי בכל מוקד שבו יישארו הכוחות הם יהיו מוגנים באופן מלא. בשלב זה לא הוחלט על נסיגה מאף מתקן רפואי שבו צה"ל מבצע פעילות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לוחמות ולוחמי גדוד האיסוף של אוגדת עזה (414). דובר צה"ל
"עד הפסקת האש הפעילות נמשכת"/דובר צה"ל

האם אתם ממשיכים לסרוק מנהרות?

בזמן הפסקת האש לא תתבצע פעילות התקפית מכל סוג שהוא, החמאס התעקש על כך, למעט פעילות הגנה. לכן, כל דקה חשובה ויש פעילות מסביב לשעון בנושא הזה. מה שלא נספיק, נמשיך אחרי הפסקת האש. הלחימה תימשך.

האם אתם משפרים עמדות לפני הפסקת האש?

כדי למנוע חיכוך, צה"ל לא נבצע פעילות התקפית בזמן הפסקת האש. סוכם שצה"ל יישאר באזורים עליהם הוא השתלט עד לרגע כניסת הפסקת האש. אין בשלב זה החלטות על מועד כניסת הפסקת האש, ולכן עד אז הפעילות נמשכת, כולל בדקות אלו. חיל האוויר תוקף תשתיות טרור, ניתן לראות פטריות עשן.

האם יהיה מותר לשפר עמדות תוך כדי הפסקת האש?

לא. בזמן הפסקת האש הכוחות סטטיים למעט מקרים חריגים, בדגש על מקרים של פינוי וחילוץ. אנחנו נהיה בעמדות קרב מוכנים לכל אירוע.

אילו כלים יהיה מותר להרים לאוויר ומתי?

חמאס התעקש שחיל האוויר לא ימריא מעל שמי רצועת עזה במהלך הפסקת האש, כשפעיליו עוברים ממקום למקום לאסוף את החטופים ולרכז אותם לפני העברתם לצלב אדום. הפרה של ההתחייבות תעצור את התהליך. חמאס מאוד חוששים מזה שתוך כדי התהליך יחסלו בכירים.

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 19 בנובמבר 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"רשאים לפתוח באש כדי לנטרל כל איום מכל סוג שהוא"/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

מה האמצעים שמאפשרים להמשיך צפייה גם בשעות שאין מל"טים?

לכוחות צה"ל יש שפע של אמצעים טכנולוגיים, אמצעי תצפית מתקדמים שמהווים הגנה מגוונת על הכוחות.

מותר לסכל יציאת פיגועים?

כוחות צה"ל בשטח יתודרכו בנושא. אם יזהו אמצעי וכוונה הם רשאים לפתוח באש כדי לנטרל כל איום מכל סוג שהוא. הפעילות תתבצע עם פיקוד מלפנים, כלל הכוחות בשטח יהיו עם כדור בקנה. נהיה דרוכים, ברמת מוכנות גבוהה לכל שינוי והפתעה.

מותר לסכל בכירים?

לא. זו הפסקת אש. מן הסתם ברור שיהיו הזדמנויות מבצעיות, אבל מזה חוששים מאוד בחמאס ולכן ההתחייבות היא לנצור אש. זה מחייב את שני הצדדים.

מה הערכות לגבי ההמשך?

כמה גורמים מעריכים כי תוך כדי העברת החטופים, החמאס ינסו לבשל עסקה נוספת, ואז הממשלה תצטרך לקבל החלטה האם הם מאריכים את הפסקת האש. יש לך השלכות גדולות מאוד מבחינה מבצעית ועל היקף גדול מאוד של כוחות שנמצא בשטח הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully