וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגליים רועדות": בסופו של יום ארוך, החטופים ששוחררו נפגשים עם משפחותיהם בתל השומר

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 7:16

הישראלים ששוחררו הערב מהשבי התאחדו עם אהוביהם בסיומו של יום של אי ודאות, שבמהלכו חמאס עיכב את מימוש העסקה. אמילי התאחדה עם אביה לאחר שחשב שמתה, ושני האחים שחזרו עם אימן - אך אביהן נותר בשבי: "מחכים שיחזור הביתה - המאבק שלנו לא הסתיים"

אמילי הנד פוגשת באביה לראשונה לאחר שחרורה/דובר צה"ל

משפחותיהם של 12 מתוך 13 הישראלים ששוחררו הערב מהשבי המתינו לאהוביהם בבית החולים תל השומר ברמת גן, בסיומו של יום של אי ודאות, ולאחר שחמאס עיכב בשעות את ביצוע הפעימה השנייה של עסקת החטופים. בתוך כך, מיה רגב, ששבה גם היא בפעימה הנוכחית, הועברה בנפרד לבית החולים סורוקה בבאר שבע בשל מצבה הרפואי המורכב, ושם נפגשה עם משפחתה.

אמילי הנד בת ה-9, תושבת קיבוץ בארי, נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס ביום מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. אמה של אמילי נפטרה ממחלת הסרטן כשאמילי הייתה בת שניים וחצי בלבד. למרות שבימים העוקבים לתקיפה, אביה התבשר כי נמצאה גופתה של בתו, כעבור כשלושה שבועות, הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שהיא נמצאת בין החטופים בעזה.

מוקדם יותר הערב, אמילי חגגה את שחרורה עם אביה, שעשה את כל הדרך למעבר כרם שלום - יום לאחר שציינה את יום הולדתה בשבי חמאס.

החטופים ששוחררו הגיעו לבית חולים שיבא תל השומר. ראובן קסטרו
החטופים ששוחררו הגיעו לבית חולים שיבא תל השומר/ראובן קסטרו
בני משפחה של אמילי הנד ושל הילה רותם חיכו להן בכרם שלום. 26 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בני משפחה של אמילי הנד ושל הילה רותם חיכו להן בכרם שלום. 26 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו שמחים כל כך לחבק את אמילי שוב, ולא מוצאים את המילים לתאר את הרגשות שלנו אחרי 50 ימים מאתגרים ומסובכים. אנחנו שמחים כל כך לחבק את אמילי שוב, אבל באותו הזמן אנחנו זוכרים כל החטופים שעדיין לא חזרו. נמשיך להיאבק ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אותם הביתה", הודיעו בהתרגשות בני משפחתה.

"אנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר ותמך בנו במהלך ה-50 ימים האחרונים עד שובה של אמילי. אנחנו מעריכים את התמיכה הבלתי מתפשרת, נמשיך יחד עד לחזרתם הבטוחה של כולם הביתה".

אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה במעבר כרם שלום/דובר צה"ל
אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה, אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה. דובר צה"ל
אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה, אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס בפגישה עם אביה/דובר צה"ל
אמילי הנד - שנחטפה במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמילי הנד - שנחטפה במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הילה רותם שושני בת ה-13 נחטפה יחד עם אמה, רעיה בת ה-54, מהממ"ד בביתן בקיבוץ בארי. בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, הצליחה הילה לברוח מביתה שבקיבוץ בארי, אולם מחבלי החמאס תפסו אותה בזמן שהתחבאה בתוך שיח. אימה, רעיה, הספיקה לכתוב לאחיה כי היא והילה נחטפו. משפחתה של הילה עשתה את הדרך הארוכה לכרם שלום כדי להתאחד עימה.

"הילה שלנו, כמה שטוב שבאת הביתה", התרגשה רוני ליכט רותם, קרובת משפחתה של הילה. ממטה המשפחות נמסר על הילה כי היא "ילדה חברותית, טובת לב, אוהבת לבלות, להעלות סרטונים לטיקטוק, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד". בימים שלפני השבת הארורה, בילתה הילה בקוריאה ותאילנד בחתונת דוד שלה.

הילה רותם שושני ששוחררה משבי חמאס נפגשת עם דודה במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
הילה רותם שושני ששוחררה משבי חמאס נפגשת עם דודה במעבר כרם שלום/דובר צה"ל
הילה רותם שושני ששוחררה משבי חמאס נפגשת עם דודה במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
הילה רותם שושני ששוחררה משבי חמאס נפגשת עם דודה במעבר כרם שלום/דובר צה"ל
רעיה רותם ובתה הילה שנחטפו לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רעיה רותם ובתה הילה שנחטפו לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האיחוד המשפחתי הגדול ביותר שנערך הערב הוא של חמשת בני משפחה אחת ששבו לאחר שנחטפו מקיבוץ בארי: שושן הרן, בת ה-67 מקיבוץ בארי ששבה יחד עם בתה, עדי שוהם, ונכדיה, נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3. עימן, שוחררו גיסתה של שושן, שרון אביגדורי בת ה-52 ובתה נעם בת ה-12.

עם זאת, האיחוד נערך כשבעלה של עדי ואביהם של נווה ויהל, טל, נותר בשבי. "זה העצב הכי שמח והשמחה הכי עצובה, אבל המשפחה שלנו בבית" סיפרה ענבל צח, בת דודתה של עדי. "כמו כולם, צפינו באהובים שלנו בדרך הביתה. ראינו את עדי עם נווה, יהל, שושן, נעם, ושרון. כמובן שאנחנו מחכים לטל שיחזור הביתה ומחכים לכולם. המאבק לא הסתיים".

"תמשיכו להיאבק איתנו. יש עוד דרך ארוכה לפנינו. זה ערב מרגש למשפחות שקיבלו הערב את האהובים שלהן. ממשיכים במאבק עד שכולם יחזרו הביתה", הוסיפה.

עדי ויהל שהם ששוחררו משבי מחאס במעבר כרם שלום. דובר צה"ל
עדי ויהל שהם ששוחררו משבי מחאס במעבר כרם שלום/דובר צה"ל

"אנחנו מאוד מתרגשים, הרגליים רועדות ואנחנו מחכים בקוצר רוח לחבק את אהובותינו נועם ושרון. אנחנו לא שוכחים לרגע שאלו אותן הרגליים ימשיכו להחזיק אותנו במסע הארוך שעוד לפנינו - עד השבת כל החטופים", הודיעה זוהר אביגדורי, גיסתה של שרון .

שושן הרן. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
שושן הרן/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

נעם בן ה-17 ועלמא בת ה-13 שבו הערב נחטפו ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס יחד עם אביהם דרור, מקיבוץ בארי. אמם, יונת, נרצחה באותו היום.

אחיהם הגדול של נעם ועלמה ונעם, יהלי אור, ניצל מהתופת, בעת ששהה בצפון במסגרת שנת שירות בה משתתף.

גם שירי וייס בת ה-53 ובתה נוגה בת ה-18 שבו היום לאחר נחטפו מביתן בקיבוץ בארי באותה שבת השחורה. אב המשפחה אילן מוגדר כנעדר לאחר שיצא להילחם במחבלים כחלק מצוות החירום של הקיבוץ.

שירי עובדת כמנהלת החשבונות של האגודה החקלאית. מטה המשפחות סיפר על שירי כי היא "משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים".

נוגה אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם. המטה סיפר עליה כי היא אוהבת ספורט ומשחקת כדור-עף, אך יותר מכל, אוהבת לבלות עם חברותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully