וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים הביתה: 13 הישראלים ששוחררו מהשבי בפעימה השנייה

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 0:48

רשימת המשוחררים ביום השני למבצע "דלתות שמיים" כוללת בעיקר ישראלים שנחטפו מקיבוץ בארי, ובהם 5 בני משפחה אחת, ושני אחים שאיבדו את אמם ב-7 באוקטובר. כמו כן, תשוחרר גם מיה רגב, שנחטפה עם אחיה מהמסיבה ברעים

בווידאו: חברי קיבוץ בארי מגיבים בהתרגשות להגעת החטופים למעבר רפיח/צילום: ינון שלום-יתח

ביום השני למבצע השבת החטופים, 13 ישראלים נוספים שבו היום (שבת) לישראל אחרי שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. הם עברו הערכה רפואית ראשונית, ומלווים לבתי החולים למפגש עם משפחותיהם. המשוחררים מצטרפים ל-13 החטופות ששוחררו אמש.

כל העדכונים מהיום ה-50 למלחמה

אלה הם הישראלים שהשתחררו היום מן השבי:

הילדים החטופים יושבים על ספות במעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטופים במעבר רפיח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילדים החטופים יושבים על ספות במעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילדים החטופים יושבים על ספות במעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילדים החטופים יושבים על ספות במעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעבר רפיח, החטופים לפני חזרתם הביתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הילה רותם

הילה רותם שושני בת ה-13 נחטפה יחד עם אמה, רעיה בת ה-54, מהממ"ד בביתן בקיבוץ בארי. בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, הצליחה הילה לברוח מביתה שבקיבוץ בארי, אולם מחבלי החמאס תפסו אותה בזמן שהתחבאה בתוך שיח. אימה, רעיה, הספיקה לכתוב לאחיה כי היא והילה נחטפו.

ממטה המשפחות נמסר על הילה כי היא "ילדה חברותית, טובת לב, אוהבת לבלות, להעלות סרטונים לטיקטוק, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד". בימים שלפני השבת הארורה, בילתה הילה בקוריאה ותאילנד בחתונת דוד שלה.

רעיה רותם ובתה הילה שנחטפו לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילה רותם עם אמה רעיה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמילי הנד

אמילי הנד בת ה-9, תושבת קיבוץ בארי, נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס ביום מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. באותו הלילה, ישנה אמילי בבית חברתה הטובה, אליו פרצו מחבלים. בשעות הצהריים נותק עמה הקשר, ולאחר כמה ימים, המשפחה קיבלה הודעה כי נמצאה גופתה של אמילי. כעבור כשלושה שבועות, הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה.

אמה של אמילי נפטרה ממחלת הסרטן כשאמילי הייתה בת שניים וחצי בלבד. אמילי חגגה אתמול את יום הולדתה כשהיא בשבי החמאס.

אמילי הנד שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמילי הנד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בני משפחה של אמילי הנד ושל הילה רותם חיכו להן בכרם שלום. 26 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמילי הנד מאוחדת עם משפחתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מיה רגב

מיה נחטפה עם אחיה, איתי, לאחר שבילו במסיבת הטבע ברעים. למסיבה הגיעו לאחר שבאותו הלילה הם חזרו מחופשה משפחתית של שלושה שבועות במקסיקו. בבוקר 7 באוקטובר, מיה, בת ה-21, הספיקה להתקשר לאבא שלה וסיפרה לו שיורים עליה ועל אחיה. הקשר עמם נותק בשעה 09:00. המשפחה גילתה כי השניים נחטפו לעזה, לאחר שהופץ סרטון של חמאס שבו רואים את השניים על טנדר לצד מחבלים.

מיה ואיתי רגב שנחטפו לעזה. באדיבות המשפחה
מיה רגב/באדיבות המשפחה

שרון ונעם אביגדורי

שרון אביגדורי בת ה-52 נחטפה עם בתה, נעם בת ה-12, ב-7 באוקטובר, בעת שביקרו את אחיה של שרון בקיבוץ בארי. האב, חן אביגדורי, הוא בין מובילי המאבק לשחרור החטופים. בנוסף אליהן, נחטפו עוד שבעה מבני משפחתן.

שרון עובדת כמטפלת רגשית, כשרוב עבודתה הוא עם ילדים והורים לילדים על הרצף האוטיסטי. נועם אביגדורי אמורה לחגוג בקרוב בת מצווה, חניכה בתנועת הצופים. ממטה החטופים נמסר עליה כי היא "ילדה חייכנית המוקפת בהמון חברים. חברה טובה לכולם וניחנת בחוש הומור מפותח מאד".

זוהר אביגדורי, דודה של נעם וגיסה של שרון מסר כי "אנחנו מאוד מתרגשים, הרגליים רועדות ואנחנו מחכים בקוצר רוח לחבק את אהובותינו נועם ושרון. אנחנו לא שוכחים לרגע שאלו אותם הרגליים ששימשיכו במסע להחזיק אותנו במסע הארוך שעוד לפנינו - עד השבת כל החטופים"

נעם אביגדורי, בת 12, חטופה. באדיבות המשפחה
נעם אביגדורי/באדיבות המשפחה
שרון אביגדורי נחטפה לעזה מקיבוץ בארי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרון אביגדורי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שושן הרן, בתה עדי שוהם וילדיה נווה ויהל

שושן הרן, בת ה-67 מקיבוץ בארי שוחררה לצד בתה, עדי שוהם ונכדיה, נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3. ב-7 באוקטובר איבדה שושן איבדה את בעלה, אבשלום, אחותה וגיסה, שנרצחו על ידי מחבלים. כמו כן, בעלה של עדי, טל, נחטף עמה ועם ילדיהם לשבי - אך טרם שוחרר.

שושן הרן היא מייסדת עמותת FAIR PLANET - עמותה ללא מטרות רווח השמה לה למטרה למנוע רעב בקרב ילדים ברחבי העולם. כמו כן, היא גם ד"ר לאגרונומיה, ובעבר עבדה באפריקה בפרויקטים חקלאיים.

עדי שהם, פסיכולוגית קלינית, התגוררה עם בעלה ושני ילדיהם בישובי הקהילתי "מעלה צביה". ב-7 לאוקטובר נחטפו ארבעת בני המשפחה מקיבוץ בארי בעת ששהו בביקור.

שושן הרן. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
שושן הרן/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים
עדי שהם נחטפה על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדי שהם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נווה שהם בן ה-8 הוא תלמיד כיתה ב'. מטה החטופים סיפר כי נווה אוהב לשחק כדורגל ומעריץ את מסי. "נווה ילד פעלתן מלא אנרגיות, משתתף בחוג טיפוס אקסטרים, אוהב לקפוץ על טרמפולינה ולשחות בבריכה עם יהל, אחותו הקטנה. כמו כן, אוהב לאפות עם אמא שלו, ויותר מכל, אוהב את השניצלים שסבתא שלו מכינה לו", סיפרו.

יהל בת ה-3 היא ילדה חייכנית שאוהבת לשיר, לעשות הצגות מול המשפחה ולשמוע מוזיקה. מטה החטופים סיפר כי היא אוהבת לשחק במטבח צעצוע שלה, ומבלה בו שעות רבות. "היא אוהבת לקפוץ בטרמפולינה, לקרוא סיפורים ולשיר שירים לבובות הרבות שלה. עוד אוהבת הילדה להשתולל עם אביה, ולהקשיב לסיפורים שאמא שלה ונווה אחיה הגדול מקריאים לה", נמסר.

ענבל שהם, בת דודתה של עדי שהם מסרה עם שחרורם כי "כמו כולם צפינו באהובים שלנו בדרך הביתה. ראינו את עדי עם נווה, יהל, שושן, נעם, ושרון וכמובן שאנחנו מחכים לטל שיחזור הביתה ומחכים לכולם. המאבק לא הסתיים. זה העצב הכי שמח והשמחה הכי עצובה אבל המשפחה שלנו בבית. תמשיכו להיאבק איתנו. יש עוד דרך ארוכה לפנינו. זהו ערב מרגש למשפחות שקיבלו הערב את האהובים שלהם. ממשיכים במאבק עד שכולם יחזרו הביתה".

נווה שוהם, בן 8, חטוף
יהל שוהם, בת 3, חטופה. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
נווה ויהל שהם/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

נעם ועלמא אור

נעם בן ה-17 ועלמא בת ה-13 נחטפו ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס יחד עם אביהם דרור, מקיבוץ בארי. אמם, יונת, נרצחה.

אחיהם הגדול של נעם ועלמה ונעם, יהלי אור, ניצל מהתופת, בעת ששהה בצפון, במסגרת שנת שירות בה לוקח חלק.

נעם אור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעם אור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עלמה אור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עלמא אור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שירי וייס ובתה נוגה

שירי וייס ובתה נוגה נחטפו מביתן בקיבוץ בארי בשבת השחורה של 7 באוקטובר. אב המשפחה אילן מוגדר כנעדר לאחר שיצא להילחם במחבלים כחלק מצוות החירום של הקיבוץ. המחבלים חטפו את שירי בזמן שבתה נוגה הייתה עדה לחטיפה ועדכנה על כך בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית. הבת ברחה דרך חלון הממ"ד וב-11:30 היא שלחה הודעה שמחבל מתקרב אליה ומאז נותק איתה הקשר.

שירי, בת ה-53, עובדת כמנהלת החשבונות של האגודה החקלאית. מטה המשפחות סיפר על שירי כי היא "משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים".

נוגה וויס בת ה-18 אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם. המטה סיפר עליה כי היא אוהבת ספורט ומשחקת כדורעף, אך יותר מכל, אוהבת לבלות עם חברותיה.

שירי וייס ובתה נוגה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שירי וייס ובתה נוגה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully