וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: גנץ מגיע לשיא חדש של תמיכה, נתניהו ממשיך לצלול

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 9:52

מפלגת המחנה הממלכתי ממשיכה במגמת העלייה ומגיעה ל-43 מנדטים. הציונות הדתית בהנהגת סמוטריץ' יורדת אל מתחת לאחוז החסימה עם 3 מנדטים בלבד. הליכוד עולה מעט, אך האופוזיציה הנוכחית עוקפת את הקואליציה ב-33 מנדטים. גנץ ממשיך להוביל בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

סקר מעריב שפורסם היום (שישי) קובע כי אם היו מתקיימות בחירות בימים אלו, מפלגת המחנה הממלכתי היתה זוכה לכמות שיא של מנדטים. לעומתה, הציונות הדתית יורדת אל מתחת לאחוז החסימה.

בסקר, שנערך יום לאחר הצבעת הממשלה בנושא עסקת החטופים, עומדת מפלגת המחנה הממלכתי על שיא של 43 מנדטים. אצל מפלגות האופוזיציה נרשמת ירידה ליש עתיד, שעומדת על 13 מנדטים, ועלייה למרצ, שעומדת על חמישה מנדטים.

השר בני גנץ בהצהרה בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב. 21 בנובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך
43 מנדטים למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ/צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית

בקרב מפלגות הקואליציה, נרשמת עלייה של מנדט בליכוד, שעולה ל-19 מנדטים. גם ש"ס ועוצמה יהודית מתחזקות כל אחת במנדט. לעומתן, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' צונחת וזוכה רק ל-2.5% תמיכה, שהם שלושה מנדטים.

עם שקלול הנתונים החדשים, המאזן הבין-גושי עומד על 41 מנדטים לקואליציה, שהם ירידה של מנדט משבוע שעבר. לעומתם, האופוזיציה מחזיקה ב-74 מנדטים, וזאת ללא מפלגת חד"ש תע"ל שעומדת על חמישה.

בדומה לשבועות הקודמים, רוב הישראלים, כ-52 אחוזים, סבורים שגנץ מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה מנתניהו, בו תומכים 27 אחוזים. גם הפעם, עולה כי יותר מרבע ממי שהצביעו בבחירות הקודמות לליכוד, חושבים כעת שבני גנץ מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully