וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: קיבלנו את הרשימות משני הצדדים, מחר ב-16:00 ישוחררו 13 חטופים מעזה

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 18:48

לשכת רה"מ אישרה כי התקבלה רשימת שמות ראשונית. בנוסף, הזרוע הצבאית של חמאס מסרה שהפסקת האש תיכנס לתוקפה בשעה 7 בבוקר. כל משפחות החטופים עודכנו טלפונית לגבי אם קרוביהם ישתחררו או לא מחר. בקטאר מסרו כי בפעימה הראשונה ישוחררו חטופים שהינם בני משפחה אחת

בווידאו: מיזם להחזרת החטופים משבי חמאס לישראל בקריית אונו/צילום: עמותת "כלל ישראל ביחד ננצח"

דובר משרד החוץ של קטאר, מג'ד אל-אנסרי, מסר היום (חמישי) כי מדינתו קיבלה את רשימות המשוחררים משני הצדדים, ולדבריו מחר בשעה 16:00 צפויים להשתחרר 13 חטופים משבי החמאס בעזה. כמו כן טען כי רשימת המשוחררים הועברה כבר למוסד, ושבמהלך ארבעת ימי ההפוגה חמאס יאסוף מידע על חטופים נוספים שנמצאים בעזה.

כל משפחות החטופים עודכנו טלפונית לגבי אם קרוביהם צפויים להשתחרר או לא בפעימה הראשונה מחר. משרד רה"מ וגל הירש מסרו בתגובה כי "בהמשך להגעתה של רשימת שמות החטופים העתידים להשתחרר ראשונים בשלב הראשון במתווה שסוכם - קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה, וכן לכלל משפחות החטופים. נעדכן במידע מהימן נוסף ככל שידרש. נבקש להמנע מהפצת שמועות ומידע לא רשמי".

עוד מסר אל-אנסרי שבמסגרת השחרור הראשון מחר ישוחררו חטופים שהינם בני משפחה אחת, ושהפסקת האש תתחיל ב-7 בבוקר ביום שישי. "מקווים שההפוגה בלחימה תוביל להפסקת אש קבועה,
מצפים משני הצדדים לעמוד בהתחייבויותיהם במסגרת ההסכם. אנחנו סבורים שכך יהיה", אמר.

בנוסף, הזרוע הצבאית של חמאס אישרה כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה מחר בשעה 7 בבוקר.

מתווה שחרור החטופים. ללא, מערכת וואלה
13 חטופים ישתחררו, הפסקת אש החל מ-7 בבוקר. ההודעה של משרד החוץ הקטארי/מערכת וואלה, ללא
דוריס ליבר ונציגי משפחות חטופים נוספים במשלחת. מטה משפחות החטופים, באדיבות המצולמים
נציגי משפחות החטופים במשלחת לז'נבה/באדיבות המצולמים, מטה משפחות החטופים

כזכור, שחרור החטופים היה אמור להתחיל היום בשעה 10:00, אך נדחה בשל טענת ישראלים בכירים שאמרו כי ציפו לקבל ביום רביעי בערב רשימה של החטופים שאמורים להשתחרר למחרת, אולם חמאס לא העביר רשימה כזו.

למרות שגורמים מצריים דיווחו לוול סטריט ג'ורנל כי חמאס מסרב להעביר את החטופים שישוחררו בעסקה דרך הצלב האדום, בקטאר מוסרים שהסהר האדום והצלב האדום יהיה חלק מתהליך שחרור החטופים ושחרור האסירים הפלסטינים.

מעין צין, שבנותיה דפנה בת ה-15 ואלה בת ה-8 נמצאות בשבי חמאס בעזה, כתבה ברשת החברתית X כי בנותיה לא נמצאות ברשימת החטופים שישוחררו מחר. "הודיעו לי שדפנה ואלה לא נמצאות ברשימת 13 החטופים שישוחררו מחר", כתבה. "זה קשה לי נורא, אני מייחלת לשובן". בנוסף כתבה צין כי "‏אני חשה הקלה עבור המשפחות האחרות ומקווה לשחרור כל החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully