וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל: שחרור החטופים לא יתבצע לפני יום שישי

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 7:04

יישום ההסכם לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס תמורת הפוגה בלחימה בעזה מתעכב. בכירים ישראלים אמרו כי ישראל ציפתה לקבל ברביעי רשימה של החטופים שאמורים להשתחרר למחרת, אולם חמאס לא סיפק אותה. "נותרו כמה קצוות פתוחים לסגור לפני שניתן יהיה ליישם את העסקה"

בווידאו: נתניהו על העסקה לשחרור חטופים: "מאמין בכל ליבי שההחלטה נכונה" 22.11.23/לעמ

יישום ההסכם לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס תמורת הפוגה בלחימה בעזה מתעכב. היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר בהודעה שפרסם כי המגעים לשחרור החטופים עדיין נמשכים וציין כי "תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי".

למה זה חשוב:

  • מוקדם יותר היום, אמרו בכירים ישראלים בתדרוך לכתבים כי ההיערכות היא לשחרור של החטופים כבר ביום חמישי. הבכירים הישראלים אף ציינו כי הם מעריכים שכבר ב-10:00 יתחיל חמאס להעביר את החטופים שאמורים להשתחרר לידי הצלב האדום לקראת העברתם למעבר הגבול.
הילדים החטופים. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
שחרור החטופים - לא לפני יום שישי/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים
חן אביגדורי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"קיבלנו את ההודעה דרך התקשורת", חן אביגדורי/פלאש 90, יונתן זינדל

במוקד החדשות:

  • ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון, שמנהלים את המשא ומתן על שחרור החטופים, ביקרו היום בקטאר ונפגשו עם ראש הממשלה מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני ועם בכירים קטארים נוספים כדי לסגור את הקצוות האחרונים בעסקה.
  • בכירים ישראלים אמרו כי ישראל ציפתה לקבל ביום רביעי בערב רשימה של החטופים שאמורים להשתחרר למחרת, אולם חמאס לא העביר רשימה כזו.
  • שני מקורות שמעורים בפרטי המשא ומתן בין ישראל לחמאס אמרו כי נותרו כמה קצוות פתוחים לסגור לפני שניתן יהיה ליישם את העסקה, במיוחד בכל הקשור לפרטים המבצעיים של תהליך שחרור החטופים.
רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים. 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
מוקדם יותר הערב, מסיבת עיתונאים בנושא השבת החטופים/לשכת העיתונות הממשלתית

מה הם אומרים:

  • מטה משפחות החטופים לא עודכן לפני ההודעה לתקשורת של הנגבי. "אחרי יום מורט עצבים במיוחד, קיבלנו את ההודעה דרך התקשורת. שוב", מסר חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו לעזה, "‏לא מבין מה הבעיה לעדכן קודם את המשפחות? גם ככה לא כיף לנו. דברו איתנו. אנחנו לא נושכים. בעיקר כי כבר אין לנו כח".
  • גורם בלשכת ראש הממשלה אמר בתגובה להתפתחויות: "מעריכים באופטימיות זהירה שההסכם ייסגר תוך 24 שעות. עד אז אין הפוגת אש המלחמה נמשכת כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully