וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מגל טרור וניסיונות חטיפת אזרחים: מערכת הביטחון נערכת לשחרור האסירים

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 10:39

מניסיון העבר ידוע ששחרור אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל מלווה בקבלות פנים המוניות בהן קוראים להתנגדות אלימה נגד ישראל ומעודדים טרור בגלוי. בנוסף קיים חשש גדול מאוד שהשחרור במסגרת עסקת החטופים יוביל לחיכוך בין פעילי ימין קיצוני לפלסטינים

חגיגות שחרור אסירים ברשות הפלסטינית, אוגוסט 2013/צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שב"כ, מג"ב, משטרת ישראל, ופיקוד מרכז בצה"ל נערכים בכוננות גבוהה ומתגברים כוחות לקראת מימוש עסקת החטופים, בה ישוחררו 300 אסירים פלסטיניים, מתוכם 150 אסירים ביטחוניים שיגיעו למזרח ירושלים ולרחבי יהודה ושומרון.

גורמי ביטחון טוענים כי מניסיון העבר ידוע ששחרור אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל לרוב מלווה בשיירות ארוכות, מוסיקה רועשת, ירי באוויר, עצרות וקבלות פנים המוניות, במות גדולות עם קהל רב של משתתפים עליהן עומדים נואמים שלרוב מסיתים וקוראים להתנגדות אלימה נגד ישראל ומעודדים טרור בגלוי. בימים שלאחר מכן, מתקיימות ארוחות לכבוד המשוחררים ובהן אירוח בכירים מהאזור כולל בכירי הרשות הפלסטינית. "בכירי הרשות יעמדו במלכוד - ישתתפו בעצרות ובקבלת הפנים או לא? יגנו? ישתקו? יעודדו? יברכו? כל מה שיעשו יהיה מוקש ומערכת הביטחון עוקבת בדריכות", אמר אחד מהגורמים.

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
מה יעשו בכירי הרשות הפלסטינית? ב-2013 אבו מאזן חגג ברמאללה עם אסירים ששוחררו מישראל/רויטרס

בפיקוד המרכז של צה"ל יש גורמים שהתריעו כי מדובר בתהליך מאוד נפיץ במספר רב של מובנים ויש בו רכיבים שמסוגלים להבעיר את שטחי יהודה ושומרון וירושלים ולהוביל לפיגועי השראה. קיים בנוסף חשש גדול מאוד שהשחרור יוביל לחיכוך בין פעילי ימין קיצוני לפלסטינים ואיתם גם להתפרצויות אלימות ופיגועים - גורמי הצבא לא פוסלים אפשרות כי שחרור האסירים הביטחוניים לאיו"ש יוביל לגל של טרור חדש ולניסיונות לחטוף אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל.

עוד בנושא
בדרך לעסקה: כך נערכים בשב"ס לשחרור האסירים הביטחוניים

"בעלת אופי מדיני": העליון דחה על הסף עתירה המתנגדת לעסקת החטופים

גורמי הביטחון הבהירו הבוקר בשיחה עם וואלה! כי טרם הוחלט על מדיניות כנגד שחרור האסירים הביטחוניים בכפוף לשחרור החטופים מידי חמאס בעזה. לא ברור האם יש כוונה לעצור את המסיתים ברשתות החברתיות ובעצרות. כמוכן, לא הוחלט מה יאפשרו למשפחות האסירים, מחוץ לשכונות במזרח ירושלים, לכפרים ולעיירות באיו"ש ומה היקף הכוחות שיערך בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully